Forum > Demolåtar

MaxB - I Do Love You - on banjo and video

<< < (2/4) > >>

Eddi:
Javisst mycket bättre närvaro nu såsmåningom kommer drillarna också som du tränar :D

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 10.08.2013, 15:48:20 ---Kul med dom här musikvideorna! Vad använder du för program? Premiere? Jag har skaffat en kamera som filmar rätt bra i HD-kvalitet, så jag tänkte försöka ge mig på det också. Fortsätt kämpa på med banjospelandet!

--- Slut citat ---

Ja, jag tycker det är kul att bearbeta film också, lite som att göra musik, att försöka komponera så att filmandet fungerar. Här blev det lite blommor i förgrunden och en bokhylla i bakgrunden (vars glasdörrar ger reflexer från teven bakom kameran). Det finns bättre miljöer att filma i. För mig var det smidigt att filma här eftersom jag kunde koppla backtracket till tevens högtalare och ställa kameran med sina små stereomikrofoner "mellan" de högtalarna. Samtidigt tar kameran upp banjo och sång framifrån.

Jag har inte nyaste versionen av Sony Vegas Pro (det är version 9). Det gäller att filmprogrammet klarar av att hantera det nya filmformatet som din tänka videokamera kan leverera. Jag hade tidigare använt en äldre version av Adobe Premiere men den versionen av programmet kunde inte hantera den här videokamerans filmformat (eller komprimering) och jag hittade ingen vettig konverterare på nätet för att konvertera till ett format som Premiere förstod och kunde hantera.

--- Citat från: Eddi skrivet 10.08.2013, 15:56:00 ---Javisst mycket bättre närvaro nu såsmåningom kommer drillarna också som du tränar :D
--- Slut citat ---

Här är en orsak till bättre närvaro. Texten finns i en bild i ett USB-minne och visas på teveskärmen, bakom kameran. På så sätt behöver jag inte titta ner på bordet för att hänga med i text och ackordsbyten. Tittar man noga på filmen ser man att jag ibland flackar med blicken åt ena eller andra sidan, för att hänga med... En annan orsak till bättre närvaro var att telefonen som spelade backtracket strulade så att jag garvade åt galenskapen i situationen. Det ger närvaro...

equality:
Går mot allt bättre flyt. Jag vill också ha en banjo. Tjusigt filmat och riggat.

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 10.08.2013, 16:49:41 ---Går mot allt bättre flyt. Jag vill också ha en banjo. Tjusigt filmat och riggat.

--- Slut citat ---
Du får köpa min tenorbanjo billigt!  :)
Ursäkta Max!
/Asti f.d. Tenor

equality:

--- Citat från: Asti skrivet 10.08.2013, 16:58:30 ---
--- Citat från: equality skrivet 10.08.2013, 16:49:41 ---Går mot allt bättre flyt. Jag vill också ha en banjo. Tjusigt filmat och riggat.

--- Slut citat ---
Du får köpa min tenorbanjo billigt!  :)
Ursäkta Max!
/Asti f.d. Tenor

--- Slut citat ---

OK.  :) Känner inte till begreppet tenorbanjo? Jag får googla.
Fick ärva farfars banjomandolin (Levin) men den är i praktiken ospelbar, inte bara i mina händer tror jag.  :mellow:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion