Forum > Demolåtar

HOGGE - The Comeback :o) - Nu får den gå på mix!

<< < (9/11) > >>

Altsax:
Ännu en underbar hoggelåt!
U2 gitarren - bra!
Det där svävande över alltihopa synten av violintyp - bra!
Sången funkar utmärkt. Det är tillåtet att reverba. Me like reverb!

Om du ska lägga sång en gång till så kan jag analysera texten om du vill.
Det är två meningar som eventuellt kan bli ännu bättre.

/Josef

hogge:

--- Citat från: Altsax skrivet 30.08.2013, 10:55:17 ---Ännu en underbar hoggelåt!
U2 gitarren - bra!
Det där svävande över alltihopa synten av violintyp - bra!
Sången funkar utmärkt. Det är tillåtet att reverba. Me like reverb!

Om du ska lägga sång en gång till så kan jag analysera texten om du vill.
Det är två meningar som eventuellt kan bli ännu bättre.

/Josef

--- Slut citat ---

Tack snälla för dina vänliga ord. Texten är ett femminutersverk, så analysera på..  :wub:

MaxB:
Något konstigt händer med hela ljudbilden (snabbt) vid 27 sekunder... som om det var lite problem med rullbandet just där....  :unsure:

U2-gitarr och Pink Floyjd-gitarr, du har en snygg ljudbild på alla instrument och - på sången!
Tycker du mixat det här helt suveränt! Underlättar nog för Freddy innan han gör sista handpåläggningen på ljudet.

hogge:

--- Citat från: MaxB skrivet 30.08.2013, 18:40:28 ---Något konstigt händer med hela ljudbilden (snabbt) vid 27 sekunder... som om det var lite problem med rullbandet just där....  :unsure:

U2-gitarr och Pink Floyjd-gitarr, du har en snygg ljudbild på alla instrument och - på sången!
Tycker du mixat det här helt suveränt! Underlättar nog för Freddy innan han gör sista handpåläggningen på ljudet.

--- Slut citat ---

Tack Max..  :wub:
Jag tror det är mitt jäkla ljudkort som lägger in lite specialeffekter. Men jag ska kolla så snart jag sitter vid datorn igen..
Freddy har, som sagt, gått med på att fixa till även denna, så i veckan ska en riktig basist få spela lite på den, och sen går den till Freddy..

Harmonica mike:
På A säger jag välkommen tillbaka
På B säger jag fin låt
På C säger jag bra mixat
På D säger jag ingenting

:)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion