Vet inte hur jag ska ta det med att detta ens diskuteras
Jag får en känsla av att det råder tvetydighet huruvida jag/vi är a bad or a good guy.
Eller så är det 'de otrognas' dåliga samveten som spökar ...?

Precis! Mej veterligen finns det inte alls något agg mot studio, det hela är en slags räddningsaktion som påbörjades när några började befara att användarskaran skulle komma att splittras. Alltså, forumskeppet såg i någras ögon ut att ha gått på ett isberg, och istället för att se på när alla hoppar i havet så byggdes det en livbåt. Och nu när det visat sig att skeppet faktiskt håller sig flytande åtminstone ett tag till (klurigt att veta om det är toppen av isberget vi har sett, eller om det - som jag vill tro - håller på att smälta) så är det svårt att veta hur man ska förhålla sig till "kapten"... det är visst fult att bara överge ett sjunkande skepp, och det hjälper
definitivt inte för att faktiskt hålla det på rätt kurs. Lite otacksamt också, med tanke på allt jobb som har lagts ner från ditt och andras håll genom åren på att hålla stämningen ombord hög och skutan i skick. Myteri nästan?
Men, jag tror vi ska klara oss igenom detta utan att någon behöver gå på plankan eller kölhalas. För tillfället irrar folk lite mellan livbåt och skepp, och förhoppningsvis ska alla både vara och känna sig välkomna på båda platser.
Jag tycker det faktum att så många så snabbt flyttade över hit visar på två saker: 1) Vi är tillräckligt få för att faktiskt kunna vara så flexibla. Det vill säga, om den nya communityn har "killer features" som folk känner sig bekväma med, så finns det inget hinder för att alla lika snabbt tar sig dit istället. 2) Den
allra viktigaste featuren är medlemmarna. Folk dras till folk. Det här forumet är, åtminstone enligt mej, inte bättre än gamla studio forum i grunden. Men inte mycket sämre heller. För tillfället har dock aktiviteten på studios forum så att säga mojnat, vilket gör det här stället betydligt mer attraktivt.
Men. Om den nya communityn blir så bra som jag
vet att ni på tidningen strävar efter, så kommer ju folket lockas tillbaka. Så enkelt är det.
Det kanske rent av är hälsosamt allt det här, nu får ni jobba lite ur "underläge" vilket, tror jag, borde få communityn att bli bättre än den nånsin kunnat bli annars.