Forum > Färdiga produktioner

När du sjöng för mig - Eddi & HM & Perre

<< < (2/6) > >>

Eddi:

--- Citat från: Jocke skrivet 31.08.2013, 12:00:11 ---Otroligt skönt groove! :) Tycker du ska lägga lite tid på dynamiken. Det är ung samma nivå och hålligång i de "lite" lugnare partierna som i de ösigare som liksom förtar effekten lite.

--- Slut citat ---

Tack för tyck Jocke :D
*letar förtvivlat efter dynamikratten på Cubase* Har det med basen att göra eller trummorna eller vad, vi har försökt att få in dynamiken med lugnare partier och ösigare samt ett mellanläge.
Har du något mer handfast tips?

--- Citat från: pxm skrivet 31.08.2013, 12:03:01 ---ösig gitarr, shysst sång !!!!!!
har dålig lyssning just nu men kommer tillbaka i kväll....

mvh

--- Slut citat ---
Kul att du gillar - välkommen tillbaka med ytterligare tankar-
Tack för tyck PXM :D

Asti:
Det blev ju riktigt bra! Jättefräckt trumbeat!
Sången är snygg, men tycker den har lite för mycket rumsljud/reverb.
Basen skulle jag vilja ha lite fastare och tydligare och ner lite i volym.
Bra låt och skönt arr!
/Asti t.f. rumsljudförmedlare

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 31.08.2013, 13:12:00 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 31.08.2013, 12:00:11 ---Otroligt skönt groove! :) Tycker du ska lägga lite tid på dynamiken. Det är ung samma nivå och hålligång i de "lite" lugnare partierna som i de ösigare som liksom förtar effekten lite.

--- Slut citat ---

Tack för tyck Jocke :D
*letar förtvivlat efter dynamikratten på Cubase* Har det med basen att göra eller trummorna eller vad, vi har försökt att få in dynamiken med lugnare partier och ösigare samt ett mellanläge.
Har du något mer handfast tips?

--- Slut citat ---

Jag kan ha fel men upplever att du velat ha ner intensiteten i vissa partier och det tycker jag passar in. Men kanske att nivån och beatet ska följa med och vara lite mer laid back? "Lyssnar igen"... Coola effekter, solot vid 60 kunde få höras mer, lugnt och fint i sångpartiet efteråt. Mike är lite nasal och lite låg när trummorna sedan kommer in. Verserna som slutar 105 och 157 är nyanserande och på slutet är det helt ok med öset... Det är nog första versen som jag tycker kunde få vara lite softare innan groovet kommer igång på refrängen efter... men nu börjar jag vänja mig - kanske fordras flera lyssningar för att få grepp om den här? Lite ostrukturerade synpunkter bara...  :wacko:

Marsall:
Nice Eddi.. :) .. fräckt med dom olika trum ljuden...Saknar en basgitarr som hjälper till .. :)helst under gitarrriffet ...men helst genom hela.. Skönt att ni maler refräng sång.. i slutet skulle det sitta fint med kör som hjälper att trycka upp reffsång.. rock on"

Jocke:
Asså - den här sätter sig. Det är nog ett gott betyg! :) Går här och gnolar...!  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion