Forum > Färdiga produktioner

equality & ydderF - September remix

<< < (6/6)

equality:
Plinka: Tackar. Fin bild du beskriver. Själv blev jag inspirerad för några år sedan när jag stod i ett fågeltorn och en gammal man (öh minst tio år äldre än mig) gjorde mig sällskap och jag kunde visa honom en pilgrimsfalk som gjorde häpnadsväckande flyguppvisningar framför oss med lufhavet som scen. Den gamle mannen var i eld och lågor och över detta och menade att det var den största naturupplevelse han hade varit med om. Hans orerande över detta blandades med tacksamhet över vad han hade fått se. Detta var en sådan gul-blå dag som emu skriver om med sensommarvärme som inte blev kvalmig utan med klarhet och skärpa till fröjd för våra sinnen.   
emu: Häftigt när du kombinerar fysik (optik) med dina personliga betraktelser över denna tid. Jag ser det deppiga också i o m att sommaren är slut men kulmen på denna är ju makalös just i september när det är skördetid och naturens givmildhet är som störst. Tack för lyssning och betraktelser!
Dividend: Kanske skall minska reverbet lite i början. Jag har inte kommit till skott.  Ja, den hade kanske kunnat kulminera bättre på slutet. Håller med men kompositionen ligger långt borta att jag nu enbart koncentrerade mig på slutmixen. Hoppas badet gick bra.
Marsall: Skulle varit kul att få höra ditt trall. Kanske skulle passat med sång på denna. Thnx M!
Marruschkka: Fina bilder du också delar med dig av... Tack Marre!

Plinka:

--- Citat från: equality skrivet 10.09.2013, 00:20:30 ---Plinka: Tackar. Fin bild du beskriver. Själv blev jag inspirerad för några år sedan när jag stod i ett fågeltorn och en gammal man (öh minst tio år äldre än mig) gjorde mig sällskap och jag kunde visa honom en pilgrimsfalk som gjorde häpnadsväckande flyguppvisningar framför oss med lufhavet som scen. Den gamle mannen var i eld och lågor och över detta och menade att det var den största naturupplevelse han hade varit med om. Hans orerande över detta blandades med tacksamhet över vad han hade fått se. Detta var en sådan gul-blå dag som emu skriver om med sensommarvärme som inte blev kvalmig utan med klarhet och skärpa till fröjd för våra sinnen.  

--- Slut citat ---
Wow, härligt att DU delar med dig  :) Det är sådana händelser man minns, som djupt där inne förknippas med ett visst ljus, en speciell smak eller lukt, eller vissa färger, och som man senare kan plocka fram ur sitt arkiv och använda till grund för konstnärliga alster som detta  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion