Kontrollrummet

Tokai - Ta det som det kommer

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
LÅTNAMN: Ta det som det kommer
ARTIST/GRUPP: Staffan Widmark / Tokai
GENRE: Pop, ballad
LÅTLÄNGD: 3.39
KOMPOSITÖR:  Staffan Widmark / Tokai
PRODUCENT: -"-
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Versen till den här låten är gammal som gatan, kom säkert till nångång på 70-talet, men länge saknat refräng. Nu gjorde jag en, men vet inte om den riktigt passar in.
Som vanligt lite osäker på sångens volym i vers och refr. Undrar också om det blir lite rörigt med alla instrumenten på refrängen (förutom trummor, bas, piano, dragspel också mandolin, banjo, två elguror samt akke i stereo)?

Texten kom till efter lite googlande. "Take it as comes" av Will jennings och Steve Winwood. Tror inte jag hört låten men gjorde en fri översättning av den, som jag tyckte passade till min låt.

Originalet:
Time to live
Time to lie
Time to laugh
Time to die

Takes it easy, baby
Take it as it comes
Don't move too fast
And you want your love to last
Oh, you've been movin' much too fast

 Time to walk
Time to run
Time to aim your arrows
At the sun

Go real slow
You like it more and more
Take it as it comes
Specialize in havin' fun

Movin' much too fast
Movin' much too fast

Min fria översättning:
Livet ska vi leva
döden ska vi dö
skratta och gråta
aska ska vi strö
la,la,la
Ta det som det kommer

Långt ska vi vandra
över hav och land
Berg ska besegras
och hjärtan stå i brand                                                       

Det finns tid för allting
det finns tid för dig och mig
Ta det som det kommer
Ta det lugnt och sakta ner

Ta det som det kommer
det finns tid för dig och mig
Ta det som det kommer
Ta det lugnt och sakta ner
la, la, la
Ta det som det kommer

Gå i slow motion
Gör det idag
Tid är inte pengar
du kommer att må bra
la,la,la
Ta det som det kommer

Version 2
Ändrat lite, mkt mindre dragspel, lite mer stråkar (Cello + viola)
Version 3
Ändrat lite på pianot, dynamik och sustain, lite mer mandolin, ny virvel (bättre?)
Och inte fullt så trumhinnehårt på refrängen. Ändrade där på pianospelet, bla
Version 4
Skippat dragspel helt, lite mer stråkar istället
Tagit bort en hård, jobbig elgura i refrängen + lite smått och gott
Version 5
Småfix efter tips från MaxB och Asti. Slutversion

« Senast ändrad: 14.08.2013, 18:45:10 by Tokai »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättebra låt! Fin sång och en refräng som har en rejäl hook!
Tycker inte det blir rörigt, utan tvärtom - skitsnyggt med alla instrument
och tempoväxlingen i refrängen!
Det enda jag har att invända är dragspelsljudet som är lite murrigt och
ligger på lite mycket. Gärna ljusare toner och lite mer varierat i mitt tycke.
Mixen är bra och balanserad (förutom möjligen dragspelet då).
Du har alltid väldigt genomarbetade låtar med en alldeles egen Tokai-prägel!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Dragspelet spelas som ett padljud och det är roligare om man gör andra saker med ett dragspel.
Jag tänkte i början att det skulle vara skönt med lite (mer) reverb på pianot.
Men det är säkert inte nödvändigt, bara ett infall från mig. Bra balans i mixen tycker jag.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag svarar både Asti och MaxB samtidigt, pga dragspel

(Tänk att en 30 år gammal låt kan få liv igen. Men sitter den i huvudet efter en så lång tid måste det betyda nåt. Det var därför jag tog tag i den.)

Ok, så det var dragspelet som var det problematiska. Fanns med från början, tom innan pianot. Sen blir liksom kvar där... Dragspelet fungerar ju lite som en orgel, vill inte spela så mycket, inte Jularbo iallafall, mest ligga och fylla ut. Kan nog fixa till lite ljusare toner. Tycker det blir bättre när sen stråkarna kommer in och spelar lite harmoniskt mot dragspelet. Å andra sidan får dragis inte tävla med pianot, som är huvudinstrumentet, lite knepigt. Kanske skippa det helt

Tackar för tyck, och tack igen att ni tycker det låter bra!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag svarar både Asti och MaxB samtidigt, pga dragspel

(Tänk att en 30 år gammal låt kan få liv igen. Men sitter den i huvudet efter en så lång tid måste det betyda nåt. Det var därför jag tog tag i den.)

Ok, så det var dragspelet som var det problematiska. Fanns med från början, tom innan pianot. Sen blir liksom kvar där... Dragspelet fungerar ju lite som en orgel, vill inte spela så mycket, inte Jularbo iallafall, mest ligga och fylla ut. Kan nog fixa till lite ljusare toner. Tycker det blir bättre när sen stråkarna kommer in och spelar lite harmoniskt mot dragspelet. Å andra sidan får dragis inte tävla med pianot, som är huvudinstrumentet, lite knepigt. Kanske skippa det helt

Tackar för tyck, och tack igen att ni tycker det låter bra!
Kanske skulle du testa med en tramporgel i stället?
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jepp mycket Tokai över detta är det alltså en cover? Helt i din gränd i sådana fall. Lyssnade innan jag läste och jag gillar verkligen mandolinen i detta - dragspelet är för gnälligt o kan med fördel bytas till en Hammond trots att dragspelet verkar vara heligt så tycker jag så :D men du gör som du vill såklart.
Skön låt anyway :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jepp mycket Tokai över detta är det alltså en cover? Helt i din gränd i sådana fall. Lyssnade innan jag läste och jag gillar verkligen mandolinen i detta - dragspelet är för gnälligt o kan med fördel bytas till en Hammond trots att dragspelet verkar vara heligt så tycker jag så :D men du gör som du vill såklart.
Skön låt anyway :)

Glömde att säga det men jag imponerades av ljudet och spelet på mandolinen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jepp mycket Tokai över detta är det alltså en cover? Helt i din gränd i sådana fall. Lyssnade innan jag läste och jag gillar verkligen mandolinen i detta - dragspelet är för gnälligt o kan med fördel bytas till en Hammond trots att dragspelet verkar vara heligt så tycker jag så :D men du gör som du vill såklart.
Skön låt anyway :)

Nej det är ingen cover. Använde mig bara av den engelska texten och gjorde en översättning. Har aldrig hört låten, vill inte heller. Men dyker väl upp i nåt youtubeklipp - helst inte min tråd!
Dragspelet är decimerat betydligt,det funkade inte så bra, upp med stråkarna istället.
Nu drog jag ner mandolinen lite bara för det innan jag läste ditt svar men den hörs nog ändå
Varför är det Tokai om detta? Fattar inte. Här försöker jag göra nåt ganska enkelt och vanligt... Jag kräver en avhandling om detta  :o  :)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jepp mycket Tokai över detta är det alltså en cover? Helt i din gränd i sådana fall. Lyssnade innan jag läste och jag gillar verkligen mandolinen i detta - dragspelet är för gnälligt o kan med fördel bytas till en Hammond trots att dragspelet verkar vara heligt så tycker jag så :D men du gör som du vill såklart.
Skön låt anyway :)

Glömde att säga det men jag imponerades av ljudet och spelet på mandolinen.

Thanks man, det finns en banjo med också, ej äkta. Tog en banjo sample och la på arpegg... hur det nu stavas.
« Senast ändrad: 09.08.2013, 20:55:44 by Tokai »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :lol: En avhandling om Tokaiskt ljud jo det går nog att ordna ska fundra lite....
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
En Magnus Uggla uppbyggnad av låten... Som sagt lyssnar i iPad högt för närvarande så det jag gillar mest med låten är ditt teatraliska framförande av text  som e topp!... :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Låter överlag bra. Kanske lite för plonkig virvel för låten, men det är ju mest smaksak. Sedan saknar jag lite dynamik i paniospelet, och användning av pedal. Det går ju alltid att slänga tid pedal efteråt om man vill.

I övrigt inga anmärkningar, trevlig lyssning :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Yes! Jag är svag för starka refränger och det har du här. Jag tycker det är skitsnyggt när banjon drar igång och dubblerar. Spelar du själv? Tycker att piano och virvel adderas på ett jobbigt sätt, de dunkar hårt tillsammans mot trumhinnorna. Skulle valt vispar och dragit ner velocityn på pianot. Förtar dock inte intrycket av en jättebra låt, en av dina bästa. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Marsall
Herr Uggla minsann! Tänkte jag inte på. "ditt teatraliska framförande av text" tänkte jag ännu mindre på. Kul! Och att du tycker den är topp!

Emulator
Jag testade rätt många olika virvlar eftersom jag tyckte den jag hade lät - just det: plonkig. Tyckte att jag hittat en bra, men låter ju likadant. Obs jag har en annan mer processad virvel i refr. för att den ska tränga igenom bättre.
Jag spelar inte piano, lägger mest till ackord och toner takt för takt. Dumt nog gick jag in och ändrade vissa toner för att de hördes för svagt och ja, därmed försvann dynamiken.
Pedal har jag bara på min cykel, två t.om.
Roligt att lyssningen var trevlig!

equality
Nej jag spelar inte banjo. Det du hör är miditricks, en samplad banjo som jag lägger som ackord, som sen går in i en midi-arpeggiator i Cubase.
Ska kolla upp det där med det hårda dunket. La faktiskt till en särskild virvel som skulle tränga igenom allt annat. Vispar hade nog blivit för svagt eller så hade jag fått arrat på ett annat sätt.
Jätteskoj att du tycker om låten!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Du borde kunna rita dit pedalen i nån midieditor. I annat fall kan du öka sustainen något, så blir det längre klang :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Du borde kunna rita dit pedalen i nån midieditor. I annat fall kan du öka sustainen något, så blir det längre klang :)

Jag tror jag förstår. Har ändrat lite på pianot. Lite mer dynamiskt, ändrat volym på vissa toner, sen försökt dra ut vissa klanger. Blev kanske lite bättre. Bytte också virvel till en ngt mörkare.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
En typisk Tokaiansk visa.
klurig och uppfinningsrik..
Sången låter bättre för varje låt från dig.
Trummor och bas kanske lite platta i ljud,men samtidigt blir det ju lite 'vintage' och jag antar att det är så du vill ha det!! ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Fyndig och fin text väl sjungen.....
Klart och tydligt med alla instrument....
En bra låt, dina låtar brukar låta bra Tokai
-jag tycker att ljudbilden blir allt bättre...


mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
bjurte
Roligt att du tycker sången blir bättre, jobbar lite mer på den nu än tidigare.
Med platt ljud kanske du menar att saknas lite djup eller nåt slags rum. Jag har ett svagt reverb på trummorna, men vill ha det lite torrt. Men vintage låter ok för mig.
Tack för lyssning!

pxm

Kul att du gillar! Texten är som sagt en fri översättning av en annan låt. Tycker den passar till låten. Ja, mixandet går för det mesta framåt. Kanske det nya Cubase 7 gör att det låter bättre?
Tack för lyssning!


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Otroligt bra låt! :) Tycker det finns lite mer att göra för att "nöta" till mixen men sånt kan man ju pilla med i evigheter... man kan "ta det som det kommer"...  :rolleyes: Några pianofills är sura och något upptaktsackord kunde ligga snyggare men det förtar inte direkt effekten av en bra låt! ;) Funderade lite... mandolinpartiet kommer lite plötsligt på... break? Då skulle man kunna "jobba igång" öset men mandolinen innan sången kommer in. Bra en lite idé - lyssnade lite på Mumford & sons häromdagen och de brukar göra sådana där partier - men vem vill låta som dem?  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En andra lyssning då. Ja lite synd att du sänkte mandolinen den betyder mycket tycker jag - vidare tycker jag pianot är för hårt/högt aningens sänkning vore bra - ja nåt hör jag ju men det verkar inte vara dragspel längre? Jag TROR att om du gör det till mjuka orgelljud alá hammond så skulle det limma bättre. I övrigt en bra låt fortfarande :D

Tokaismen ja - om du har lust att lägga upp ackorden i första posten så ska jag kolla med snurran jag tror att det är så att du uppfunnit en alldeles egen helkadens........
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Det enda jag reagerade på var att pianot slog ganska hårt på tonerna..Det kanske funkar bättre om du sänker det lite..Såg att Eddi var inne på samma linje,samt en hammond - och det kan ju aldrig vara fel..  :)

I örigt så låter det bra och det är en fin låt.

Mike


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Mycket vackert och bra framfört.
Mycket bra känsla i sången

enda jag fastnade på var ganska mycket midiljud på första pianot.
Men men, kan vara mina högtalare.

/Josef


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härlig låt fin översättning, en riktig "Tokailåt". Gillar! Mandolin, jo ja tackar .. kul som fasen!  :D :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jocke
Jag råkade också höra Mumford & son nyligen, men tänkte inte så mycket på nåt break, men intressant idé, att man liksom plockar ner allt utom kanske trummor och bas och låter mandolin lira ett tag innan allt brakar loss.Eller?
Sura toner på pianot vet jag inte, dissonanta toner förekommer. Har nu fixat lite med pianot.
Ja mixandet kan bli bättre men också sämre, tyvärr.
Skoj att du gillar låten!

Eddi
Undrar om du inte kommenterar version 2? För i version 3 har jag höjt mandolinen och dämpat pianot. Fast nu när jag lyssnar på 3:an, speciellt refrängen, inser jag vad det är som hamrar - jo en elgura som gör 8-delar. Den är väck nu i version 4.
Dragspelet är borta. Förlängde stråkpartiet istället. Kanske orgel sen?
Fint att låten fortfarande håller.
Det luriga i harmoniken är kanske att versen tycks gå i A-dur men i själva verket i D-dur
Vers: A - D - A - D - Hm - Em - G - A
Refr: D - G - D - G - G/F# - Em - D

Harmonica mike
Får se om det blir nån Hammond. Det finns en akke gura i versen, men låter inte så bra, mutad, finns bara i reffen.
Ang pianot, se svaret till Eddi. Finemang att låten gillas!

Altsax
Inte varje dag man får beröm för sången. Det värmer gott.
Ja, pianot är ju midi, men förstår vad du menar. Har nu försökt snygga till det lite i version 4.
Kul att du gillar!

Roffe
Ja, översättningen blev inte så dum. Första gången jag gör nåt sånt. Rätt så allmänt hållen text men så är ju också orignalet, som jag som sagt inte ens hört. Obs att jag rimmar på samma ställen som den eng texten.
Här har jag försökt göra nåt som låter lite irländskt men det blir ändå "Tokaism" av det hela - så vad gör man?
Man tackar och bugar!
« Senast ändrad: 13.08.2013, 20:45:18 by Tokai »


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Låter jättebra, du sjunger med härlig röst och fin känsla, och mandolinen är ett roligt inslag i den :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Javisst i version 4 har du hittat hem saknar heller inte orgel allt låter mycket bra - taktbytet eller dubblingen kommer lite överraskande första gången men rimmar bra med texten. Och du har själv löst det Tokaiska du emfaserar dominanten istället för tonikan - det är nog det det handlar om. Egen stil är det i alla fall och lättigenkännligt bra :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Dra ner volymen på pianomelodin på vissa ord så att man inte missar texten
Ex där jag tänke på det var andra radens "dö"
döden ska vi dö
Pianotonen gör att sångtexten inte har huvudfokus och jag hör inte "dö"

Gillar verkligen mixen med instrument och gillar det torra rummet även om körerna generellt kan ha mer rum/reverb (ex tänkte jag på det vid 162) eftersom kören ofta står lite bakom sångaren.

Din röst är förbaskat skön här. Du slappnar av och hanterar rösten suveränt.
Och mandolinpartierna är klockrena!
« Senast ändrad: 14.08.2013, 10:17:46 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Stråkarna tycker jag blev ett lyft jämfört med dragspelet!
Ett par småsaker:
- Basen klingar ut för snabbt ibland, så det blir lite "avhugget"
- Pianoanslaget tillsammans med elgitarren blir lite för starkt i refrängen
  Tror du kan dra isär dom lite i mixen och/eller sänka nivån en aning
Tycker det här är en skitbra låt med fina harmonier, bra text, variation och dynamik, samt ett fantasifullt arr! :wub:
Precis det jag själv strävar efter i mina låtar och som jag tycker gör musiken spännande.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
En sak är säker. Man blir aldrig besviken på Tokai :)

Tycker du levererar en god portion välskriven poesi till en lättgreppad sångmelodi och snyggt arrad popballad.

Har inte så mycket kritik att komma med, kanske ska du försöka sätta sången ett par gånger till. Det är inte surt men lite osäkert här och var?. Flyter med. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Plinka
Oj vad glad jag blir att du gillar sången! Problemet med mina låtar har ofta varit att sången inte hållit samma klass som musiken eller låten. Hoppas jag är på rätt väg nu. Och jag satsar alltmer på ett bra framförande.

Eddi
Du säger att det rimmar bra med texten. Tyckte själv först att den var en motsägelse, att man ska ta det lugnt, osv och så öser refrängen på istället. Men man kan se det också som en illustration om vad det handlar om. Tror du tolkar det så. I så fall rätt.
Nu är version 5 uppe och den heter SLUTVERSION.
Tack för din medverkan!

MaxB
Jomenvisst! Tanken var att få till lite sk pedal i pianot, vilket jag tror innebär mer klang på nåt sätt, så jag drog ut tonerna lite extra. Men nu har jag dragit dom tillbaka.
Lite mer på reverb "kören" (är bara en överstämma) är åtgärdad men märks knappt.
Kul att du uppmärksammar att jag sjunger mer avslappnat. Och vet du hur? Jag gör som du, sitter ner och sjunger! (som på din video) Det har jag aldrig gjort förr. Kanske inte vad en sångpedagog rekommenderar men det gör att kroppen känns med avspänd.

Asti
Problemet med bastoner i midi är att de inte klingar ut som en vanlig bas efter en lång ton, så nånstans måste man stoppa. Tanken var att stoppa innan virvelslaget, men hör nu att det blir lite rumphugget. Bastonerna är nu lite längre.
Har dämpat pianot något i refrängen, samt panorerat elguran vänster, akken till höger. Men hör fortfarande nåt som slår. Mandolinen? Skumt.
Bättre? Äh, hörs knappt. Vill inte sänka för mycket elgura då blir det bara mandolin och banjo kvar.
Skönt att du uppskattar låten. Jag tror det är helheten som funkar rätt bra. Versen har jag haft i huvudet i sisådär 30 år, och höll sig envist kvar. Nu har den fått en refräng så jag hoppas den lämnar mig ifred.

Dividend
Skönt att höra. Men eftersom jag ofta gör låtar i olika stilar så är det inte alltid alla som gillar det man gör. Bra att du ändå gör det!
Tycker själv sången är bland det bättre jag gjort, är på väg mot rätt håll. Här låter du som nån demonproducent som vill pressa ur allt jag har - OCH - du har rätt! Så skulle det ha gått till om det varit på riktigt.

Tack alla! Slutversionen är uppe nu. Inget mer fix på den. Låt den vila ifred. Snart kommer annat...
« Senast ändrad: 14.08.2013, 19:18:59 by Tokai »