Forum > Demolåtar

Gränsfejd - Landsgränsvägen - Färdig nu? 1/4

(1/10) > >>

Wernborg:
LÅTNAMN: Landsgränsvägen
ARTIST/GRUPP: Gränsfejd
GENRE: Vispop
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: Hendrix, Malcolm, Chris, Stevie and Mangus.  :unsure:
FORMAT: mp3

Satt ihop en hyllningsvisa till platsen jag bor på. Alla gatorna här bär namn efter 1600-talets gränsmöten, fredsmöten, fejder etc. Själv bor jag på Landsgränsvägen så det fick bli namn för visan. Jag planerar också att skriva några låtar om platsens historia vad det lider.

Vi har ett litet coverband här i området, och vi kallar oss Gränsfejd. Jag tänkte det kunde pigga upp med någon originallåt mellan alla Sommartider och Sommarnätter på nästa fest.  :D

Tyck till om vad ni vill som vanligt.

Uppdaterad 2014-04-01
Alla i bandet deltar nu på inspelningen. Slidegitarr, munspel och frejdiga körer förutom mitt ursprungliga arr.

Wernborg:
Ensam inloggad på KR och statistiken säger att låten laddats ner 14 ggr.

Häpp!

Eddi:
Kul att du gjort en lokal låt och allt låter bra MEN och nu kommer det du tar inte ut svängarna i refrängen de första två vändorna tror men att det är verser. Du måste in med en tydlig brygga och en mer sensuell refräng dvs mer power och andra harmonier för att tydliggöra refrängen. I övrigt bra lirat och sjunget. Mina 2 cent

Altsax:
Är den tänkt att tas upp som tryckare på slutet är den helt ok som den ligger (flytta till färdiga)

Annars behöver tempot upp en aning.
Bitvis tyckte till och med jag att det gick för långsamt.
(annars drar jag alltid ner tempot på allt :) )

/Josef

Jocke:
Väl spelat i vanlig ordning! :) Kul med lokal anknytning. Tänkte inte så mycket på tempot men samtidigt som jag läste Josefs synpunkt kom det det korta instrumentala partiet efter 100 ung och groovet där hade tjänat på att bli lite snabbare. Meeen... det är väl sådana här grejer en duktig producent gör för att man ska störa sig lagom mycket och komma ihåg låten!  :lol:

Tyckte pukorna var lite breda annars tiptop! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion