Kontrollrummet

Gurano, Ynot & Plinka - Soft kitten

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ynot la på sång som den konstnär han är på en ny idé jag hade - så här blev det :)
Jag råkade bredda mixen å det grövsta nu men personligen tycker jag att det låter häftigt...men man blir gärna hemmablind.
Ska jag smala av mixen? Tar gärna emot tankar kring ditten å datten.
/Gurano

Sättning
Sång Ynot (lead, körer), Plinka (Kör)
Trummor - Gurano
Guror - Gurano
Bas - Gurano
Synth - Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Ynot_Plinka_SoftKitten.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 22.08.2013, 22:52:56 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Är det samma låt som varit uppe instrumentalt? Ja Ynot satte verklig prägelnästan som att jag blir helt slut här. Bra lirat bra sjunget men ett bread av sången skulle behövas och kanske nåt med guravirtoust där? Spontant käns det så men det kanske ändrar sig :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Ujj !! Ju visst låter det bra och häfftigt..
Men det är ju inte en lugn stund.. Gasen i botten från start till mål på allt, och allt samtidigt..
Eller jo, det fanns några sekunder i Introt och slutet.. :D
Försök att hitta lite mer dynamik och ni har något spännande på gång..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Här var det experimentell värre... Dina karakteristiska signaturer finns på plats, Gurano och de limmar in i "stöket" på ett läckert sätt! :) Vän av ordning skulle väl ha synpunkter på panoreringarna men de stör mig inte - däremot tycker jag att det finns plats för "tre tjocka tanter" att köra i vänster kanal - gärna i stämmor med lite gospel-känsla! Bra fart här och bra auktoritet i sången - så här har vi aldrig fått höra "Lille katt" förr...  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
holy smoke :)..bra klös i allt..älskar låtar som mals i groovet ;).. bra sång som vanligt ... Men lead sången skulle nog behöva sänkas liiite för det övriga få plats och jag tror att kören och groovet i det hela då blir fulländat.. Härlig låt! :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Är det samma låt som varit uppe instrumentalt? Ja Ynot satte verklig prägelnästan som att jag blir helt slut här. Bra lirat bra sjunget men ett bread av sången skulle behövas och kanske nåt med guravirtoust där? Spontant käns det så men det kanske ändrar sig :D
Samma låt - nej det är det inte men säkert vissa likheter här å där med ett å annat jag gjort :)
det är en massiv låt - jag håller med - men det funkar så här tycker jag. Men jag ska fundera på ett break (jag har oxå tidigare tänkt i dessa banor)

Ujj !! Ju visst låter det bra och häfftigt..
Men det är ju inte en lugn stund.. Gasen i botten från start till mål på allt, och allt samtidigt..
Eller jo, det fanns några sekunder i Introt och slutet.. :D
Försök att hitta lite mer dynamik och ni har något spännande på gång..
Så är det - full rulle, men det är så många på KR som gör lugnare låtat så vi får väl se detta som dess motpol :D
Ska på allvar fundera på Jockes förslag med kör - blir kanske mer dynamik i dina öron?

Här var det experimentell värre... Dina karakteristiska signaturer finns på plats, Gurano och de limmar in i "stöket" på ett läckert sätt! :) Vän av ordning skulle väl ha synpunkter på panoreringarna men de stör mig inte - däremot tycker jag att det finns plats för "tre tjocka tanter" att köra i vänster kanal - gärna i stämmor med lite gospel-känsla! Bra fart här och bra auktoritet i sången - så här har vi aldrig fått höra "Lille katt" förr...  :P
Jo jag har oxå funderat på panoreringen, men efter att ha lyssnat på den hela morgonen så tycker jag att vridningen till höger funkar. Men en kvinnokör till vänster är ingen dålig idé. Ska se om någon nappar på att testa - sedan får vi se vart "lille katt" tar vägen :)

holy smoke :)..bra klös i allt..älskar låtar som mals i groovet ;).. bra sång som vanligt ... Men lead sången skulle nog behöva sänkas liiite för det övriga få plats och jag tror att kören och groovet i det hela då blir fulländat.. Härlig låt! :)
Man tackar! Själv tycker jag att nivån på leaden låter bra i mina lurar men vi ser vad andra tycker om frågan.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Bra klös-mycke ös  :lol:
Lite rivig och vass mix som passar bra i sammanhanget ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Mina öron skulle behöva en lite smalare sång.
Alla övriga instument sitter som en smäck så här!

Möjligtvis upplever jag ett avstånd mellan mig och musiken,
Kan inte sätta fingret på vad det är, kan det va nått med reverbet?

Jag håller med om att den inte låter "full" ännu. Måste inte vara kör, kan va ett munspel, lite HM är aldrig fel :)
Gospel skulle onekligen vara nyskapande här, och kan bli asbra!
Att lägga detta något lite till vänster är en bra idé

Grymt bra jobb!
/Josef


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Låter fräckt om allt ifrån trummor, bas, synth, guror förstås till Ynots stensäkra röst. Tycker nivåerna är bra, men stereobreddningen gör att mixen blir en aning jobbig att lyssna på i lurar...
Har inget mer konstruktivt att komma med, det är ju kanske inte en musikstil som jag har någon direkt koll på...
DON'T PANIC


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra klös-mycke ös  :lol:
Lite rivig och vass mix som passar bra i sammanhanget ;)
:D Tackar

Mina öron skulle behöva en lite smalare sång.
Alla övriga instument sitter som en smäck så här!

Möjligtvis upplever jag ett avstånd mellan mig och musiken,
Kan inte sätta fingret på vad det är, kan det va nått med reverbet?

Jag håller med om att den inte låter "full" ännu. Måste inte vara kör, kan va ett munspel, lite HM är aldrig fel :)
Gospel skulle onekligen vara nyskapande här, och kan bli asbra!
Att lägga detta något lite till vänster är en bra idé

Grymt bra jobb!
/Josef
ja vi får se hur det slutar med det hela - men kanske är en kör på G lite till vänster i mixen ;)

Låter fräckt om allt ifrån trummor, bas, synth, guror förstås till Ynots stensäkra röst. Tycker nivåerna är bra, men stereobreddningen gör att mixen blir en aning jobbig att lyssna på i lurar...
Har inget mer konstruktivt att komma med, det är ju kanske inte en musikstil som jag har någon direkt koll på...
Jag lyssnar själv nästan uteslutande i lurar och upplever det inte jobbigt :)

Tack alla för era tankar
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Full rulle! Javisst blir det en härlig motpol. Kanske nåt mer i vänster kanal. (förslagen finns där: kör, munspel mm.)
:D Toppen-ös!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jag nämnde för hög lead..har lyssnat i lite olika lurar nu ..Det är nog bara när ynot tar i på vers? Refräng? Whalet"..som det är i mina proffslurar liiite för högt..Men det kanske drabbar hela leaden om man sänker? vet inte om whalesången e på eget spår eller tillhör vers sången i övrigt...Tycker att låten e svinbra så därav min upprepning av analys...  Rock on"  B)
« Senast ändrad: 22.08.2013, 18:46:52 by Marsall »


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Nästan för hög lead, gränsfall.

I övrigt intressant, men väldigt rörig ljudbild, blir bråkigt för öronen. Skulle nog städa i arr'et om jag var producenten ;) Men som sagt, idéen är intressant!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag nämnde för hög lead..har lyssnat i lite olika lurar nu ..Det är nog bara när ynot tar i på vers? Refräng? Whalet"..som det är i mina proffslurar liiite för högt..Men det kanske drabbar hela leaden om man sänker? vet inte om whalesången e på eget spår eller tillhör vers sången i övrigt...Tycker att låten e svinbra så därav min upprepning av analys...  Rock on"  B)

kul att du tycker om den. sången är inte för hög i mina örom men jag ska ta en funderare på det

Full rulle! Javisst blir det en härlig motpol. Kanske nåt mer i vänster kanal. (förslagen finns där: kör, munspel mm.)
:D Toppen-ös!  :D
/Roffe H
jo nåt mer till vänster är nog på väg .... hoppas jag :)

Nästan för hög lead, gränsfall.

I övrigt intressant, men väldigt rörig ljudbild, blir bråkigt för öronen. Skulle nog städa i arr'et om jag var producenten ;) Men som sagt, idéen är intressant!

ok sången lagom - men nästan inte :)
väldigt rörig ljudbild Nja håller inte med där, så producenter står på sig :)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Klart du ska stå på dig, ingen åsikt är rätt eller fel, det är bara åsikter :P

Du kan nog låta den vara den är i gränslandet bara ;) smaksaks-marginalen :P
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nu har jag en kör till vänster! Plinka fick till en kör med B52-feeling :D
För mig svänger detta katten, rockar fett ... U name it!

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Ynot_Plinka_SoftKitten.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det lilla jag hör av Plinka låter skönt men det är inte mycket... :( Men, det måste ha hänt något med det andra för det låter helrörigt här!^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det lilla jag hör av Plinka låter skönt men det är inte mycket... :( Men, det måste ha hänt något med det andra för det låter helrörigt här!^^
Tja int vet ja vad du menar - inget är rört så det borde låta lika ... typ
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det lilla jag hör av Plinka låter skönt men det är inte mycket... :( Men, det måste ha hänt något med det andra för det låter helrörigt här!^^
Tja int vet ja vad du menar - inget är rört så det borde låta lika ... typ
/G

Det hörs nätt och jämt något av Plinka här...^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det hörs nätt och jämt något av Plinka här...^^
Hmmm märkligt för jag hör Plinka bra i mina lurar - vi inväntar och ser om fler inte hör henne...eller inte ??
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Dubbel holy smoke :).... Det vart än fräckare nu och faktiskt mer lättlyssnat :).. Men håller med om mer av plinka skulle inte va fel..  ;)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Dubbel holy smoke :).... Det vart än fräckare nu och faktiskt mer lättlyssnat :).. Men håller med om mer av plinka skulle inte va fel..  ;)
Dubbel holy tack ;)
Ok då! jag höjde Plinka liiite på några ställen (inte överallt) :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!



Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Sådärja :)... B)  ... video?  ;)
Det tycker jag gott gubbarna kan göra! Själv har jag gjort mitt videobidrag för en tid :lol:  :P
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sådärja :)... B)  ... video?  ;)
Det tycker jag gott gubbarna kan göra! Själv har jag gjort mitt videobidrag för en tid :lol:  :P
Ingen vill se mig dansa :D
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Sådärja :)... B)  ... video?  ;)
Det tycker jag gott gubbarna kan göra! Själv har jag gjort mitt videobidrag för en tid :lol:  :P
Ingen vill se mig dansa :D

Men vi vill se dig rocka loss med guran! :D Gärna med lite färgeffekter, rökmoln och explosioner med B)
Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Sådärja :)... B)  ... video?  ;)
Det tycker jag gott gubbarna kan göra! Själv har jag gjort mitt videobidrag för en tid :lol:  :P
Ingen vill se mig dansa :D

Så roliga ni är här på kvällkvisten!  :lol:

Provade fyra lurar men vill abs inte bråka om det - nu hör jag... :) Tycker att den här panoreringen fordrar en dialog - alltså video!  :rolleyes:  ;) Tycker du har ett jäkla bra material här som så klart ska vara stökigt men som kräver lite mixjobb att få fason på!^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Sådärja :)... B)  ... video?  ;)
Det tycker jag gott gubbarna kan göra! Själv har jag gjort mitt videobidrag för en tid :lol:  :P
Ingen vill se mig dansa :D

Men vi vill se dig rocka loss med guran! :D Gärna med lite färgeffekter, rökmoln och explosioner med B)

Ett rykte cirkulerar i Stockholmstrakten att någon "Rocker håller på att köpa upp all pyroteknik".från Dalälven o söderut  :rolleyes:...Ett mindre pålitligt rykte är att 2 st småskumma figurer hörs smånynnandes på låten "Alla vill ju vara k..t" Provandes olika mjukisdräkter på diverse udda butiker...   :P
« Senast ändrad: 23.08.2013, 10:16:25 by Marsall »


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Alltså skit bra låt och härliga insattser av er alla, kören fick det att bli mer lättlyssnat, helt klart..
Men mixen låter fortfarande rörig, och pumpande och i obalans...
Öset i sig är ju kanon.. men mixen som sagt behöver enl. mig en rejäl översikt på denna sköna rock-rökare.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tack för era tankar - får se hur långt jag kan dra mixen, dilemmat är bara att det som låter rörigt i ett öra inte behöver låta rörigt i ett annat liksom ;)
men efter samtal med medmusikant har jag nu klippt lite i körerna och oxå sänkt dem lite på något ställe ;).

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Plinka igen???? :unsure:

Låter grunge, delvis. Och det funkar. Inte så inne på genren sen Cobain begick självmord (fast då började alla andra lyssna på honom). Det enda är en episod med Soundgarden och då har du hittat rätt manlig sångare. Chris går hem här :)

Bra spelat och sjunget och Plinka ska upp (lite), tycker jag

Finemang låt!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Nä-Nä !! Det här är en "Soft Kitten"
Lilla 'Smigge' 12 V.


Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Stökigt , diskantrikt (hör inte någon bas alls) och BRA !!!!!
Häftigt sjunget till häftigt komp !!!


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Divid: kul att du gillar. Ska fundera på körnivån.

Bjurte: ja det där var en soft kitten ... Fast en annan slags kitten :)

pxm: kul att du gillar. Men om du inte hör någon bas så är det kanske dags för nya hörlurar?  :unsure:

Tack för komment
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Tänkte bara upplysa om texterna

Soft kitten kommer ifrån Big Bang Theory  , tv serie

övriga från Rage Against The Machine  Tre låtar sammanslagna

Tycker Gurano gjort ett bra Jobb med alla komponetner o fått till en bra balans i kaoset

Tackar för komentarer

Tony
att leva är att dö