Forum > Demolåtar

Gränsfejd - Landsgränsvägen - Färdig nu? 1/4

<< < (2/10) > >>

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 03.08.2013, 03:03:15 ---Ensam inloggad på KR och statistiken säger att låten laddats ner 14 ggr.

Häpp!

--- Slut citat ---

Fjorton hushåll på landsvägen?  B)  :lol:
Gillar mixen men... sången, texten är lång och ljuder lika genom hela låten. Sången avslöjar inga större skillnader mellan vers och refräng. Se till att flera sjunger med på refrängen. Det skulle kunna visa samhörigheten på ett skönt sätt. Eler, på "We are the world"-maner, se till att olika personer sjunger de olika verserna, såväl män som kvinnor. Det skulle också bli en höjdare. Bjud in grannarna som du tror skulle vilja våga "på skoj, bara". Vad tror du om den idén?

Jag satt och spelade på banjon här då jag lyssnade och kände att den skulle också funka i den här låten (tack och lov går den i G dur). Jag hittade alla inblandade mollackord också!  :D

Men mitt banjospel vill du naturligtvis inte ha med, så jag håller det för mig själv så länge. Det är en bra låt att öva till!

Marsall:
Varför inte lite blås på refrängen ?skulle höja den braiga låten ett snäpp..typ lite Hunters and thé collectors... B)

bjurte:
Bra hantverk och spel, men lite luddig i soundet överlag, och svår att höra texten(sa han med hörapparat  :D )
Som andra nämt, lite tydligare övergångar Vers/Ref skulle inte vara fel..
Annars en typisk 'Coverbandslåt' så mål och syfte är klockrena..

Freddy:
Du brukar göra intressant musik, den här tycker jag var tråkig.

Tokai:
Jag har inga problem med att höra texten, inte heller skillnaden mellan vers och refräng, sen finns på den senare en överstämma, som kanske upp lite med den.
Sången påminner lite om Mats Ronander.
Gillar gitarrspelet, bra basljud och trummor. Låten som sådan inte så spännande men habilt framfört. Kul text. Vad heter staden om man får fråga?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion