Kontrollrummet

UPPDATERAD - Freddy - Tystnad - Nu med Carina/Plinka på sång!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa

Utloggad Freddy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 310
    • Visa profil
Toppensnygg mix nu tycker jag!  :D

Tack, kul att du gillar den. Får se om någon mer orkar ta den ett varv till?  :lol:
"I can take you far but I'll burn you out before we get there"

https://soundcloud.com/gitarrfreddan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ska den vara så här kort tänker jag men märker att den ju faktiskt var över tre minuter - ett bra betyg - man sitter på helspänn hela låten -både Plinka och låten är dramatiska - närapå överslag på den sista några gånger men det klarar sig och passar in i kryddningen.
Om det nu är på väg att bli skiva så kan jag ju tala om för dig några lustigheter jag hörde som du i så fall har möjlighet att korrigera. Första raden ordet därborta på b låter det som om någon snott Plinkas puffskydd och några rader ner efter "krav" så kommer ett lustigt dubbelklick men det kanske är någon som laddar pistolen vad vet jag.

En ödesmättat bra låt i vart fall. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Henric

Med risk för att få "besserwisser" stämpel måste jag slänga in följande!!!  :wacko:

Gillar inte hur du mixat sångljudet, känns som det är i stort sett bara mid, ingen värme i botten, överdriven diskant - REFERENSLYSSNA - med andra alster som du tycker låter bra i din återhörning!!!  B)

Skulle tro att det låter bra där du sitter, men misstänker felaktigheter i ditt lyssningsrum....vanligt problem så inget att hänga läpp för, skriver i all välmening!!!  :wub:

Kompositionen som sådan är lysande, Plinkas röst är fantastiskt, vet att det brukar följa med både värme och närhet i hennes sångfiler, ta inte bort det, accenturera!!!

Med vänlig hälsning Henric

« Senast ändrad: 16.04.2014, 12:39:34 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En fin låt, men i min lyssning låter Plinka lite för vass och har för mycket reverb.
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön ljudbild, fint arr och snygg sång av Plinka!
Skulle dock vilja ha ännu mindre reverb på sången eller kanske
möjligen en annan typ av reverb, ett något öppnare...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Sångvolymerna e perfa nu tycker jag o sitter bra även i slutet där det förrut var aldelles för lågt..
Men tycker att sångljudet e som i en källare med stenväggar lixom låter hårt när man lyssnar ..Passar bättre i slutet när det är tyngre brakar lös ..då funkar det fint! ..


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Emo. :)

Det är jättesnyggt tolkat av Plinka.  Berörande text, i andra sammanhang har man känt dylika tankar. Jag har lite problem med reverbet på PLinka. Mängden är väl godtyckligt och jag tycker det låter bra, men det är nån parameter - vilken nu det är - som ger en känsla av sång i ett metallrör.

Du vet vad jag menar.

Bra låt och arrat i övrigt.


edit: Hehe, ser nu att alla andra säger samma sak :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Nu låter det bättre, lite mindre reverb som störde innan :D

Väldigt fin tolkning av Plinka till dina vemodiga toner, me like :rolleyes:

Jättebra!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hallo igen! Tack för era kommentarer! Nu är det ju inte jag som sitter med mixen, men kanske är jag för inblandad ändå :D för själv gillar jag soundet!
Jo, det är nog rätt kyligt reverb eller eq:ad, men med tanke på texten ska nog inte sången leverera värme, utan snarare smärta och tomhet.
Men Freddy och hans bandpolare får väl ta till sig av den kritik de önskar, innan slutmastring, det blir spännande att höra vad mastringen där gör med låten!
I vilket fall, detta var en text och en låt som berörde mig djupt, och när jag sjöng den var det inte svårt att få med sig alla känslorna in i sången, så det är klart den blir dramatisk -Freddys redan dramatiska låt och så plockar han in dramatiska Plinka, hehe  :D
Äh, men jag älskar denna, för den är så stark.
Plinkar på en låt...