Forum > Demolåtar

emu: surgery

<< < (4/8) > >>

Ola:
coolt och snyggt skönt flow
funkar som instrumentalt och med sång

lite distad radio röst och skönsjungande damer kanske ?

Mvh ola 

palm:
Usch....

så passande musik till känslan du vill förmedla - jag tror jag kunde förnimma en del av din ursvarta ångest. Håller tummarna för din livssituation och allt löser sig på allra bästa sätt.

Jobbigt när musiken fångar ens egna känslor ... Så starkt som detta gjorde.

/Göran

Harmonica mike:
Snyggt MR Thomp.

Tråkigt med familjen,inte lätt att handskas med allt elände som livet ibland bjuder på.Musiken är en bra ventil att ta till mellan varven och det blir ibland små guldkorn av det hela även om det i stunden känns fördj..t.

Snygg låt som sagt,och det skulle göra sig med lite klagande toner i denna av sång då..Kanske också/eller lite ödslig W gura..
All musik behöver inte vara glättig,musik är som livet i övrigt - Ups and downs..I denna fångar du downs snyggt.

Mike

MaxB:
Tack för att du delar med dig, både med förklarande ord och musik.
Du har en musikalisk förmåga att fånga stämningar och känslor på ett bra sätt.
Hoppas på det bästa i situationen, som är tuff.

Emulator:

--- Citat från: Plinka skrivet 07.08.2013, 00:52:38 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 07.08.2013, 00:20:12 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 07.08.2013, 00:12:07 ---Oj...det var en gripande och jobbig historia...ditt/ert liv...jag hoppas också verkligen att ni kommer ut på andra sidan och får skriva fortsättningen i dur och glädje.

Musiken då: Ja man känner mörkret, skriket som vill ut och ilskan, men också en bestämdhet, ett framåtdriv. Och jag tycker din musik är fantastisk, det är om möjligt det positiva man får ut av de prövningar och smärtor som livet bjuder... Tycker inte där behövs något mer alls faktiskt, den talar för sig själv, och om du skulle lägga på sång, vilket inte alls är nödvändigt, så skulle jag nog föredra ordlös sång, klagosång...

--- Slut citat ---

tack för fina ord! Ja, det är ju så, om man inte upplever det mörka så blir det ljusa utan kontrast. "too much light and there is no contrast". Vi får se längs resans gång hur det blir med fortsättning (klart det kommer lösa sig!) och hur det blir med sång etc. Kanske du skulle vara intresserad att lägga lite slöjor på nångång?

tack!

--- Slut citat ---
Oki, skulle det vara så att du nån gång tror att min stämma skulle passa, så är det bara att höra av dig... :)

--- Slut citat ---

Tack! Skall komma ihåg det =)

--- Citat från: Ola skrivet 07.08.2013, 01:00:20 ---coolt och snyggt skönt flow
funkar som instrumentalt och med sång

lite distad radio röst och skönsjungande damer kanske ?

Mvh ola 

--- Slut citat ---

Ja, lite psychovox och nån skönsjungande dam kanske inte skulle vara fel. tack, och kul att du gillar.

--- Citat från: palm skrivet 07.08.2013, 08:58:30 ---Usch....

så passande musik till känslan du vill förmedla - jag tror jag kunde förnimma en del av din ursvarta ångest. Håller tummarna för din livssituation och allt löser sig på allra bästa sätt.

Jobbigt när musiken fångar ens egna känslor ... Så starkt som detta gjorde.

/Göran

--- Slut citat ---

Tack, jag hoppas att det löser sig. Och det är bra att kunna förmedla det via musiken på något sätt. När jag var klar kändes det som något blivit bearbetat!

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.08.2013, 09:13:41 ---Snyggt MR Thomp.

Tråkigt med familjen,inte lätt att handskas med allt elände som livet ibland bjuder på.Musiken är en bra ventil att ta till mellan varven och det blir ibland små guldkorn av det hela även om det i stunden känns fördj..t.

Snygg låt som sagt,och det skulle göra sig med lite klagande toner i denna av sång då..Kanske också/eller lite ödslig W gura..
All musik behöver inte vara glättig,musik är som livet i övrigt - Ups and downs..I denna fångar du downs snyggt.

Mike

--- Slut citat ---

Tack Hmike. Får fundera på sång och övriga element. Just nu så väntar jag lite på fortsättningen på eländet, och hoppas innerligt att det blir en till verk i dur :)

--- Citat från: MaxB skrivet 07.08.2013, 10:36:22 ---Tack för att du delar med dig, både med förklarande ord och musik.
Du har en musikalisk förmåga att fånga stämningar och känslor på ett bra sätt.
Hoppas på det bästa i situationen, som är tuff.

--- Slut citat ---

Tack själv, det är ju bra att ha någonstans att dela också. Kul att det går fram med att klä känslor och stämningar i musik och ljud.

Tack för återkoppling allihop, och för att jag fått använda KR som lite ventil.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion