Kontrollrummet

equality - Blind

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
LÅTNAMN: Blind
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: jazzig mjukispop?
LÅTLÄNGD: 03:36
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2013 (2006)
FORMAT: mp3

En del gammalt "skräp" som blivit liggande. Tänkte försöka göra något vettigt av det. Frågan är om det blev nåt vettigt. Sångrösten är ju gone!  :wacko:

Am I that blind
Or did i refuse to see
That you were mine
Am I the holder to your key
 
Wasn't that long that I did stay
Wish I'd  been strong enough to pray
They're coming along those days of grey
I went blind

No use to weep
No use to wipe those tears away
No pills for sleep
No songs would ever make you stay

Wasn't that strong to get on my knees
It soon came along that freezing breeze
Was doin you wrong but  can't you please...
I went blind


24/8 edit: småändringar i bas, piano och nivåer.
25/8 edit: ny sångtagning
 
 
« Senast ändrad: 26.08.2013, 22:25:49 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En typisk EQ uppsluppen jazz/visdänga som sitter fint. Nästan så man tror att det är riktig bas snyggt. Snygga blå-gröna toner på pianot as well. Men håller med dig om rösten - har du varit förkyld eller så - det låter som om du slarvar nästan inte alls likt EQ standard. Jag uttrycker mig så här bara för att jag vet din kvalitet normalt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Vaddå sångrösten är gone  :unsure: Du låter precis som Gordon Haskell å han sjunger ju tamejfan hur bra som helst. Det enda jag reagerade på vad som gäller sången är att jag tyckte den lite slängdes i mitt ansikte. Åtminståne i början. Kanske sänka på sångvolymen an aning. Gillar pianot och bongo-trummorna... ja, hela låten fö den delen. Försök få sången lite längre bak i mixen. Inte mycket dock.

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra tillbaka lutat och skönt... .. Utveckling om man såvill skulle vara .. nån Rebecka T... som leker med refräng orden ..i övergångarna  " i went blind... sjunges i  egen melodislinga.. skulle va B).. fast kr har ju lika duktiga RT...s...  ;)   Kan bli hur bra som helst denna!... jazz on"


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Gillar sångmelodin och texten, en bra låt och fullkomligt älskar dina infall vid pianot. :wub:...
Den kunde gärna fått vara längre för min del.... :)

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Eddi: Tack! Jo jag har haft ont i halsen men också inte sjungit på länge. Sen är det ju så att stämbanden börjar bli gamla. Borde bytas ut!  :D Rebecka Törnqvist vore ju inte fel.  :rolleyes:
space: Jo man gnolar ju på ett tag till... Gordon Haskell får jag kolla in. Kul och tack för tipset. Sagt och gjort ändrat nivåerna något fr a sången. Tack!
Marsall: Rebecka som sagt  :wub: Kul att du gillar't Marsall. Yes to jazz!
pxm: Och jag som trodde detta var lite för striaght för dig. Kul! Tack så hemskt mycket.

För protokollet: En något putsad mixmässigt version två uppladdad.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Känner igen låten. Sen ganska långt tillbaka. Visst?
Sångrösten. Blev "You" too much på stämman? Tror väl inte det va?
Här låter det som om du är lite packad. Inget fel med det. Eller så vill du låta som om du är det. Kan bidra med en viss känsla
Gillar som vanligt ditt pianospel.
Det är lite otajt bland instrumenten emellanåt men kan fixas. Basen lirar skönt men hoppar ut lite ibland.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tokai: Hade en som gick ganska lika som denna. Tror du tänker den här https://app.box.com/shared/y1bqcu4dgi. Den borde man ju också ta tag i.
Blind hade jag aldrig uppe. Lämnade You till ynot... :) Jag tog faktiskt en snaps innan jag sjöng in denna igår. Kanske gör rösten än sämre... :wacko: men vinner i känsla?  :unsure: Jag noterade en del otajtheter också. Tror att det låter skapligare nu efter "klippa-klistra-hobby-arbetet". Tack för osviklig feedback Tokai. Uppskattas!  :)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Gillar den här lätta kompositionen - inte lätt att göra - men känns sommarlätt och skön.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Härliga rytmer och ett skönt arr!
Man känner genast igen ditt fina gitarrsound och finurliga pianospel.
Basen låter bra men vid "...I did stay" och "....enough to pray" hör jag
inte vart harmonin tar vägen. Låter lite luddigt där och kan inte urskilja basen där...
Sången är lite slarvig här och där, men den sätter du med några omtag!
Blir jättefint det här efter lite putsande!
/Asti t.f. Felharmoniker
« Senast ändrad: 24.08.2013, 20:14:54 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Rkitig bra låt o så himla passande o bra sång brister lite på två rader hos mig

That you were mine
o
Wish I'd  been strong enough to pray

lite mycket vilja typ ...
annars helt lysande
gillar bas ljudet skarp
o a hela låten
;)
Tony
att leva är att dö


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
MaxB: Tack för det! Blir lättsamma tongångar oftast från mig.
Asti: Synd att du inte uppfattar harmonierna där eftersom jag tycker de ställena ger låten karaktär (om någon) eller om det är i frasen efter.  :unsure: I vilket fall försökt att tydliggöra basen där och rensat bort bort några excesser från samma instrument. Tack för putstips och lyssning!
ynot: Om det räckte med dessa brister du räknade upp. Trodde först att du inte gillade texten på dessa ställen. Kul att du gillade denna som jag trodde var lite för middle-of-the-road för ditt tycke.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jo, nu tycker jag mig höra att du ligger kvar på bas (och harmoni) i de strofer jag nämnde
och sedan "öppnar" det upp sig i frasen efter! Snyggt!
Vissa "kantigheter" jag hörde i pianot sist känns borta nu.
Sången känns också bättre fast jag inte vet om du gjort något med den?
Behövde kanske bara lyssna tillräckligt många gånger för att det skulle falla på plats...
/Asti t.f. Platsförmedlare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack för lyssning igen platsförmedlare Asti!  :wub: Stämmer, g till a ett par vändor och sen g till giss och g igen.
Pianot är lite högt i breaket skall fixas. Sången bedrövlig, du har nog vant dig  :P. Ett omtag och
funkar det inte får jag försöka intressera någon med mer välpolerade stämband. Kanske kör på
breaket?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Riktigt snygg låt! :) En del att putsa och fila på men min första reaktion ver att den "hoppade igång" lite "hårt" och plötsligt för att sedan bli en mjuk och behaglig låt.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Skön låt med lätt och skönt arr :D
Tycker absolut att du ska sjunga denna själv(verkar som att du var inne på annat i sista kommentaren), tycker du har en fantastisk röst som passar klockrent till denna musiken, den behöver bara köras varm ^_^ oljas upp lite så att säga :D
Så sjung på ett tag så sitter den som gjuten sen!
Plinkar på en låt...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter väldigt bra och sångrösten är det inget fel.

Gillar det småjazziga stuket och pianoljudet. Tummen upp!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skitbra ju !!
Rösten passar perfekt, lite väl torr kanske..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
På med ny sång. På't igen liksom ba'a. Kanske gick nån "attityd" förlorad.  :unsure:

Jocke: Gillar ju att den börjar sådär abrupt.  ;) Mjukt och behagligt låter bra. Tack Jocke!
Plinka: Tack för de uppmuntrande orden om min sk sångröst. Gjorde ett nytt försök nu och det blev väl inte lika kraxigt. Tack Plinka!
Divid: Kul!Tack för tummen! Pianoljudet känner du igen ja, Alicia again.
bjurte: Tack Bjurtan! Blev nytt sångpålägg och nu lite blötare ja. 
« Senast ändrad: 26.08.2013, 00:51:22 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Sådär ja! Skön känsla du fick till i sången nu, härligt att höra!(Visste väl det)
Tycker du kan dra upp sångvolymen något(lite bara) och ev pyttelite till reverb(inte nödvändigt, nog en smaksak) :)
Pianoliret är ju bara för snyggt ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Genommusikaliskt är väl det första man tänker på. Tycker sångljudet är lite hårt och vasst. Skulle skära lite och kanske mjuka upp det lite. Gillar vekrligen gitarrljudet. Kanske skulle jag sänkt percussion lite i ljudbilden. Just nu är det ganska dominerande.

Låten och kompositionen och arrangemanget är mycket bra som det är.
 :)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Är ju svag för jazz. En mjuk och behaglig låt med snygg gitarr och härliga pianoslingor.   :D Gillas! :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Bra myslåt. Snyggt mixat och spelat i stort, och här kommer då gnäll:

- pianot. Det ltåer otroligt stelt precis i början av breaket. Efter att ha varit snyggt synkopiskt i hela låten blir det i breaket stolpigt, och nån ton låter bara otajt. Sedan lite mer pedalbruk tycker jag.

ta och flytta tonen som blir tokig, och eventuellt spela om inledningen på breaket där. det sticker ut och tar ner låten tyvärr. Petitess kanske, men när resten är bra så är det synd!

- sången. Det funkar NÄSTAN klockrent. Det låter mycket bättre än vad du tror. Jag tror att de mest är ovana. Ta några riktiga favoritlåtar på stereon ett par timmar och städa eller diska eller gör något annat, och sjung med. Länge. Sedan varvar du med den här låten.

Efter ett par timmars inspirerad sång så kommer du sätta den som en smäck, det är jag helt säker på. Ta inte in nån annan, din röst ger din egen musik en trovärdighet, och den passar bra till detta, det är bara slipning kvar.

...s'ger han som aldrig lyckas sjunga själv...

men det är lättare att vara objektiv om andra, så då är jag det.

sätt den nu!

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Grym låt. Öppet fint sound.

LIte besviken på bastrumma och virvel. Lite mer stuns och tryck där gärna för mig. Man känner som att låten ska dra igång rejält när trummorna är på gång, men sen blir det lite antiklimax.

Härlig att lyssna på i vilket fall.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Plinka: En eloge för dina uppmuntrande ord!  :wub: Hade nog tänkt sparka mig själv som sångare annars...
egghuvud: Man blir ödmjuk inför Mr Musics himself, festivalmaestrons ord. Tack för dem! Drog ner på trummorna något (se 1up:s kommentar). Kanske spelar de fel dessutom - jag är totalt trumloopsilliterat. Försökte mjuka upp sången också efter att ha googlat på vocal +soft +equalizer...
Emulator: Bra Tomas att du pin-pointar på fadäserna utan att skräda orden - sånt gillar jag på demosidorna! Trodde i min förskräckelse att du menade hela breaket men antar att det var inledningen och det hörde hörde t o m jag att de tonerna var off. Försökt rätta till dem nu. Sången är ett komplicerat kapitel, lite trist när det funkade bättre i yngre år. Ja, ja träning gäller ju, förstått det. Bra kritik! Tack!
1up: Man blir glad av din kritik. Trummorna kan säkert förbättras och jag skall försöka (se kommentar till egget dessutom.)
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Plinka: En eloge för dina uppmuntrande ord!  :wub: Hade nog tänkt sparka mig själv som sångare annars...
egghuvud: Man blir ödmjuk inför Mr Musics himself, festivalmaestrons ord. Tack för dem! Drog ner på trummorna något (se 1up:s kommentar). Kanske spelar de fel dessutom - jag är totalt trumloopsilliterat. Försökte mjuka upp sången också efter att ha googlat på vocal +soft +equalizer...
Emulator: Bra Tomas att du pin-pointar på fadäserna utan att skräda orden - sånt gillar jag på demosidorna! Trodde i min förskräckelse att du menade hela breaket men antar att det var inledningen och det hörde hörde t o m jag att de tonerna var off. Försökt rätta till dem nu. Sången är ett komplicerat kapitel, lite trist när det funkade bättre i yngre år. Ja, ja träning gäller ju, förstått det. Bra kritik! Tack!
1up: Man blir glad av din kritik. Trummorna kan säkert förbättras och jag skall försöka (se kommentar till egget dessutom.)

ja, alltså man vill ju verkligen få fram det man säger på ett rakt sätt, utan att vara otrevlig, speciellt i detta fall när allt ÄR bra, men ett par saker sticker ut som mindre lyckade. Oftast så tänker ju inte skaparen på det, för man vet ju att den toner kommer just då, och har ingen aning om hur förstagångslyssnaren uppfattar :)

Men testa verkligen att sjunga till dammsugning eller något annat under flera timmar. de bästa spåren, eller delar av spår :rolleyes: jag fått till är efter LÅNG uppsjungning :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Låter fint detta, har inte så stor koll på sångrösten din från innan men kan tycka det är insjunget lite slarvigt... jag får bilden av en dynamisk sittande ned på en stol med fötterna på bordet - känslan typ? ;)

Annars skön låt, avslappnat o trevligt!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
...men kan tycka det är insjunget lite slarvigt... jag får bilden av en dynamisk sittande ned på en stol med fötterna på bordet - känslan typ? ;)

 :lol: Skön recension, tack! Den första insjungningen (som var rena katastgrofen) satt jag fasktiskt ned men stiod upp på den andra och försökte verkligen sjunga avslappat men det kanske var det som var felet.


ja, alltså man vill ju verkligen få fram det man säger på ett rakt sätt, utan att vara otrevlig, speciellt i detta fall när allt ÄR bra, men ett par saker sticker ut som mindre lyckade. Oftast så tänker ju inte skaparen på det, för man vet ju att den toner kommer just då, och har ingen aning om hur förstagångslyssnaren uppfattar :)

Men testa verkligen att sjunga till dammsugning eller något annat under flera timmar. de bästa spåren, eller delar av spår :rolleyes: jag fått till är efter LÅNG uppsjungning :D


Du har helt klart koll på läget och jag skall testa LÅNG uppsjungning (stackars grannar). Tack igen!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Riktigt skön låt tycker jag. Lite oväntade vändningar i melodin här och där. Kul när toner inte alltid tar den förväntade vägen. Här och där kanske det är ett ord för mycket eller för lite för att flyta perfekt, men det är småsaker egentligen.

Mycket snyggt arr. Gillar speciellt de smakfulla pianofillsen. Överlag behöver dock pianot tajtas till lite. (Lite sustainfattigt också som Emu var inne på.)

Härlig citering av When the saints i lite off-beat i början av braket/pianosolot. Medvetet eller omedvetet så var det snyggt.

Ang. sången så tycker jag, och nu få du ta detta rätt, du har en sångstil som inte kräver att det är autotuneperfekt hela vägen, och det är inte heller.  Alltså typ Springsteen, Dylan, Hellström, Malmsjö, etc. Det liksom funkar ändå. Jag har ett eget inte helt snällt uttryck för denna stil som jag kallar för "falsksångare", fast jag menar det på ett positivt sätt. Du tolkar texten så övertygande att det tar udden av eventuella falskheter. Gå helt på känslan tycker jag.

Sketabrao!!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mycket mer EQvalité om rösten nu- bra - det enda lilla som jag tänkte på när jag lyssnar just på rösten då som jag kanske inte tänkt på annars är att du gör ett litet konstbreak inna "cant you please..." där låter det som du tappar andan lite. Som sagt kanske inget jag hade tänkt på men med luppen i örat så uppmärksammade jag det som lite lustigt.
I övrigt tycker jag du har fått ihop den bra även med hyllningen till the saints :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Det här var riktigt skönt det.. Har ju alltid avgudad Ditt gitarrspel och gitarrljud. Och sjunger gör Du bättre än någonsin..
Ska jag vara aningen kritisk så blev jag inte helt förälskad i det "jazziga" sticket, men resten är ju wünderbar..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Freddy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 310
    • Visa profil
Inte så dumt ändå.

Jag kan inte hjälpa att tänka att jag tror denna skulle bli bättre några tonsteg högre, speciellt sången. Tror du skulle få mer naturligt flyt i sången om du fick ta i mer och sjunga lite högre.
"I can take you far but I'll burn you out before we get there"

https://soundcloud.com/gitarrfreddan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Wernborg: Men va f..! Det är ju helt j-la klockrent "When the saints"   :wacko: :blink: :lol: !!!!
Var kom det ifrån!!?? Fattar inte... Ja, ja, bara väntat på att bubblan skall spricka.  :lol:
Härlig recension i övrigt där du inte alls behöver göra några förbehåll angående synpunkter på falsksång. Jag vet precis hur du menar och du beskriver en skön samling jag gärna gör sällskap. Jag får helt enkelt köpa hela singer-song-writer-konceptet och "känna" och "uttrycka" så mycket som möjligt så att det ursäktar ton-snubblet. Absolut mer sustain samt även knäppa till kragknappen. Lyfter på hatten och bugar!

Eddi: Tack för återlyssning mon frere! Ska kolla in pauslustigheten så snart som arbetsveckan är över. Och vem vill inte hylla helgonen?  :D :rolleyes:

hogge: Känner ju till din jazzallergi och det enda som hjälper mot det är ju att exponeras i ökande doser... -_- ;)
Kul att du ville lyssna och kommentera så pass uppmuntrande ändå. Thnx!

Freddy: Du har bara så rätt! Var på väg med capon till gitarren men vände på klacken i sista stund och lade tillbaka den då jag riskerade att hamna i en besvärlig pianotonart med många svarta tangenter (hujedamig!). Tack Freddy!
 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Lyssnat igen! Gillar den här och tycker den är hur bra som helst även om inte instrumenten riktigt klarar att följa sångaren... ;-) Tycker nu att basen är bara lite mycket ibland och vevar på på inte riktigt rätt ställen. Bassoundet är lite spetsigt  och borde kanske vara rundare med mer "knorr" för att smälta in...
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Om jag analyserar enbart rösten tycker jag mig höra att den inte sjungit på länge.
Om den får en daglig dos skalor och sjunga, rejält, lite olika melodier med jämna mellanrum (varannan dag?) i säg två veckor så ska du få höra att rösten är tillbaka bättre än någonsin. Din röst är vacker och användbar, både som lead och kör!

Det är bara några småkråkor med ganska stora mellanrum. Nästan ingenting!

Bra myslåt!  :wub:

/Josef