Forum > Demolåtar

If I had a hammer.

<< < (3/4) > >>

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Jocke skrivet 02.09.2013, 17:15:59 ---Det ska väl vara kända låtar på lokal...?  Det här funkar säkert - det är ju en klassiker! Välgjort av dig i vanlig ordning. :) Kan du lira några egna låtar när du är ute eller är det bara gamla godingar som gäller?

--- Slut citat ---
Jag kör även mina egna låtar.  Folk tom kräver det.
Ang mer variation i låten, nej, vissa låtar ska bara ha fullrulle o likadant driv hela tiden. Den här är fört kort för att ändras. Den bygger på de vevande kompgitarrerna. Några mer finesser än så vill inte jag ha. Det enkla är det svåra.

Jocke:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 02.09.2013, 18:03:36 ---Jag kör även mina egna låtar.  Folk tom kräver det.

--- Slut citat ---

Va roligt! :)

MaxB:
Bra mixat, jag testade att lyssna på låg volym i mina bästa lurar i stereo alltså. Här hörs sång, trummor och gitarr i en bra mix med bra volym inbördes.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: MaxB skrivet 02.09.2013, 22:33:36 ---Bra mixat, jag testade att lyssna på låg volym i mina bästa lurar i stereo alltså. Här hörs sång, trummor och gitarr i en bra mix med bra volym inbördes.

--- Slut citat ---
Jag har märkt att skillnaden hur olika mixar låter i olika system är typ enorm. O det gäller även mellan två riktigt dyra monitorer, eller hörlurar.

Rattlesnake:
Låter bra som tusan om kompet. Cymbalerna låter skönt, och diggar den knorriga basen!
Jag tycker sångens nivå är inom marginalerna för tycke och smak.

Låten har jag aldrig gillat så mycket, men den är ju en standard. Råkade nu hitta denna fantastisk liveversion av denna. Vet inte om jag har hört någon liveinspelning från den tiden låtit lika krispig.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion