Altsax - Ja, låten är kanske i kortaste laget...
Roligt att du tyckte om det!
Jocke - Jo, när man använder den här reverb/delay-inställningen måste jag erkänna att
man lätt försöker efterlikna en viss herr Lennon....vilket naturligtvis inte lyckas utan
stannar vid en blek kopia. Men jag tyckte jag fick till ett rätt snyggt reverb/delay!

Är inte säker på vad du menar med att upptakten ska vara "rak"... Följa takten?
Du har helt rätt vad gäller basen. Basgången där harmonierar inte med pianot. Ska fixa det.
Jag lät kören ligga i centrum först och tyckte då att den "störde" lead-sången, så jag la den
ca 50 % till vänster. Sedan fick jag den kanske inte helt lyckade idén att låta ett parti ligga
till vänster, ett annat till höger och sista delen i mitten....Tyckte det var en lite kul grej.
Kanske ändå ska lägga den i mitten trots allt....
bjurte - Du har säkert helt rätt! Jag lägger större delen av tiden på mina låtar på att leta passande
trumkomp och ändå blir det oftast fel....

Skulle kunna testa EZ:s Vintage kit och lite reverb...
spacetrucker - Du håller med om trumeländet!

Kul att du ändå hittar nåt bra i låten.
Tokai - Jag utgick från pianot när jag gjorde låten. Som jag nämnt tidigare är jag inte så bra på att lira piano,
så det blir kanske lite torftigt... Vill samtidigt ha pianospelet enkelt och låta ackorden klinga ut ordentligt.
Eftersom jag så gott som helt och hållet tagit färdiga patterns och fills från EZ Drummer är det nog mer
korrekt att säga att jag är vissen på att plocka ihop dessa till en passande helhet än att kalla det trumprogrammering!

Vore tacksam om du ville peka ut vilka "komplikationer" du hör, så att jag har möjlighet att korrigera dessa.
Stort tack allihop för era synpunkter och tips! Ska utvärdera och försöka omsätta dessa på bästa sätt!
/Asti t.f. Copycat