Forum > Demolåtar

Gurano & Harmonica Mike - Cadillac Eldorado

<< < (2/7) > >>

Gurano:

--- Citat från: Dividend skrivet 08.08.2013, 12:51:18 ---Bra samarbete. Vet inte varför men tankarna går till AC/DC (bl a), alltså den hårdrock (i princip allt under 70-talet och många band (t ex ACDC) på 80-talet som är bluesbaserad.

Men för inte låten i den riktningen. Hmike sjunger dessutom bättre än sångaren i AC :)

Vet som vanligt inte vad jag ska kritisera på dina låtar, men det är roligt att Hmike och du funnit en gemensam plattform. Det är riktigt bra. (Även om jag kanske inte minns den nästa år, men ändå ;) )

--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar. Du måste inte kritisera - det är helt ok att du ändå tar dig tid att lyssna - tack för det :)

--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.08.2013, 13:02:33 ---BRA låt och bra spelat och sjunget :) Nedre våningen (bas, bastrumma mm) är stökig dock! Städa upp där så blir det kanon.

// Space

--- Slut citat ---
Tackar - vi ska kolla på basen!

--- Citat från: Roffe H skrivet 08.08.2013, 13:30:13 ---Härlig blues/rock, fy tusan boys! Gillas! Passande text. Munspel och allting på, kanoners.
Har inga hattar, så det blir 5 glada  :D :D :D :D :D
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tackar  :D :D :D :D B)

--- Citat från: Asti skrivet 08.08.2013, 19:32:01 ---Kul låt och skönt röj!
Jättesnyggt vid "refrängen" "Cadillac Eldorado drar mig...."!
Tycker inte röstförvrängningen i slutet tillför något.
/Asti

--- Slut citat ---
Tackar kul att du gillar.
Själv tycker jag att sången på slutet blir extra tungt på ett bra sätt :)

/G

Eddi:
 :lol: Vilken mardröm det blev en Saab haha. Håller absolut för iPad lyssning riktigt skojig

Plinka:
Rolig text!  :lol:
Det är väl meningen att den ska vara lite bullrig antar jag? Den för tankarna till "gammal" rock  ;)

Håkan Nilsson:
Här var det ovanligt extragrymt munspel.
Om man tvunget ska klaga på nåt så tyckte jag basgången var lite yxig på nåt ställe.

Harmonica mike:
Ja vad många kommentarer folks,kul  :)

Peter:
Sista sånggrejen går genom munspelsmicken.Jag hade den riggad och klar och sjöng genom den.En kul grej som funkar fräckt live på nån låt.Vi behåller det då vi gillar det  :)

Håkan:
Gurano la basgången mot liite annorlunda trummor.Jag tog över "trummandet" på keys och första basgången som G lagt följde med.Vi gör nog inget mer åt denna förutom lättar lite i botten trycket.
Kul att du gillade munspelet.

Krister:
Tack,jag åtgärdar botten frekvenserna idag.

Till alla andra säger jag tack för lyssning och kul att ni gillade våra "tokerier".Det var en riktig mardröm för den här killen att få sin Cadillac utbytt mot en Saab  :D så kan det gå.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion