Forum > Demolåtar

1up feat Plinka - Plaza Catalunya (fd Breaddeville) V2 - 20130826

<< < (6/7) > >>

equality:
Svängigt, rytmiskt, intressant! Kul att höra Plinkas lilla stjärn-röst även i detta tror jag lite ovanligare sammanhang.  Fina bilder från Barcelona i ett snabbt tempo. Inget fel med det. Jag tycker inte det blir rörigt men kanske att pianot skall dämpa sig lite i verserna, det finns mycket annat godis och pianot överröstar nästan nu. Spännande komposition även textmässigt. 10cc-klass på refrängen och körerna skulle kunna utvecklas och ett tuffare ljud på elpianot skulle vara bra.  Säg till när den är klar. Jag vill höra igen. 

pxm:
Jepp, den här kan verkligen bli bra. Fortsätt att jobba med tipsen du fått !!!!

mvh

Plinka:
Gott 1up, låter bättre nu :)

--- Citat från: Jocke skrivet 26.08.2013, 01:05:15 ---Men... den här verkar jag har missat fullständigt... Plinka är "up front" - det ger ett väldigt direkt "tilltal"... Snygg frasering och vackra stämmor i [ˌbarθeˈlona]. Men jag vill ju höra lite groove, rytm och melodi-fills också - skruva upp! ;-) Det här är skön lyssning trots att jag inte hör många gitarrer...  :P

--- Slut citat ---
Tack för det :) Kan du fonetisk skrift, det var inte illa :P Ja, nu är nivåerna mycket bättre, kanske som 1up själv konstaterade att det kunde bli en mer tydlig bas i arret, gitarrerna får vila denna gång! :D

--- Citat från: spacetrucker skrivet 26.08.2013, 09:28:43 ---Inte min kopp te detta... Sången är för hög (som konstaterats) åsså tycker jag mig även höra att den ställvis distar. Annars tycker jag det låter välgjort

// Space

--- Slut citat ---
Tack för lyssning och kommentar! Sångnivåerna fixade iaf ;)

--- Citat från: egghuvud skrivet 26.08.2013, 11:35:27 ---Jag gillar melodin harmonierna och sången, men jag har svårt för det röriga arrangemanget. Hade nog gjort det lättare. Mer bara liggande ackord på sångverserna och sedan brodera ut med pianofigurerna i mellanspel. Men det är jag det :)

Mixen har lite slagsida också. Sången för långt fram. Trummorna för långt bak.

By the way, kul att höra så mycket av produktiva Plinka. De senaste låtarna jag hört dig i har du sådan där snabb frasering. Skulle vara kul att höra dig vilande på en långsam sångmelodi.  :)

--- Slut citat ---
Tack ar! Höll med om nivåerna som nu är mkt bättre, men själv har jag inga problem med det du tycker är rörigt i arret ;)
Och du kan vara lugn, jag har lite softa projekt på gång, med långsamsång som kanske dimper ner här så småningom :)
(Snabb frasering är bra när man har 2-3 minuters låtsnutt på sig att dyvla på er en hel historia, är ju så himla kul att skriva ibland! :lol: )

--- Citat från: Gurano skrivet 26.08.2013, 16:01:58 ---Låter bra - lite för hög sång. Stycket är lite för tunt men mer tydlig bas - jag önskar alltså mer tydligt basspel (antar att det finns en svag bas någonstans, men jag har lite svårt att urskilja den i så fall)

Gurano

--- Slut citat ---
Tack för lyssning och bra konstruktiv kommentar!

--- Citat från: equality skrivet 26.08.2013, 22:38:37 ---Svängigt, rytmiskt, intressant! Kul att höra Plinkas lilla stjärn-röst även i detta tror jag lite ovanligare sammanhang.  Fina bilder från Barcelona i ett snabbt tempo. Inget fel med det. Jag tycker inte det blir rörigt men kanske att pianot skall dämpa sig lite i verserna, det finns mycket annat godis och pianot överröstar nästan nu. Spännande komposition även textmässigt. 10cc-klass på refrängen och körerna skulle kunna utvecklas och ett tuffare ljud på elpianot skulle vara bra.  Säg till när den är klar. Jag vill höra igen. 

--- Slut citat ---
Tack för utvecklande kommentar! Roligt med dina reflektioner kring texten. 1up får ta ställning till dina instrumentala idéer här. Jag försöker ta till mig kommentaren kring sångarret(10cc vet jag inte om jag hört, blir nyfiken), men när du tänker på körerna, får du då någon särskild idé kring hur de skulle kunna utvecklas?  :)

--- Citat från: pxm skrivet 26.08.2013, 23:03:30 ---Jepp, den här kan verkligen bli bra. Fortsätt att jobba med tipsen du fått !!!!

mvh

--- Slut citat ---
Tack för lyssning, och kommentar(som kanske mer var riktad till kompositören :rolleyes: )

equality:
Hej igen! Jo körerna kunde ha fler stämmor som färgade ackord. Svårt men flådigt.  :)

Marruschkka:
Skön och medryckande låt med Plinkas klara och tydliga stämma som jag verkligen tycker om, och jag gillar att den ligger nära i ljudbilden.
Tänk vad du fick in på den här låten Plinka, en hel story, som var kul att följa med i :D

Snygg överstämma, men i reffarna saknar jag liggande ljusa körer, om du kunde lägga två ljusa aaaahh...bakom där, det tror jag  iaf på? Då blir det mer kontrast mot verserna, lite maffigare? Mitt förslag!

1up: bra låt, tycker inte det känns rörigt, det svänger på som vanligt när det gäller dig ;)

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion