Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Hey you

<< < (4/5) > >>

Asti:
Jättefin sång av Plinka till Guranos fina, svängiga komp!
Fick associationer till irländsk folkmusik när jag lyssnade.
Skön stämsång! Men jag måste nog hålla med Roffe om att sångnivån
är lite hög i förhållande till kompet...
/Asti

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.08.2013, 08:59:44 ---Bra här G å P  :)

Finns inget att såga på tycker jag.Sången måste höras och här hörs den bra och även det övriga,i min lyssning då..

Spröd och fin röst till detta smårockiga arr,lite gåshud/rysnings faktor för mig - mycket snyggt.
Upp med texten också G så man kan läsa å lyssna,det ger en dimension till..

Mike

--- Slut citat ---
Tackar HM - kul att höra

--- Citat från: Marsall skrivet 14.08.2013, 10:02:00 ---Skönt med malande Groove  , en behaglig låt att sjunga med till... :)..Skulle va Nice med en kör som svarar på Hey you" antingen ett svarande Hey you"( halvlångt)eller så en egen längre slinga alltså håller ut och sjunger en slinga.obs!(.Inte första ggr hey you kommer dom andra ggr bara).Jaja blir det inte med" så trallar väl jag den själv då medans jag lyssnar.och. :)... Nice work i vilket fall!  :)

--- Slut citat ---
Tackar kul att du gillar men den där kören får du kanske sjunga själv ;)

--- Citat från: bjurte skrivet 14.08.2013, 10:24:59 ---Skön melodi och bra sång, kanske lite för luddig och reverbat för min smak, men annars kanon, Plinka går från klarhet till klarhet.
Kompet tycker jag tyvärr inte riktigt understödjer sång och melodi, men jag förstår ju att den säkert sattes först..
det känns som det blir lite för intensivt kompande till (särskilt basen) till sången.
Trummornas sporadiska slag lite 'random' blir lite märkligt tycker jag oxo..
Personligen skulle jag lagt om kompet, med en 'nertaggad' bassist.. och kanske lite mindre intensivt gitarr dängande
Men det är jag det.. B) 
Du kommer säkert säga : Men det tycker inte jag... :D
Och det är gött så !!
Bra låt annars..

--- Slut citat ---
hehe bra låt annars....om man gör om gurorna, ändrar basen och fixar lite trummor :D
nja jag kommer nog säga som du skrev .... Men det tycker inte jag

--- Citat från: Sigmunds skrivet 14.08.2013, 10:35:29 ---Liker kompet som stödigt holder seg i baksetet gjennom hele låten.
Veldig fint der andrestemmen kommer inn.
Kan virke til at det er litt mye tekst her og der slik at sangen får det litt for travelt.. eller er det mine öron som er trege..

--- Slut citat ---
tackar kul att du gillar - för mig är det präxis så många ord det bör vara ;)

Plinka: Tack för texten - lägger upp den i första inlägget snart

--- Citat från: Asti skrivet 14.08.2013, 10:41:24 ---Jättefin sång av Plinka till Guranos fina, svängiga komp!
Fick associationer till irländsk folkmusik när jag lyssnade.
Skön stämsång! Men jag måste nog hålla med Roffe om att sångnivån
är lite hög i förhållande till kompet...
/Asti

--- Slut citat ---
Tack kul att du gillar. Nu ät ni 2 som tycker att sången är lite hög - majoriteten verkar dock tycka att den är bra, men jag ska ta mig en funderare till.

Tacka alla för komment och tankar

Gurano

Eddi:
Ska man bygga till o renovera huset bör man leja ut det och åka till Seyshellerna under tiden - bra text Plinka :D

Plinka:

--- Citat från: Eddi skrivet 14.08.2013, 18:55:09 ---Ska man bygga till o renovera huset bör man leja ut det och åka till Seyshellerna under tiden - bra text Plinka :D

--- Slut citat ---
Tack för det. Seyshellerna hade varit nice, jag följer med! :lol:

egghuvud:
Okej bra låt. Snygga stämmor snygg sång. Tycker trummorna är väldigt anonyma. Man hör inte riktigt beatet.
Min största reservation är att det lbir lite stökigt ibland med kompet. Jag gillar verkligen gitarrfiguren men det blir lite svårt för mig att fokusera vad jag skall lyssna på. Kanske skulle kompet varit lite enklare på verserna och mer utbroderat på andra partier. Fast det är ju en smaksak. Arrangemanget håller men mixen behöver lite mer arbete. Det är bra att sången hörs men kompet måste också få lite mer plats.

eggs  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion