Kontrollrummet

Skall vi bjudan in oldsberg. till kr

Omröstning

Skall vi bjudan in oldsberg. till kr

det skall vi
40 (90.9%)
icke han kan vara där han är
4 (9.1%)

Antal personer som röstat: 39

Omröstningen har avslutats: 16.03.2007, 01:52:45

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Skall vi bjudan in oldsberg. till kr
att leva är att dö


DåligtGehör

  • Gäst
Du får göra en gallup. Men jag tvivlar på att han är intresserad.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tja, vi hade väl trevliga diskussioner med Olsberg o majken...en inbjudan är väl aldrig fel?

Inget annat än vanlig välmening :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Jag kan snarare tänka mig att de finner mer nöje i att vara utan ansvar och fokusera på att prata musik.


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Det är väl klart att Olsberg ska bjudas in. Han är ju en trevlig prick som har vettiga synpunkter. Han är med i VST-forum, så han är säkerligen inte främmande för att vara med här heller. :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Joelstromgren

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 36
    • Visa profil
klart de ska med!  ;)
IMAC • LOGIC PRO 8 • M-Box 2 • Genelec 8030 • RÖDE NT2a


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
tror de kommer hitta hit förr eller senare... :rolleyes:
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad tsmalmbe

Jag tror det här diskuterades redan förrän vi var igång, och koncensus var väl att de givetvis är välkomna. Jag tycker det är onödigt att göra nåt större nummer över det. Om dom är intresserade av tjänsten, då kommer dom hit.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad hackeman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 172
  • Jag har dålig karma.
    • Visa profil
    • mera.hacke.nu
Hepp, nu har jag tipsat Olsberg om denna tråd. :)
http://mera.hacke.nu


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Hepp, nu har jag tipsat Olsberg om denna tråd. :)
DÅ så! Det är klart att alla är välkomna och utan Olsberg hade vi väl inte vart här.... :mellow:


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Gick just o tänkte detsamma häromdagen. Självklart vill vi träffa ALLA gamla godingar här, Olsberg och Majken o övriga moderatorer från Forum inräknat. Det viktiga är att vi får till möten där vi kan dela musik och åsikter, både här och IRL. Så: Välkommen Olsberg o Majken  :rolleyes:
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad olsberg

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
    • Studio
  • Twitter: studio
Vet inte hur jag ska ta det med att detta ens diskuteras :) Jag får en känsla av att det råder tvetydighet huruvida jag/vi är a bad or a good guy. Men tack ni som gärna ser oss reggade även här.

Som alla vet gick releasen av vår nya sajt inte som någon av oss hade önskat, och så här i efterhand kan jag berätta att det var andra intressen som mycket olyckligt prioriterades. Men både jag och Majken har fått ledningen på andra tankar (mycket utifrån den kritik som har framförts) och en andra release med buggfixar på sajten kommer idag (info kommer postas på både vår gamla och nya sajt) samt att autoinloggningen kommer fungera från och med idag eller på måndag.

Med detta vill jag inte "locka tillbaka" folk, men förhoppningsvis stilla eventuella tvivel på att vi alla på tidningen kämpar faktiskt ganska hårt för att genomföra medlemmars önskemål.

Alla är reggade var de vill, personligen kommer jag även fortsättningsvis jobba för att utveckla vår egen sajt (förstås) men glider nog in här då och då. Och jag ber er, framkommer det tankar här på KT som är värda att veta, dra er inte för att tipsa oss. Som Hacke gjorde :) Trevlig helg,

    .björn.
Medgrundare av musikersajten Studio


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels

Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
Vet inte hur jag ska ta det med att detta ens diskuteras :) Jag får en känsla av att det råder tvetydighet huruvida jag/vi är a bad or a good guy. Men tack ni som gärna ser oss reggade även här.

Som alla vet gick releasen av vår nya sajt inte som någon av oss hade önskat, och så här i efterhand kan jag berätta att det var andra intressen som mycket olyckligt prioriterades. Men både jag och Majken har fått ledningen på andra tankar (mycket utifrån den kritik som har framförts) och en andra release med buggfixar på sajten kommer idag (info kommer postas på både vår gamla och nya sajt) samt att autoinloggningen kommer fungera från och med idag eller på måndag.

Med detta vill jag inte "locka tillbaka" folk, men förhoppningsvis stilla eventuella tvivel på att vi alla på tidningen kämpar faktiskt ganska hårt för att genomföra medlemmars önskemål.

Alla är reggade var de vill, personligen kommer jag även fortsättningsvis jobba för att utveckla vår egen sajt (förstås) men glider nog in här då och då. Och jag ber er, framkommer det tankar här på KT som är värda att veta, dra er inte för att tipsa oss. Som Hacke gjorde :) Trevlig helg,

    .björn.

Välkommen Björn!

Jag tror personligen inte alls att du är en "bad guy". Men däremot tror jag kanske inte att du har full handlingsfrihet gentemot "företagsledningen" som - helt naturligt - tittar på kronor och ören och skiter fullständigt i om nån trivs på ett forum - bara företaget är lönsamt. Det är som vanligt pengarna som talar. Och IDG är faktisk ett multinationellt/globalt företag med naturliga vinstintressen.

Räknenissar och ägare har ofta en annan syn på saker och ting än the "good guys" i middle management och neråt. Men det är de förstnämnda som bestämmer. Och då blir resultatet ibland så här. När man kör över människor som har möjlighet att agera så kommer det en reaktion. Det är väl en av de goda sidorna av nätet, en "direkt demokrati" i vissa sammanhang.
Och i slutänden är det oftast kunden som har rätt. I alla fall om han/hon skall finnas kvar...
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad Assar

  • Frånvarande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 251
  • W H A T E V E R
    • Visa profil
    • Assar
  • Soundcloud: assarandersen
Hjärtligt välkommen hit, Olsberg!

Vet inte hur jag ska ta det med att detta ens diskuteras :) Jag får en känsla av att det råder tvetydighet huruvida jag/vi är a bad or a good guy.

Eller så är det 'de otrognas' dåliga samveten som spökar ...?
 ;)

Coolt! Vi ses garanterat även på Communityt. :)

Instämmer.


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Skönt och tacksamt att du är här och uttrycker detta, Björn. Själv var jag inte säker på att vi någonsin skulle komma att få se dig i dessa trakter, grundat av hedningar. Det är alltid bättre med en sund dialog än bittert gerillakrig. Syftet med KR var ju aldrig att "nu jävlar ska vi ge dem" - det var mer en fråga att behålla den fina kamratskapen vi hade och kompetensen som folk besitter.

Välkommen till oss, herr Olsberg.

/Andreas


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Vet inte hur jag ska ta det med att detta ens diskuteras :) Jag får en känsla av att det råder tvetydighet huruvida jag/vi är a bad or a good guy. Men tack ni som gärna ser oss reggade även här.
Välkommen hit! :)
Det ena behöver inte utesluta det andra - och jag hoppas fortfarande verkligen på att Studio-forumet kommer att bli bra i slutänden, så att man slipper få klaustrofobiska känslor av att vara där... ;)
Att vara aktiv i 3 forum är ju inte så farligt svårt - i mitt fall VST-forum, Kontrollrummet och Studio (men det känns lite jobbigt att databaserna inte är gemensamma hos Studio, utan att det gamla och det nya ligger parallellt...).
Att man dessutom är inne på Gearslutz' och SoundOnSound's forum också lite då och då, är en bonus om man inte kan somna... :rolleyes:
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil
Vet inte hur jag ska ta det med att detta ens diskuteras :) Jag får en känsla av att det råder tvetydighet huruvida jag/vi är a bad or a good guy.

Eller så är det 'de otrognas' dåliga samveten som spökar ...?
 ;)
Precis! Mej veterligen finns det inte alls något agg mot studio, det hela är en slags räddningsaktion som påbörjades när några började befara att användarskaran skulle komma att splittras. Alltså, forumskeppet såg i någras ögon ut att ha gått på ett isberg, och istället för att se på när alla hoppar i havet så byggdes det en livbåt. Och nu när det visat sig att skeppet faktiskt håller sig flytande åtminstone ett tag till (klurigt att veta om det är toppen av isberget vi har sett, eller om det - som jag vill tro - håller på att smälta) så är det svårt att veta hur man ska förhålla sig till "kapten"... det är visst fult att bara överge ett sjunkande skepp, och det hjälper definitivt inte för att faktiskt hålla det på rätt kurs. Lite otacksamt också, med tanke på allt jobb som har lagts ner från ditt och andras håll genom åren på att hålla stämningen ombord hög och skutan i skick. Myteri nästan?

Men, jag tror vi ska klara oss igenom detta utan att någon behöver gå på plankan eller kölhalas. För tillfället irrar folk lite mellan livbåt och skepp, och förhoppningsvis ska alla både vara och känna sig välkomna på båda platser.

Jag tycker det faktum att så många så snabbt flyttade över hit visar på två saker: 1) Vi är tillräckligt få för att faktiskt kunna vara så flexibla. Det vill säga, om den nya communityn har "killer features" som folk känner sig bekväma med, så finns det inget hinder för att alla lika snabbt tar sig dit istället. 2) Den allra viktigaste featuren är medlemmarna. Folk dras till folk. Det här forumet är, åtminstone enligt mej, inte bättre än gamla studio forum i grunden. Men inte mycket sämre heller. För tillfället har dock aktiviteten på studios forum så att säga mojnat, vilket gör det här stället betydligt mer attraktivt. Men. Om den nya communityn blir så bra som jag vet att ni på tidningen strävar efter, så kommer ju folket lockas tillbaka. Så enkelt är det.

Det kanske rent av är hälsosamt allt det här, nu får ni jobba lite ur "underläge" vilket, tror jag, borde få communityn att bli bättre än den nånsin kunnat bli annars.


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil

Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Jag är också glad att du hörde av dig hit Olsberg!
Framtiden känns oviss men det är ju inte agg mot "gamla studioforum" eller Dig som skapat detta forum utan (enligt min persomliga tolkning) snarare känslan av att IDG la ner vårt forum och skapade något med helt andra kommersiella syften som tyvärr tog mkt liten hänsyn till "oss".
Gemenskapen här springer ju faktiskt ur det forum som Olsberg skapat tillsammans med medlemmarna.

Om det nya Studioforum blir något bra så har vi plötsligt två bra forum och framtiden får väl utvisa vad som händer.
Det gamla forat har ju en enorm kunskapsbas i alla gamla trådar som Kontrollrummet inte på långa vägar kan mäta sig med på länge. Kontrollrummet har å andra sida en glädje, gemenskap och anda som det var länge sedan jag upplevde på Studio, kanske för att det blev så stort.
Hur som helst blir det spännande att se hur det hela utvecklas!

Kul att det finns kommunikation mellan våra "syskonforum"(??)! :wub:
Nu kör vi! :) :) 


Utloggad Overkill

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
  • Jag är bäst.
    • Visa profil
Kul att det finns kommunikation mellan våra "syskonforum"(??)! :wub:
Nu kör vi! :) :)
Love is in the hair!
Maybe. Maybe not. Maybe fuck yourself.

http://www.myspace.com/janiceprix


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Jag är övertygad om att du är en good guy olsberg.

Kommer hänga in på studioforum också, personligen så tycker jag att det nya communityt är en bra idé, men aningen snabbt lanserad.
Det tog lite tid att sätta sig in i det, men jag är av den sorten som tycker om förändring och tror att det kommer funka bra, när folk vant sig vid hur det funkar, och det tar ju ett tag. Se bara till att det inte blir mer knappar än det redan är ;)

Ungefär som att tills för något år sen så satt några musikrävar kvar i OS9, men har nu accepterat bytet och de flesta tycker nog att det mesta fungerar bättre. Kanske dålig liknelse? äh :)



Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Givetvis skall han, och även de andra därifrån vara välkomnade hit och det är jättekul att Olsberg redan kikat in.
Nyheter på det andra forumet alltså?  Dags att ta en kik där igen då kanske.
Vore jättekul om det blev ordning där med så att man har två toppenforum att vistas på.    :wub:
Me, Myself & I


Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
Tycker det är kul att se hur öppna alla är, och att Olsberg registrerar sig här tycker jag också är trevligt. Som sagt, man måste inte säga upp sig från ett forum för att bli medlem på ett annat. Jag tycker det är synd att aktiviteten på studios gamla forum så drastiskt har sjunkit. Just nu står nog många och balanserar på olika halvflytande flottar för att se vilken som de vill hänga på mest, varav den ena är dödsdömd (studios gamla forum skall ju tas ur bruk). Jag hänger här för att umgås med de jag gillar, sen får framtiden utvisa var jag kommer hänga mest. Jag kollar alla forum för att hålla mig lite uppdaterad, men det är här jag för närvarande känner mig mest hemma.
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Vet inte hur jag ska ta det med att detta ens diskuteras :) Jag får en känsla av att det råder tvetydighet huruvida jag/vi är a bad or a good guy.
    .björn.

Nej, snarare om ni tar illa upp över att detta forumet startat upp trror jag.
Det är nog ingen som sett er som bad guys.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Roligt att du reggade dig oldsberg..
hoppas de tvenne kan ge varandra mycket i framtiden
att leva är att dö


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tycker det är kul att se hur öppna alla är, och att Olsberg registrerar sig här tycker jag också är trevligt. Som sagt, man måste inte säga upp sig från ett forum för att bli medlem på ett annat. Jag tycker det är synd att aktiviteten på studios gamla forum så drastiskt har sjunkit. Just nu står nog många och balanserar på olika halvflytande flottar för att se vilken som de vill hänga på mest, varav den ena är dödsdömd (studios gamla forum skall ju tas ur bruk). Jag hänger här för att umgås med de jag gillar, sen får framtiden utvisa var jag kommer hänga mest. Jag kollar alla forum för att hålla mig lite uppdaterad, men det är här jag för närvarande känner mig mest hemma.

Pang på precis hur jag tycker!


Och välkomen du med olsberg :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Röstade "det skall vi" för han har lika stor rätt att vara här som jag. :) Fast jag såg nyss att han redan är här, i en annan tråd. Edit: och även i denna tråd...

Citera
Som alla vet gick releasen av vår nya sajt inte som någon av oss hade önskat, och så här i efterhand kan jag berätta att det var andra intressen som mycket olyckligt prioriterades. Men både jag och Majken har fått ledningen på andra tankar (mycket utifrån den kritik som har framförts) och en andra release med buggfixar på sajten kommer idag (info kommer postas på både vår gamla och nya sajt) samt att autoinloggningen kommer fungera från och med idag eller på måndag.

Problemet, för mig, är att den nya webbplatsen/communityt inte alls tilltalar mig. Jag har framfört mina åsikter om detta tidigare men poängterar alltså att det inte bara var/är problemen med buggar som skrämde bort mig. Tyvärr, jag är säker på att ni har lagt ner och lägger ner massor av jobb för att få den fungerande... synd.  :(
« Senast ändrad: 03.03.2007, 01:06:14 by Hellpig »