Forum > Demolåtar
emu: surgery
Plinka:
Oj...det var en gripande och jobbig historia...ditt/ert liv...jag hoppas också verkligen att ni kommer ut på andra sidan och får skriva fortsättningen i dur och glädje.
Musiken då: Ja man känner mörkret, skriket som vill ut och ilskan, men också en bestämdhet, ett framåtdriv. Och jag tycker din musik är fantastisk, det är om möjligt det positiva man får ut av de prövningar och smärtor som livet bjuder... Tycker inte där behövs något mer alls faktiskt, den talar för sig själv, och om du skulle lägga på sång, vilket inte alls är nödvändigt, så skulle jag nog föredra ordlös sång, klagosång...
zorrow:
Oj då va tungt! Både musiken och din berättelse. :( Din berättelse speglas i musiken som är vansinnigt bra gjord. En mörk Cohen röst på detta skulle sitta som en smäck. Kanske något i stil med fast med mörkare stämma. Hoppas allt blir bättre i framtiden.
Emulator:
--- Citat från: Plinka skrivet 07.08.2013, 00:12:07 ---Oj...det var en gripande och jobbig historia...ditt/ert liv...jag hoppas också verkligen att ni kommer ut på andra sidan och får skriva fortsättningen i dur och glädje.
Musiken då: Ja man känner mörkret, skriket som vill ut och ilskan, men också en bestämdhet, ett framåtdriv. Och jag tycker din musik är fantastisk, det är om möjligt det positiva man får ut av de prövningar och smärtor som livet bjuder... Tycker inte där behövs något mer alls faktiskt, den talar för sig själv, och om du skulle lägga på sång, vilket inte alls är nödvändigt, så skulle jag nog föredra ordlös sång, klagosång...
--- Slut citat ---
tack för fina ord! Ja, det är ju så, om man inte upplever det mörka så blir det ljusa utan kontrast. "too much light and there is no contrast". Vi får se längs resans gång hur det blir med fortsättning (klart det kommer lösa sig!) och hur det blir med sång etc. Kanske du skulle vara intresserad att lägga lite slöjor på nångång?
tack!
Emulator:
--- Citat från: zorrow skrivet 07.08.2013, 00:12:37 ---Oj då va tungt! Både musiken och din berättelse. :( Din berättelse speglas i musiken som är vansinnigt bra gjord. En mörk Cohen röst på detta skulle sitta som en smäck. Kanske något i stil med fast med mörkare stämma. Hoppas allt blir bättre i framtiden.
--- Slut citat ---
Tack! ja, vi hoppas det löser sig -klart det gör. Cohen kanske ja? Får se hur det löser sig så måningom, skall lyssna på youtube där när jag har lurar.
tack för tyck, och kul att du uppskattar!!
Plinka:
--- Citat från: Emulator skrivet 07.08.2013, 00:20:12 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 07.08.2013, 00:12:07 ---Oj...det var en gripande och jobbig historia...ditt/ert liv...jag hoppas också verkligen att ni kommer ut på andra sidan och får skriva fortsättningen i dur och glädje.
--- Slut citat ---
tack för fina ord! Ja, det är ju så, om man inte upplever det mörka så blir det ljusa utan kontrast. "too much light and there is no contrast". Vi får se längs resans gång hur det blir med fortsättning (klart det kommer lösa sig!) och hur det blir med sång etc. Kanske du skulle vara intresserad att lägga lite slöjor på nångång?
tack!
--- Slut citat ---
Oki, skulle det vara så att du nån gång tror att min stämma skulle passa, så är det bara att höra av dig... :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida