Forum > Demolåtar
MaxB - It's Alright - on banjo and video
MaxB:
Nu har det blivit dags för andra försöket att sjunga samtidigt som jag spelar banjo. It's Alright är en låt som ursprungligen kommer från Eddi. Han gjorde en låt med några underbara ackordsbyten, som jag gick igång på. Jag hörde i mitt huvud en underbar melodi, som skulle passa bra. Jag spånade fram text till melodin och presenterade det för honom. Resultatet blev ett mysigt samarbete mellan Eddi och mig och vi har tidigare presenterat olika versioner av It's Alright och här kommer den första tolkningen med banjo. Om jag inte ser lika närvarande ut på den här videon som på den förra (I do love you), beror det på att jag har fullt upp med ackordsbyten och sång.
PS. Stäng av videon efter 3:10 så slipper du se världens sämsta banjo-solo! :lol:
Tidigare versioner:
Eddi & MaxB - Its Allright
MaxB & Eddi - It's alright
MaxB - It's alright - med resonatorgitarren
Eddi:
Vi är några styckna här på KR som funderar på att utföra en intervention för att du ska bli av med ditt banjoberoende, efter interventionen skickas du till Skottland två veckor för att botas med säckpipsblåsning.
Närå skoja bara banja på du - var solot på slutet ett försök till mandolinsolot :lol:
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 12.08.2013, 21:54:37 ---Vi är några styckna här på KR som funderar på att utföra en intervention för att du ska bli av med ditt banjoberoende, efter interventionen skickas du till Skottland två veckor för att botas med säckpipsblåsning.
Närå skoja bara banja på du - var solot på slutet ett försök till mandolinsolot :lol:
--- Slut citat ---
Skärp dej nu - hela världen är uppbyggd kring en jättestor banjo!
Kanske ska börja blåsa säckpipa istället? :unsure:
Harmonica mike:
Banjoist?
Musikalisk yngling bland böcker och banjo :)
Kul och trevligt med dina videos Max,musiken får en annan dimension.Denna låt har en riktig killerrefräng.
Härligt att se spelglädjen på banjosolot.Jag tycker du lirar coolt på så kort tid.
Mike
egghuvud:
Kul att se att det går framåt. Du verkar ha en egen stil där på banjo-harmonierna. Ser att tekniken tar sig. Skall bli spännande att se var det tar vägen. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida