Forum > Demolåtar

MaxB - I Do Love You - on banjo and video

(1/4) > >>

MaxB:
Fortsätter öva på banjon. Nu har turen kommit till min gamla låt - "I Do Love You" - från 2010.
Tycker det är kul med film också, så jag har filmat övningen och lagt på en filmeffekt som kallas "Very old film".

bjurte:
Flygmalajen är det du, länge sedan, är allt bra ??  :D

Tokai:
Skulle vart häftigt med lite flimmer och repor i videon. Sen kanske nåt  inklipp från nånting lustigt vad det nu kan vara.
Nu tycker jag banjo ska spelas snabbare, drilla liksom, men det krävs rätt mycket övning

Asti:
Kul med dom här musikvideorna! Vad använder du för program? Premiere?
Jag har skaffat en kamera som filmar rätt bra i HD-kvalitet, så jag tänkte
försöka ge mig på det också. Fortsätt kämpa på med banjospelandet!
/Asti

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 10.08.2013, 15:28:34 ---Skulle vart häftigt med lite flimmer och repor i videon. Sen kanske nåt  inklipp från nånting lustigt vad det nu kan vara.
Nu tycker jag banjo ska spelas snabbare, drilla liksom, men det krävs rätt mycket övning

--- Slut citat ---

Jag har inte övat så mycket eller länge att jag skulle kunna spela snabbare och sjunga samtidigt. Är tvungen att gå sakta framåt i min utvecklling.
Bra idé att ha med sommarbilder med samma gammaldags film-stil i lite tintad svart-vit. Hmm kanske bad, segling, hästar eller så... får fundera på det.
Angående flimmer så kan man göra filmen ännu äldre. Den här filmen är med andra ord ganska bra restaurerad (eller vad det heter i filmsammanhang).
I filmen finns en del flimmer men det är subtilt. Inställningsmöjligheterna är många. Man kan göra separata inställningar för:

Grain, Tint, Dust, Flicker, Hair, Jitter och Scratches

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion