Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Hey you

<< < (5/5)

Jocke:

--- Citat från: egghuvud skrivet 15.08.2013, 11:13:15 ---Okej bra låt. Snygga stämmor snygg sång. Tycker trummorna är väldigt anonyma. Man hör inte riktigt beatet.
Min största reservation är att det lbir lite stökigt ibland med kompet. Jag gillar verkligen gitarrfiguren men det blir lite svårt för mig att fokusera vad jag skall lyssna på. Kanske skulle kompet varit lite enklare på verserna och mer utbroderat på andra partier. Fast det är ju en smaksak. Arrangemanget håller men mixen behöver lite mer arbete. Det är bra att sången hörs men kompet måste också få lite mer plats.

eggs  :)

--- Slut citat ---

Håller i stort sett med... Lysande individuella prestationer men helheten fordrar lite "handpåläggning" (Är Runar medlem på KR?  :lol: ) Anar lite sköna trumfills i bakgrunden men saknar framför allt ett mer rakt beat att hänga upp resten på. Gitarrfigurerna är ju ditt signum Guran och de är sköna som alltid men det blir i mina öron lite för mycket av det goda när det ligger och puttrar hela tiden? Lite variation så är det här i hamn! :)

Gurano:

--- Citat från: egghuvud skrivet 15.08.2013, 11:13:15 ---Okej bra låt. Snygga stämmor snygg sång. Tycker trummorna är väldigt anonyma. Man hör inte riktigt beatet.
Min största reservation är att det lbir lite stökigt ibland med kompet. Jag gillar verkligen gitarrfiguren men det blir lite svårt för mig att fokusera vad jag skall lyssna på. Kanske skulle kompet varit lite enklare på verserna och mer utbroderat på andra partier. Fast det är ju en smaksak. Arrangemanget håller men mixen behöver lite mer arbete. Det är bra att sången hörs men kompet måste också få lite mer plats.

eggs  :)

--- Slut citat ---
Ska se om jag kan få mer tryck i trummorna. Jag förstår vad du menar med guran, men jag vill nog inte hålla kompet enklare. jo kanske att mixen behöver ses över - men troligen är det över min förmåga :)

--- Citat från: Jocke skrivet 15.08.2013, 12:21:22 ---Håller i stort sett med... Lysande individuella prestationer men helheten fordrar lite "handpåläggning" (Är Runar medlem på KR?  :lol: ) Anar lite sköna trumfills i bakgrunden men saknar framför allt ett mer rakt beat att hänga upp resten på. Gitarrfigurerna är ju ditt signum Guran och de är sköna som alltid men det blir i mina öron lite för mycket av det goda när det ligger och puttrar hela tiden? Lite variation så är det här i hamn! :)

--- Slut citat ---
Det blir nog inga raka fills då både jag och Plinka gillar dessa, men jag ska som sagt se om jag kan få mer tryck i dem, som Egg var inne på.
I mina öron får gurorna eg puttra ännu mera. Raka grejor är i mina öron rätt tråkiga att lyssna på snarare (har liksom hört det förr) :)

Tack för komment å tips - vi får se vad jag mäktar med att ändra?
/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion