Forum > Demolåtar

Eddi - utkast

<< < (7/9) > >>

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.08.2013, 12:15:58 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 07.08.2013, 11:40:06 ---Alla vill ha banjo nu Max! ;-) Fattar inte att du hinner skriva alls...  :rolleyes:
Instämmer med att det här är en bra grund att jobba vidare med. Är inte helt överens med Altsax om att magin skulle gå förlorad - det finns mer att hämta där den kom från!  ;)
Mer textförslag - reff:
Det var skönt för mig - var det skönt för dig? (Om man nu inte skulle märka det då...) Hörde det faktiskt så innan jag läste...  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Alla dessa djupingar!  :lol:
Right on target, babe!  B)

--- Slut citat ---

Haha... det är lite tidigt för mig... min hjärna är inte riktigt viljestyrd så här dags...  :rolleyes: Ja, det börjar väl bli dags att komma till skott... på flera olika sätt!^^ Var är Eddi - ute och kör i fina bilen eller...?  B)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 07.08.2013, 12:22:20 ---Jocke,ja det var nog inte DET jag avsåg men en lysande koppling  :lol:

Kul att ni verkar gilla mitt korta test boys,man kan ju dra det här lite hur som helst med sången.Lite mer darr åt David Bowie hållet och lite mörkare uttryck så kan det bli rätt fräckt - eller nåt smäktande ljuvt alá Julio Inglesias  :P :lol:

Men det är ju Eddi som har vetot och jag behöver HJÄLP med text om jag får den stora äran att yla på denna.
Den kan ju passera på engelska också,men svenska kändes rätt för låten..
Vi får se vad Eddi säger,han bossar här.

Mike

--- Slut citat ---

Men förlåt att jag missuppfattade då...  :rolleyes:  :P

För att vara "lite" allvarlig då...  Ja, jag tycker det var ett bra försök. Skulle vilja höra ett lite torrare, mörkare och lite suggestivt driv bakom din lead... Eddi?  ;)

Eddi:
Oj vad det skrivs i den härna tråden tack alla för det och nu dyker det upp en norrlandsfura som låter bra - det här kör vi på Micke. :D

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 07.08.2013, 12:32:29 ---Oj vad det skrivs i den härna tråden tack alla för det och nu dyker det upp en norrlandsfura som låter bra - det här kör vi på Micke. :D

--- Slut citat ---

Det här kan bli grymt! :) "Väntar otåligt..."  ;)

Harmonica mike:

--- Citat från: Eddi skrivet 07.08.2013, 12:32:29 ---Oj vad det skrivs i den härna tråden tack alla för det och nu dyker det upp en norrlandsfura som låter bra - det här kör vi på Micke. :D

--- Slut citat ---

An offer I can´t refuse  :)

Jocke hade en skön grej under sången,såg jag då jag skrev detta..Ljudexempel Jocke - det vill vi ha  :)

I övrigt så spåna på text,sedan behöver jag tempot och en wave(för perfekt synk)innan jag ylar nåt.
Bra med tempot,då kan jag strukturera upp låten i de delar den är.Betydligt lättare att ta ut sång om man vet var man är i låten :)

Skicka på mailen Eddi via sprend.se

Mike

Jocke:

--- Citera ---Jocke hade en skön grej under sången,såg jag då jag skrev detta..Ljudexempel Jocke - det vill vi ha   :)

--- Slut citat ---

"Mörkt och suggestivt"? - det ordnar sig i mixen. ;-) Tror det räcker rätt långt att låta "ducka" gitarrerna bakom leaden och limma ihop hela paketet! ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion