Forum > Färdiga produktioner

equality & ydderF - September remix

<< < (2/6) > >>

Asti:
Jättesnyggt! Tror inte jag hört denna tidigare...
Luftig, fin mix och arret är inte överarbetat.
Du har ett krispigt, lite sprött gitarrljud, som du kanske får tack vare K2-micken?
Mycket fint gitarr- och lapsteel-spel!
Avkopplande och vackert!
/Asti t.f. Arbetsbefriad

karl:
Nice.... Förstår att den legat här i tidigare versioner men har aldrig hört den förr.
Gillar dina gitarrer och dom inmejslade meloditonerna i plocket...skönt flow och Freddy's avmätta
slide som gör det han ska och inget mer, en fröjd att höra för han lyfter upp allt på en extra hög nivå...bra ljudbild och bra allting ;)

Allt gott karl  B)

Eddi:
En riktig njutning att lyssna på detta - ni kompletterar varandra bra - jättefint ljud på allt men framförall på gitarrerna. Triolen vid 75 is to die for. Känns mer som en lättjefull sommardag än ett kylslaget september (skrev så senast tror jag).
Snyggt mixat härligt colab :D

equality:
Ola: Tack!!  :wub:
MaxB: Funderade en del på reverbmängden och ville soundet skulle illustrera den där klara, höga luften som det kan vara i september utan bli kylig. Lade den därför åt det större hållet. Men kan vara värt att kolla om. Steelen = sången här. Skulle kanske gå att få till sång till denna men då finns det inte plats för Freddys steel i den här versionen.
Jocke: Stort tack! Måste kolla in snubbarna du nämner.
Asti: Tror inte det är K2-micken direkt. Spelar in guran i stereo och skruvar på ett delay och en doubler som kommer med Sonar som f ö har chanserat i senare versioner och blivit kraschbenäget! Kul att du gillar't!
karl: Freddy är en klippa och lyfter denna helt klart. Ville göra hans spel lite mer rättvisa i denna version även om det inte skiljer så mycket har det legat och grott. Fint att ljudbilden funkar.
Eddi: Tack för återhörning Eddi. Glad att den håller även i denna mix. Vill inte döpa om den till Juli som är så bombastisk!  :P

Tokai:
Tror jag känner igen låten, men så är dina låter ibland lite lika varandra. Det här låter jättesnyggt. Väldigt bra mix. Gjort på en kväll? Själv behöver jag minst en vecka... Gillar hur visparna ligger i framkanten. Behövs sång? Först tyckte jag ja, men kanske inte. Funkar bra som det är. Men visst skulle en sångare med bra röst och med en bra melodi lyfta låten ett snäpp högre.
Finns säkert mer att fila på mer hör inget just nu. Finemang!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion