Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - on my own (V2 med Eddi på sologit)

<< < (2/9) > >>

MaxB:
Vad tufft det är då man vill nå något och tycker att man inte riktigt når dit.
Jag tycker sången passar så här i låten. Och jag gillar körerna som gör bra ifrån sig.
Hur gör du då du ska lägga körerna? Har du jättesvag lyssning på någon kompgitarr och trummorna i lurarna och normal volym på de andra stämmorna eller bara på en av de andra stämmorna samtidigt som du ska hitta en ny stämma? Eller har du någonting som spelar tonerna i den nya stämman, piano eller gitarr, som du kan följa?

Gillar kombon med trummornas ljud och spel tillsammans med basen, så enkelt men skönt!

Marsall:
En härlig låt som passar på vilken radiostation som helst... :) Tycker sången och sångsättet passar utmärkt till vad låten handlar om...Skulle höjt basen liiiiite för att sticka ut lite...Men det kan ju vara mina minilurar som spökar...skulle nog hellre tro det   .Annars topp of thé pop   B)

tigersoul:
Skön låt som jag gillar skarpt! Vet inte vad som stör dig med vocals riktigt, men jag kan kanske få en idé om jag börjar granska dem kritiskt. Dock tycker ju inte jag att det låter fel på något sätt, kanske är det lite lite för mkt "knarrande" i för lite kropp, men alltså det låter ju bra, synd att klaga ;)

Wernborg:
Har inte bästa lyssningen så mixen kommenterar jag inte. Låter dock helt ok i den bärbara. Å det ska de ju å andra sidan göra även där så....  :)

Låten kommer jag inte riktigt överens med. Den funkar men jag tycker verserna drar ner det hela lite. Melodin blir lite för tjatig och samma, samma hela tiden.

Refrängen däremot, en riktigt höjdare. Väldigt bra.

Det är ju inte direkt konstruktiv kritik om jag vill att du gör om versmelodin, men det var nog det enda jag tänkte på i kompositionen.

Sången funkar tycker jag. Visst, lite mer bett kan nog passa, men även som den ligger nu.

Gött!

Jocke:
Kanonlåt! Tycker du gör bra ifrån dig med sången! :) Den kunde dock få sticka ut mer i versen. Tror det skulle vara snyggt med om "On my own" blev större och bredare - lite padkänsla liksom... Solot kan också få komma fram mera. Kompgitarrerna är som regel snygga men spretar lite - både i mix och spel. Du gör gör fräcka grejer men jag tycker inte att de funkar 100 ihop hela tiden. Känner igen mig i det där med att man tappar intresset efter att ha lagt en massa timmar utan att bli riktigt nöjd... Tar fram dammsugaren eller gör något annat riktigt trist en stund så får jag oftast ny inspiration!  :rolleyes: ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion