Forum > Demolåtar

emu: Come Out And Play

<< < (3/7) > >>

Asti:
Vackert! Jag gillar den låga vänsterhanden!  :)
Fick lust att sjunga till den och upptäckte att harmoniföljden är samma (D-Em-G-D)
som i MaxB:s "I'm going home" (fast möjligen en annan tonart) och jag tror tempot överensstämmer också...
Däremot är ju arren helt olika, men kanske har du omedvetet blivit inspirerad av Max?
Snyggt är det hursomhelst!
/Asti t.f. vänsterytter

Emulator:

--- Citat från: bjurte skrivet 11.08.2013, 18:08:42 ---Glatt och sorligt på samma gång!!
Ska vi prata filmiskt, så ser jag Skärgårdsdocktorn och hans dotter framför mig när jag sluter mina ögon.. :D

--- Slut citat ---

Ah, skärgårdsdoktorn ja :) Lite första tonerna minner mig också om något liknande!

--- Citat från: Asti skrivet 11.08.2013, 19:17:13 ---Vackert! Jag gillar den låga vänsterhanden!  :)
Fick lust att sjunga till den och upptäckte att harmoniföljden är samma (D-Em-G-D)
som i MaxB:s "I'm going home" (fast möjligen en annan tonart) och jag tror tempot överensstämmer också...
Däremot är ju arren helt olika, men kanske har du omedvetet blivit inspirerad av Max?
Snyggt är det hursomhelst!
/Asti t.f. vänsterytter

--- Slut citat ---

Har testat lite, och vänstern förblir låg, precis som reinfelt skulle vilja haft det :wacko: :D

Tror inte jag hörde MAx låt innan, men omöjligt är det ju inte. Vänsterhanden föddes först, och sedan högerplinket. Sedan kom jag underfund vilka ackord det röde sig om LOL

Kul att det uppskattas!

pxm:
Ett vackert stycke, emu !!!!

mvh

Emulator:
tack pxm!

Altsax:
Emu är tillbaka  :wub:
Större, starkare, snyggare och bättre  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion