Kontrollrummet

Okie from Muskoogie

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Har jag lagt ut denna Merl Haggard-låt förut?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/14563300/01%20Okie%20from%20Muskogiee%2022%20april%20WAV.wav

Hittade den i alla fall inte i min "låtlåda" här i forumet. Ev har jag lagt ut en "mim-video" döär jag fånar mig i studion...
« Senast ändrad: 09.08.2013, 11:49:08 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag har hört låten med dig,kanske då jag lyssnat på nåt annat från din sida där på soundcloud..
Kan ju ha varit här på KR också,nåväl det låter bra så dubbla versioner spelar mindre roll.
Denna kan du tagga med country så hamnar den i rätt genre här på KR och blir lättare att hitta.

Nåväl,det låter kanon bra och klart för skiva i min lyssning.

Mike


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Underbar!
Helt klart färdig för skiva.

Den känns som dansbands-kassetband köpt på OkQ8 och spelad hela sommaren i en svart saab 9000 turbo med skinnsäten.
Det enda ungarna vill lyssna på, perfekt milslukare med husvagnen därbak.
Så svenskt som det kan bli, trots att det är amerikansk country :)

Bra jobb!
 B) Josef


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snygg ljudbild och bra mix förutom att jag tycker basen är lite för kraftig!
Som alltid härlig live-känsla!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Spelades mycket av countrystationerna i Texas när jag var där på sjuttiotalet. Den här låten blev något av en nationalsång för rednecksen som skulle kunna käkat en hippie till frukost. Jag begrep inte då och jag begriper inte nu heller om Merl Haggard var ironisk? Möjligen en smula? F-n, det var ju blodigt allvar med Vietnamkrig och "we don't burn our draft cards down on main street" var i sig en känga i magen på freds- och medborgarrättsrörelsen. Tror aldrig Willie Nelson skulle lira denna.
Nåväl, lång utvikning, din version då?
Tycker din sång är imponerande låter genuin och lagom ärrad för denna genre som här är mer rockabilly än country i mina öron men det sistnämnda är ju ett mycket tänjbart begrepp nuförtiden. Nåt svengelsk uttal skiter vi i. Bra lirad chicken-pickin-Fender och snygg mix.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tack ska ni!
Jag har i många år sjungit den här live till en av mina allra första backtraxinspelningar, den backtracken var nog den som hade allra sämst ljud av alla mina inspelningar, jag skämdes som fan för den där, men folk gillade framförandet ändå. Så egentligen tänkte jag bara spela in en bättre backtrack, men la dit även sång o gitarrfillsen...

Återigen tack för lysande rews!  :wub:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)