Forum > Demolåtar
emu: Come Out And Play
MaxB:
Jag ser bilder framför mig. Med de bilderna vet man inte vilken stämning det är. Ser en badplats där barn leker, plaskar och badar. Jag hör ljudet från barnens stim och stoj. Men deras stim och stoj tonas ut i takt med att kameran lägger skärpan på en individ närmare kameran, en person som inte alls är med i stim och stoj. En person som sitter stilla för sig själv, vid sidan av alla andra. Här kommer musiken tonas in mer i takt med att barnens stim och stoj blir alltmer avlägset och deras suddiga rörelser i bakgrunden blir i slow-motion, som en stark kontrast mot den stillasittande i förgrunden.
Hoppsan, det blev visst en riktigt tung scen det här, har nog sett för mycket på film...
Med den här musiken kan man inte säkert säga vilket budskapet är...
Visst är det dur och visst är det lekande glada barn men samtidigt ligger bashanden tung på pianot (kvar på samma ställe! B)) och förebådar något ovisst...
Väldigt mycket filmmusik blir det då!
ynot:
En man sätter sig i en bil efter att till slut gjort upp med sitt förflutna
Dörren stängs bilen startat o kör... då startar musiken
MaxB:
--- Citat från: ynot skrivet 11.08.2013, 13:03:10 ---En man sätter sig i en bil efter att till slut gjort upp med sitt förflutna
--- Slut citat ---
Härligt!
Man skulle vilja göra film också, inte bara musik...
Emulator:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.08.2013, 12:19:02 ---Jag ser bilder framför mig. Med de bilderna vet man inte vilken stämning det är. Ser en badplats där barn leker, plaskar och badar. Jag hör ljudet från barnens stim och stoj. Men deras stim och stoj tonas ut i takt med att kameran lägger skärpan på en individ närmare kameran, en person som inte alls är med i stim och stoj. En person som sitter stilla för sig själv, vid sidan av alla andra. Här kommer musiken tonas in mer i takt med att barnens stim och stoj blir alltmer avlägset och deras suddiga rörelser i bakgrunden blir i slow-motion, som en stark kontrast mot den stillasittande i förgrunden.
Hoppsan, det blev visst en riktigt tung scen det här, har nog sett för mycket på film...
Med den här musiken kan man inte säkert säga vilket budskapet är...
Visst är det dur och visst är det lekande glada barn men samtidigt ligger bashanden tung på pianot (kvar på samma ställe! B)) och förebådar något ovisst...
Väldigt mycket filmmusik blir det då!
--- Slut citat ---
Är nog väldigt träffande. Det var n¨ågra dagar i somras när det kändes som man kunde glömma senaste halvårets elände. Din kamera kunde vara jag. Satt med kaffe och tittade sådär förnöjt på barnen som lekte, och en blick då och då på deras mor och undrade hur fortsättningen blir. Så rent skimrande dur är det ju inte :)
Tack för målande beskrivning!
--- Citat från: ynot skrivet 11.08.2013, 13:03:10 ---En man sätter sig i en bil efter att till slut gjort upp med sitt förflutna
--- Slut citat ---
Om du bara visste exakt hur träffande detta är. helt otroligt. PM-ar dig
--- Citat från: MaxB skrivet 11.08.2013, 13:13:52 ---
--- Slut citat ---
Härligt!
Man skulle vilja göra film också, inte bara musik...
[/quote
Absolut. En dimension till att jobba med.
--- Slut citat ---
bjurte:
Glatt och sorligt på samma gång!!
Ska vi prata filmiskt, så ser jag Skärgårdsdocktorn och hans dotter framför mig när jag sluter mina ögon.. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida