Forum > Färdiga produktioner
Ola och Eddi : Other side of the sun
Eddi:
--- Citat från: Freddy skrivet 21.08.2013, 10:51:05 ---Låter bra. Nog den bästa sången jag hört från Eddi.
Tycker inte riktigt om basljudet, det låter lite grötigt. Tycker också att mixen blir lite gröting när alla instrument spelar, tror det är basen som käkar lite för mycket frekvenser.
Bra samarbete.
--- Slut citat ---
Tack Freddy, angående gröten så tycker i alla fall jag att det hör till den här typen av musik det ska låta lite live. :D
Rattlesnake:
Mm, bra klass på sången. Det finns några sköna toner där, där disten spricker upp så man associerar till ynot.
Mixen är för blöt för min smak, för mycket effekter på det mesta, och viveln har för lite snärt. Tidvis konkurreras sången ut av gitarrerna.
Bra text och jag gillar de lite ovanliga harmonierna på refränglinjen "other side of the sun".
Eddi:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 22.08.2013, 00:14:00 ---Mm, bra klass på sången. Det finns några sköna toner där, där disten spricker upp så man associerar till ynot.
Mixen är för blöt för min smak, för mycket effekter på det mesta, och viveln har för lite snärt. Tidvis konkurreras sången ut av gitarrerna.
Bra text och jag gillar de lite ovanliga harmonierna på refränglinjen "other side of the sun".
--- Slut citat ---
Kul att du gillar Rattle - mixen är underbart blöt :lol:
Ja man kan ha så många olika tankar du tycker att min röst konkurreras ut av gitarrerna men jag vet fler som tycker precis tvärtom. Jag gillar live-känslan i den här låten kan se scenen framför mig med Ola som skuttar fram och tillbaka mellan de olika instrumenten.
Tack för tyck :D
hogge:
Här händer det grejer så fort man vänder ryggen till.. Du har utvecklats nåt enormt Eddi. Har aldrig hört Dig låta så bra.. Oj oj..
Låten är i rörigaste laget för min smak, men hantverket är såklart klanderfritt.. Riktigt snygga guror...
MaxB:
Tre influenser i samma låt.
I första delen runt 50 sekunder, ger mig Eddis röst vibbar från PFM:s platta Chocolate Kings
Vid 95 kommer mina associationer till nån period med gruppen Yes.
Vid 129 kommer en super-röst jag inte hört någonstans förr - underbart.
Och den sköna omväxlande rösten är ackomanjerad av fantasiskt gitarr och basspel från allas vår eminenta Ola!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida