Forum > Demolåtar
Eddi - utkast
MaxB:
Tummen upp för HM - den söta killen med den salta rösten! ;)
FÖr mig låter det helrätt med den här sångmelodin. Med en text kan det bli superbra med HM:s röst!
Det ljusnar där borta i horisonten, så vem har bråttom?
Vill ni ha banjo på låten förresten? - SKOJAR BARA!!! :P
Altsax:
Detta är brilliant!
HMs härliga röst tillsammans med musiken mixad på detta vis gifte sig väldigt väl.
Om nån lägger på en massa hammondorglar och jams så går nuvarande magi förlorad.
Två enkla stämmor, musiken och sången, mot varandra precis såhär.
Sen tror jag stämmorna i musiken kanske behöver ballanseras lite, elguran är underbar, den kanske ska upp en db eller två.
Den här låter har mkt stor potential.
/mr Blues B)
Jocke:
Alla vill ha banjo nu Max! ;-) Fattar inte att du hinner skriva alls... :rolleyes:
Instämmer med att det här är en bra grund att jobba vidare med. Är inte helt överens med Altsax om att magin skulle gå förlorad - det finns mer att hämta där den kom från! ;)
Mer textförslag - reff:
Det var skönt för mig - var det skönt för dig? (Om man nu inte skulle märka det då...) Hörde det faktiskt så innan jag läste... :rolleyes:
MaxB:
--- Citat från: Jocke skrivet 07.08.2013, 11:40:06 ---Alla vill ha banjo nu Max! ;-) Fattar inte att du hinner skriva alls... :rolleyes:
Instämmer med att det här är en bra grund att jobba vidare med. Är inte helt överens med Altsax om att magin skulle gå förlorad - det finns mer att hämta där den kom från! ;)
Mer textförslag - reff:
Det var skönt för mig - var det skönt för dig? (Om man nu inte skulle märka det då...) Hörde det faktiskt så innan jag läste... :rolleyes:
--- Slut citat ---
Alla dessa djupingar! :lol:
Right on target, babe! B)
Harmonica mike:
Jocke,ja det var nog inte DET jag avsåg men en lysande koppling :lol:
Kul att ni verkar gilla mitt korta test boys,man kan ju dra det här lite hur som helst med sången.Lite mer darr åt David Bowie hållet och lite mörkare uttryck så kan det bli rätt fräckt - eller nåt smäktande ljuvt alá Julio Inglesias :P :lol:
Men det är ju Eddi som har vetot och jag behöver HJÄLP med text om jag får den stora äran att yla på denna.
Den kan ju passera på engelska också,men svenska kändes rätt för låten..
Vi får se vad Eddi säger,han bossar här.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida