Forum > Färdiga produktioner

Ola och Eddi : Other side of the sun

<< < (11/12) > >>

Dividend:
Det låter fint.

Bra sjunget Eddi och din sång och dess spår är bra mycket bättre effektuerat än vad det förr. Bra låt också. Ola spelar bra.

I den här genren (vilken nu det är? Orkar inte leta influenser) så är det bland det bästa på forumet hittills.

equality:
Sångmelodin runt 01:35 som kommer igen med Yngwieliret gav mig ståpäls. Omväxlande och skitschnygga vändingar i övrigt också. Basriffet i början är super. Konstigt att jag har missat denna egentligen.

Eddi:

--- Citat från: hogge skrivet 27.08.2013, 23:30:45 ---Här händer det grejer så fort man vänder ryggen till.. Du har utvecklats nåt enormt Eddi. Har aldrig hört Dig låta så bra.. Oj oj..
Låten är i rörigaste laget för min smak, men hantverket är såklart klanderfritt.. Riktigt snygga guror...

--- Slut citat ---
Riktigt snygga guror yes man bara att hålla med. Kul att du gillar trots rörigheten :D

--- Citat från: MaxB skrivet 30.08.2013, 19:21:57 ---Tre influenser i samma låt.
I första delen runt 50 sekunder, ger mig Eddis röst vibbar från PFM:s platta Chocolate Kings

Vid 95 kommer mina associationer till nån period med gruppen Yes.
Vid 129 kommer en super-röst jag inte hört någonstans förr - underbart.
Och den sköna omväxlande rösten är ackomanjerad av fantasiskt gitarr och basspel från allas vår eminenta Ola!

--- Slut citat ---
Kul att få höra de berömda italienarna som du har nämnt tidigare. Skoj att du gillar rösten Ola ska ha en guldstjärna för fixeriet. Tack Maxen :D

--- Citat från: Dividend skrivet 30.08.2013, 19:49:35 ---Det låter fint.

Bra sjunget Eddi och din sång och dess spår är bra mycket bättre effektuerat än vad det förr. Bra låt också. Ola spelar bra.

I den här genren (vilken nu det är? Orkar inte leta influenser) så är det bland det bästa på forumet hittills.

--- Slut citat ---
Det bästa i genren det tar vi till oss Tack för tyck Div :D

--- Citat från: equality skrivet 31.08.2013, 09:55:54 ---Sångmelodin runt 01:35 som kommer igen med Yngwieliret gav mig ståpäls. Omväxlande och skitschnygga vändingar i övrigt också. Basriffet i början är super. Konstigt att jag har missat denna egentligen.

--- Slut citat ---
:D Tack för tyck EQ

Ola är det inte dags att föra över den till färdiga?

Bribedant:
Ingen djuplodande analys här men, läckert. Gillar de udda detaljerna. Intressant.

MaxB:
Ola - hur har du gjort för att få en personlig röst att låta ännu mer personlig?
Det skulle jag verkligen vilja veta! Eller kan du mena att det bara är Eddi som låter så här?
Har du använt en eller annan effekt på hans sång?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion