Forum > Demolåtar

Eddi - utkast

<< < (5/9) > >>

Emulator:
Bra att du har formen och ett grundarr -mycket enklare att jobba vidare då.

Ljudet överlag tycker jag skall göras lite skitigare, welcome to the jungle-ish kanske. ?

Sen tycker jag synthen fär låter alldeles för "jag har tagit ett ljud som skall låta udda för att det skall låta udda"-ish. Det hörs lixom att det enda syftet är det. testa att försöka köra det genom nån gitarreffekt eller så, och ge det en egen färg som hittar lite bättre i mixen.

blir nog bra detta :)

Roffe H:
Väldigt bra för att vara "utkast" gillar soundet och gitarrerna låter fräcka som fasen...det blir nåt! :)
Roffe H

spacetrucker:
Jovisst, snyggt första utkast. Lite jobb till + en melodi, det ser vi fram emot

// Space

Altsax:
Har fått en sån underbart kompspår av Wernis så jag sitter bara och njuter av skön sax
Mil efter mil av långa smekande toner :)
Lycklig!

Skriver jättegärna textförslag till dig, lite senare i veckan, om det fortfarande behövs då :)

Ha det!
/Josef

Harmonica mike:
Ja men den här var inte så tokig Eddi..

Rätt bra mixad också utan distgrötet :)

Åt det här hållet kan man nog dra melodin.
Jag spelade in lite hur man kan lägga sången med lite blarrtext så du eller nån annan fattar.
Fixar du text och vill ha mig som sångare så ordnar vi det då jag fått undan ett annat collab jag håller på med.

Spån på texten:

Vers:
Jag har väntat på ..

Reff:
Du sjöng för mig,ja du sjöng för mig..

Det går ju att utveckla en del ja.

Synth grejen kan ju passera som en sådan - textlös.På sticket bör det kanske in nåt..

Nåväl,säg vad du tycker.Totalsåga gärna då jag har lite dåligt med tid just nu,men det ljusnar där borta i horisonten :)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion