Forum > Demolåtar
1up feat Plinka - Plaza Catalunya (fd Breaddeville) V2 - 20130826
palm:
Hej hej...
Detta kan bli bra - eller bättre. Hur skall jag uttrycka mig så det inte missuppfattas. Det finns ett skönt grundkomp som ger utrymme för en snygg melodi.
Vissa saker känns lite otighta - enligt mig. Men det kan oxå vara en känsla du vill förmedla, i improvisationsstunden.
Men jag hade jobbat med tightheten för då kommer flytet, tror jag.
Med vänlig hälsning,
Göran
Harmonica mike:
Jag håller med Palmen,lite otight låter det som..Annars ett snyggt jobb,dra till det hela så blir det än mer kul att lyssna på.Ibland när jag lirar keys så glömmer jag att kvantiserings knappen är intryckt..Det blir märkliga grejer då man lirar lite snabbare men ohyggligt tight..Lite av den knappen här och det blir kalas.
Mike
tigersoul:
Nu är virveln betydligt bättre, däremot är det lite rörigt o otajt o lite mkt saker kanske stundtals men det otajta stör mig nog mer o bör åtgärdas innan man kan kommentera mo det är för mkt eller inte ;)
1up:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.08.2013, 08:40:17 ---Jag håller med Palmen,lite otight låter det som..Annars ett snyggt jobb,dra till det hela så blir det än mer kul att lyssna på.Ibland när jag lirar keys så glömmer jag att kvantiserings knappen är intryckt..Det blir märkliga grejer då man lirar lite snabbare men ohyggligt tight..Lite av den knappen här och det blir kalas.
Mike
--- Slut citat ---
Tack för idén, kvantiserad version är klar. Lägger upp ikväll. Vissa slingor trillar inte rätt med kvanten så får spela om dem. Vissa spår är förskjutna i tiden ett par ms.
1up:
--- Citat från: tigersoul skrivet 07.08.2013, 12:37:39 ---Nu är virveln betydligt bättre, däremot är det lite rörigt o otajt o lite mkt saker kanske stundtals men det otajta stör mig nog mer o bör åtgärdas innan man kan kommentera mo det är för mkt eller inte ;)
--- Slut citat ---
Många element börjar det bli. Tycker själv det behövs lite vila, andrum, här och där nu. Fight version kommer. Även spelat in rymdklang från musikstudion för större djup i mixen. Ny version kommer ikväll. Tack för återbesöket.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida