Forum > Demolåtar

emu: Håll mitt hjärta, cover - andra tagningen

<< < (9/10) > >>

MaxB:
Jag vidhåller att din egen övning troligen är lika nyttig som övning framför lärare. Glo på dig själv i en spegel då du sjunger eller videofilma dig och glo på filmen efteråt så kan du känna samma nerver som du kan känna framför en lärare. Övning, övning, tror jag mest på.

Wernborg:
Trevligt att höra dig sjunga igen!! Keep going.

Tror Andre de Langes original går nån ton lägre än Skifs version.

Måste länka till originalet för de som inte hört den. Helt fantastisk med sveriges bästa röst:

jonnerstone:
Jag förstår verkligen inte varför så många verkar vara mot att gå till en sångpedagog/coach
Det är många här på forumet som i mina öron skulle må bra av några lektioner. Det är aldrig fel att lära sig rätt teknik så man inte förstör nåt. Lära sig hur man värmer upp, andning, diafragmaanvändning mm. Samt att det som du säger är väldigt nyttigt att stå och gapa framför nån som direkt kan ge feedback när du gör nåt galet och att det släpper på inneboende spärrar. Det handlar ju om att på bästa sätt plocka fram ens unika röstkaraktär.
Komplettera detta med att sjunga i en kör. Körsjungning är oerhört utvecklande på många plan.
Jag har ju sagt förr till dig att jag tycker din sångröst påminner en hel del om Trent Reznor. Så om du lär dig använda den på ett sobert sätt så kommer det att vara en oerhörd tillgång i mångas musik  :)

Jocke:
Åh... "stön"... nu kommer jag att vara tyst ett tag...  ;) Gillar sånt där stort munspel med knapp... kromatiskt? Härligt att höra - visste inte det fanns "ett orginal"...

Harmonica mike:
Det ljusa är riktigt bra T,det mörka - njäe.

Träna in lite vibrato då du sitter i bilen så kan du skippa sång pedagog.Lägg stålarna på en bra mick ist..Du har tekniken ganska klar för dig,det hörs när du tar i.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion