Forum > Färdiga produktioner

När du sjöng för mig - Eddi & HM & Perre

(1/6) > >>

Eddi:
Mitt utkast för några veckor sedan blidde en låt :D

Jag mixade till den i natt och Micke sitter i en stuga långt från studion och Perre är i Bortköping utan lurar så de kanske har mixsynpunkter fast jag lägger ut ändå :lol:

Vad ska upp vad ska ner vad är fel och vad saknas?

Ny version med förhoppningsvis bättre dynamik.

MaxB:
Vicken låt!

Lyssnar i lurar som jag tycker är rättvisande, så jag har ingen aning om hur basen låter i enklare lyssning men basgitarren är bumlig... Behöver eq:as på något sätt för att inte stjäla så mycket energi av helheten det gäller från 0-105 och från 160 till slutet. Mellan 105 och 160 tror jag basgitarren har annat innehåll i frekvenserna (bra ljud och inte bullrig där). Vid 160 och fram till slutet kommer dock bullrigheten i basen tillbaka. Olika inspelningar av basen?

Bra trummor nu med en blandning av industri och lugnare lir!
Shysst sång, shysst samarbete!!

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 31.08.2013, 11:39:18 ---Vicken låt!

Lyssnar i lurar som jag tycker är rättvisande, så jag har ingen aning om hur basen låter i enklare lyssning men basgitarren är bumlig... Behöver eq:as på något sätt för att inte stjäla så mycket energi av helheten det gäller från 0-105 och från 160 till slutet. Mellan 105 och 160 tror jag basgitarren har annat innehåll i frekvenserna (bra ljud och inte bullrig där). Vid 160 och fram till slutet kommer dock bullrigheten i basen tillbaka. Olika inspelningar av basen?

Bra trummor nu med en blandning av industri och lugnare lir!
Shysst sång, shysst samarbete!!

--- Slut citat ---

Japp medhåll på basen hörde det i mina portapro lurar nu. En kombination av en sista EQ-dragning runt 2-500 som jag gjorde och volymen. Jag spelade om på det lugnare stycket 73 till 105 annars ska det vara samma ljud men håller med om att det bullrar mindre 105 till 160 märkligt.
Tack för tyck MaxB :D

Jocke:
Otroligt skönt groove! :) Tycker du ska lägga lite tid på dynamiken. Det är ung samma nivå och hålligång i de "lite" lugnare partierna som i de ösigare som liksom förtar effekten lite.

pxm:
ösig gitarr, shysst sång !!!!!!
har dålig lyssning just nu men kommer tillbaka i kväll....

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion