Forum > Demolåtar

1up feat Plinka - Plaza Catalunya (fd Breaddeville) V2 - 20130826

<< < (5/7) > >>

Jocke:
Men... den här verkar jag har missat fullständigt... Plinka är "up front" - det ger ett väldigt direkt "tilltal"... Snygg frasering och vackra stämmor i [ˌbarθeˈlona]. Men jag vill ju höra lite groove, rytm och melodi-fills också - skruva upp! ;-) Det här är skön lyssning trots att jag inte hör många gitarrer...  :P

spacetrucker:
Inte min kopp te detta... Sången är för hög (som konstaterats) åsså tycker jag mig även höra att den ställvis distar. Annars tycker jag det låter välgjort

// Space

egghuvud:
Jag gillar melodin harmonierna och sången, men jag har svårt för det röriga arrangemanget. Hade nog gjort det lättare. Mer bara liggande ackord på sångverserna och sedan brodera ut med pianofigurerna i mellanspel. Men det är jag det :)

Mixen har lite slagsida också. Sången för långt fram. Trummorna för långt bak.

By the way, kul att höra så mycket av produktiva Plinka. De senaste låtarna jag hört dig i har du sådan där snabb frasering. Skulle vara kul att höra dig vilande på en långsam sångmelodi.  :)

Gurano:
Låter bra - lite för hög sång. Stycket är lite för tunt men mer tydlig bas - jag önskar alltså mer tydligt basspel (antar att det finns en svag bas någonstans, men jag har lite svårt att urskilja den i så fall)

Gurano

1up:
Tack alla för lyssning. Ni har en poäng i den konstruktiva kritiken om låten. Ny version uppe.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion