Forum > Demolåtar
emu: Håll mitt hjärta, cover - andra tagningen
bjurte:
Ja den 'låga' varianten låter betydligt svajigare.. Men det går nog att öva upp det tonläget oxo.
Eddi:
Lyssnade tidigare och vart väl inte helt såld på den mörka rösten förmodligen på att den upplevs som svårare och att du inte når ända fram vad gäller uttryck och pitch - jag gillar den ljusare rösten bättre. MEN som vi varit inne påå - helt rätt att försöka efter ett tag sitter den :D
Altsax:
Den mörkare versionens överstämma gav ny dimension
Jag gillade kombinationen, när jag lyssnar på över och under samtidigt och låter dem blandas i huvudet, härligt!
Dessutom dessa underbara basar och urtunga syntar!
Mmmm
/Josef
Emulator:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.08.2013, 23:26:37 ---Jag vidhåller att din egen övning troligen är lika nyttig som övning framför lärare. Glo på dig själv i en spegel då du sjunger eller videofilma dig och glo på filmen efteråt så kan du känna samma nerver som du kan känna framför en lärare. Övning, övning, tror jag mest på.
--- Slut citat ---
Egen övning är ju nödvändigt, samtidigt som jag tror att en lärare kan ta fram annat, och ge en bra tips. I annat fall skulle väl vi ge våra barn samtliga skolböcker och låta dem lära sig själv? :lol: å andra sidan kanske det inte skulle bli sämre heller :)
Jag sjunger alltsom oftast i ganska mörk omgivning och blundar, så filma skulle nog förta hela feelingen. men kan jui vara värt att testa nångång!
Wernborg: Man har väl lite övning framför sig innan man platsar med den mannen :D grymt!
--- Citat från: jonnerstone skrivet 19.08.2013, 23:43:51 ---Jag förstår verkligen inte varför så många verkar vara mot att gå till en sångpedagog/coach
Det är många här på forumet som i mina öron skulle må bra av några lektioner. Det är aldrig fel att lära sig rätt teknik så man inte förstör nåt. Lära sig hur man värmer upp, andning, diafragmaanvändning mm. Samt att det som du säger är väldigt nyttigt att stå och gapa framför nån som direkt kan ge feedback när du gör nåt galet och att det släpper på inneboende spärrar. Det handlar ju om att på bästa sätt plocka fram ens unika röstkaraktär.
Komplettera detta med att sjunga i en kör. Körsjungning är oerhört utvecklande på många plan.
Jag har ju sagt förr till dig att jag tycker din sångröst påminner en hel del om Trent Reznor. Så om du lär dig använda den på ett sobert sätt så kommer det att vara en oerhörd tillgång i mångas musik :)
--- Slut citat ---
Tack JS. Vi får väl se hur det går framöver, men jag gnolar vidare!
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.08.2013, 09:52:55 ---Det ljusa är riktigt bra T,det mörka - njäe.
Träna in lite vibrato då du sitter i bilen så kan du skippa sång pedagog.Lägg stålarna på en bra mick ist..Du har tekniken ganska klar för dig,det hörs när du tar i.
Mike
--- Slut citat ---
tack Mike, skall joddla vidare!
--- Citat från: bjurte skrivet 20.08.2013, 10:32:56 ---Ja den 'låga' varianten låter betydligt svajigare.. Men det går nog att öva upp det tonläget oxo.
--- Slut citat ---
Jo, men kanske använda den i lite mer effektsäkande sammanhang :)
--- Citat från: Eddi skrivet 21.08.2013, 01:27:16 ---Lyssnade tidigare och vart väl inte helt såld på den mörka rösten förmodligen på att den upplevs som svårare och att du inte når ända fram vad gäller uttryck och pitch - jag gillar den ljusare rösten bättre. MEN som vi varit inne påå - helt rätt att försöka efter ett tag sitter den :D
--- Slut citat ---
tack för tyck. öva öva öva :)
--- Citat från: Altsax skrivet 21.08.2013, 23:15:44 ---Den mörkare versionens överstämma gav ny dimension
Jag gillade kombinationen, när jag lyssnar på över och under samtidigt och låter dem blandas i huvudet, härligt!
Dessutom dessa underbara basar och urtunga syntar!
Mmmm
/Josef
--- Slut citat ---
Vore ju kul om den mörka kunde sätta sig lite bättre och kanske finna en anonym plats i bakgrunden...men antagligen inte :D jag kör på! Kul att du gillar musiken!
Dividend:
Läste inte så mycket i tråden.
Den svaga punkten är sången. En oktav ner var ett bra val. Men gör inte en Andre de lange! Din röst har potential att med rätt ansträngning nog göra din spröda känsliga röst lika bra som hans, lika känslomässigt, men det förutsätter att du gör nåt med rösten. Vad vet jag inte :D Övningar? :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida