Forum > Demolåtar
emu: Håll mitt hjärta, cover - andra tagningen
Emulator:
--- Citat från: Plinka skrivet 17.08.2013, 18:13:59 ---Härligt att du sjunger ut och tar i så gott!
Klart det finns lite kvar att jobba med, och sånglektioner är säkert bra, men framför allt att bara sjunga och sjunga och själv analysera vad man vill förändra/jobba på, du har ju den rätta känslan, det hör man ju, och det är det viktiga :D
--- Slut citat ---
hehe, ja, lite att jobba med finns det verkligen :D Men tack för positiv feedback, skall försöka lära mig sjunga på riktigt tänkte jag!
--- Citat från: Marsall skrivet 17.08.2013, 18:18:27 ---Sångövningar? Låter hur j..a bra som helst :) .. Låter bäst när du tar i från tårna.. :) Och låten i övrigt ..hur bra som helst B)
--- Slut citat ---
Tack! Det vore ju kul om man kunde sjunga med mindre intensitet och ändå behålla tonen typ, men det är väl bara att nöta och nöta :D
Skitskön låt ja, kul att sjunga. Håll mitt hjärta är väl den svenska varianten av same old story som jag fattat det.
Tokai:
Kompet kan du. Sången är bra, lite snea toner här och var men bra känsla och det är det viktigaste. Men funderar på om du inte ska ner en oktav nånstans, närmare miken, mindre reverb, och sen behålla det andra som det är i refrängen?
Skitskoj att du är på gång igen!
Emulator:
--- Citat från: Tokai skrivet 17.08.2013, 21:26:51 ---Kompet kan du. Sången är bra, lite snea toner här och var men bra känsla och det är det viktigaste. Men funderar på om du inte ska ner en oktav nånstans, närmare miken, mindre reverb, och sen behålla det andra som det är i refrängen?
Skitskoj att du är på gång igen!
--- Slut citat ---
tack tokai!
Ja, det blir lite onyanserat så här. Skall labba vidare som det är. Kommer väl en variant till vad det lider!
Plinka:
--- Citat från: Emulator skrivet 17.08.2013, 21:16:44 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 17.08.2013, 18:13:59 ---Härligt att du sjunger ut och tar i så gott!
Klart det finns lite kvar att jobba med, och sånglektioner är säkert bra, men framför allt att bara sjunga och sjunga och själv analysera vad man vill förändra/jobba på, du har ju den rätta känslan, det hör man ju, och det är det viktiga :D
--- Slut citat ---
hehe, ja, lite att jobba med finns det verkligen :D Men tack för positiv feedback, skall försöka lära mig sjunga på riktigt tänkte jag!
--- Citat från: Marsall skrivet 17.08.2013, 18:18:27 ---Sångövningar? Låter hur j..a bra som helst :) .. Låter bäst när du tar i från tårna.. :) Och låten i övrigt ..hur bra som helst B)
--- Slut citat ---
Tack! Det vore ju kul om man kunde sjunga med mindre intensitet och ändå behålla tonen typ, men det är väl bara att nöta och nöta :D
Skitskön låt ja, kul att sjunga. Håll mitt hjärta är väl den svenska varianten av same old story som jag fattat det.
--- Slut citat ---
Nu har ju jag absolut ingen kunskap i ämnet egentligen, men kan ändå bara tipsa om andningsövningar, djupandning nerifrån buken eller ännu hellre nerifrån underlivet(heter det så på män :unsure: ). Det tror jag även en sångpedagog skriver under på :)
På vissa av dina toner kändes det som att det kunde behövas, och dynamiken kommer sen med tror jag :) Men din känsla vännen, är underbar till denna underbara låt :)
Asti:
Imponerande hur högt upp i tonerna du klarar att sjunga!
Det som skulle kunna förbättras i sången tror jag är variation i styrka och betoning.
Men det är lättare sagt än gjort i en sådan här låt med nästan bara långa, utdragna toner. :)
Hur som helst - snyggt arrat, producerat och framfört!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida