Kontrollrummet

Gurano - Fetblues a la G

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Ja inte hade jag tänkt gör detta taffliga utkast, men jag hade ingen lust att börja jobba :)
En blues som följer grunden - det är allt - men om någon kanske vill pipa så går det bra - skicka i så fall ett PM (den går i 80 bpm)

Basen är rykande lagd för 2 min sedan i ett svep och har en massa felspel - men vi får se om jag går vidare ... eller så var detta bara en liten förströelse innan jag nu måste jobba :D

/Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Fetblues_80bpm.mp3[/mp3] 
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Svängigt G.

Jag tänkte först nattsudda lite du vet och sedan yla lite åt Eddi men kanske nån gång där framemot jul nånting  :D

Vi får se,svängigt som sagt och helrätt i min fålla.

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Svängigt G.

Jag tänkte först nattsudda lite du vet och sedan yla lite åt Eddi men kanske nån gång där framemot jul nånting  :D

Vi får se,svängigt som sagt och helrätt i min fålla.

Mike
Hehe ja du e välkommen att yla på denna oxå om du vill :D
Då får jag väl räta upp basen på sina ställen

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tungt som fasen och snyggt. Om Mike hoppar in så småningom blir det riktigt spännande, avvaktar fortsättningen.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tungt som fasen och snyggt. Om Mike hoppar in så småningom blir det riktigt spännande, avvaktar fortsättningen.  :D
/Roffe H
Tackar - kul att höra. Ja det skulle nog bli skitbra om HM pep på denna och/eller la mungiga :)
Jag har nu rätat upp otajtheter i basen och i en del kompgura så nu är det nog inga katastrofer utifall HM sätter tänderna i den  :lol:
Jag ändrade synthljudet lite oxå - till det lite mera scary hållet till  B)
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra där :) skönt när den skitiga guran kommer in och levererar refrängen.?..blir nog göttmos med  H-Mike på sång.. varför inte prova lite dist på antingen vers eller refrängsången ?..kör så det ryker boys  B)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra där :) skönt när den skitiga guran kommer in och levererar refrängen.?..blir nog göttmos med  H-Mike på sång.. varför inte prova lite dist på antingen vers eller refrängsången ?..kör så det ryker boys  B)
Tackar!
Man ska vara återhållsam med dist, men kanske dyker det upp på flera ställen :D

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Tungt o skönt, inga klagomål men jag väntar på sång ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Marsalls tips om distad sång är coolt.Jag kan yla genom munspelsmicken då det är dags,det blir rätt fräckt  ;)

Jag säger bara "Cadillac Eldorado",kolla mailen :D

Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tungt o skönt, inga klagomål men jag väntar på sång ;)
:D det kommer nog!

Marsalls tips om distad sång är coolt.Jag kan yla genom munspelsmicken då det är dags,det blir rätt fräckt  ;)

Jag säger bara "Cadillac Eldorado",kolla mailen :D

Mike
Jo jag tror oxå att det skulle passa på sången men jag tror Marsall menade dist på guran där.
Ska bli kul med sång :)

Har kollat mailen :)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!