Forum > Färdiga produktioner
Asti - Turned to stone (klar)
Ola:
Topp klass Asti ! gillar allt men älskar inte trumljudet. samma som bjurte är inne på
de blev till sten
Lite mjukare vintage sound kanske
Mvh Ola
Eddi:
Du har fått en massa tips på hur du kan förstöra låten - skit i dom totalt - det här är helt suveränt. Möjligen är den för kort men det kan jag stå ut med bara att lyssna igen :D
ynot:
:unsure:
fel tråd samma namn nästan
Eddi:
--- Citat från: ynot skrivet 25.08.2013, 02:41:31 --- :unsure:
fel tråd samma namn nästan
--- Slut citat ---
Prexis tänkte just kommentera ttr det var fasligt vad Turned to stone var poppis. Bra sjungigt Tony men lägg den i rätt tråd :D
Asti:
Jocke - Jag kan ju lägga kören närmre centrum eller som du säger låta den åka från vänster till höger
så kanske inte övergången från vänster till höger känns lika jobbig!
OK, då uppfattade jag "rak" på rätt sätt! Nej, den här låten är inte jazz. :)
equality - Kul att du hör något eget och vackert!
Reverbet åstadkoms via en extern burk, t.c. Electronic M300, inställd med ett snabbt tape delay
med låg feedback/depth(freq/ratio) och timing(amount/drive). Med egna ord ett snabbt utklingande eko. :)
Ville ha det enkelt med lång klang i pianot, men kanske borde det varieras mer...? Stråkar har också föresvävat mig.
Ola - Roligt att höra! Som sagt, ska testa vintage trummor och se om det förbättrar!
Eddi - Det är jättekul att du gillar låten, men det finns säkert saker som kan förbättras, som t.ex trummorna. Jocke
uppmärksammade mig också på basspelet, som inte stämmer på några ställen. Det ska fixas.
Låten är kanske i kortaste laget, men tyckte inte det behövdes ett stick. Man skulle kunna låta pianot börja om
och långsamt tona ut efter nuvarande slut...?
ynot - Har faktiskt inte sett att Olas och din låt tidigare hette samma sak! Märkligt sammanträffande...
Tack allihop för värdefulla kommentarer! Nu är det hög tid att gå från tanke till gärning! :)
/Asti t.f. Gärningsman
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida