Forum > Demolåtar
Jocke Roffe Josef The Journey
Altsax:
Tack! :wub:
Japp, jag måste flytta runt limitarna och justera nivåerna.
Jag provade med melodyne, det lät mycket sämre med än utan, fast sen när jag tog bort melodyne så ligger två artifakter kvar, helt utflippat dåligt. Jag hade sparat en version innan melodyne för jag har länge varit misstänksam. Eländet låg kvar i orginalspåret! Skitprogram!
Så då har jag lärt mig det, före melodyne, gör manuellt en backupkopia på hela projektet!
Tack igen för alla kommentarer!
/Josef
MaxB:
Cool, poetisk demon!
Skulle fungera bättre om den här sköna berättarrösten fanns i början och kanske på något ställe till men resten av texten (aningen nedkortat?) skulle med fördel sjungas.
Du är bra textskapare Altsax!
Jocke:
--- Citat från: Altsax skrivet 19.07.2013, 08:36:19 ---Tack! :wub:
Japp, jag måste flytta runt limitarna och justera nivåerna.
Jag provade med melodyne, det lät mycket sämre med än utan, fast sen när jag tog bort melodyne så ligger två artifakter kvar, helt utflippat dåligt. Jag hade sparat en version innan melodyne för jag har länge varit misstänksam. Eländet låg kvar i orginalspåret! Skitprogram!
Så då har jag lärt mig det, före melodyne, gör manuellt en backupkopia på hela projektet!
Tack igen för alla kommentarer!
/Josef
--- Slut citat ---
Har aldrig kört Melodyn men applicerade Variaudio i Cubase häromdagen för att stämma upp en borrmaskin i olika ackord...^^ Det verkar som man måste göra "Convert to real copy" på varje spår för att inte ändringarna ska slå igenom i alla... Det du bör kunna göra är att infoga klippet från Mediapoolen - det som ligger där ska väl alltid vara opåverkat...sägs det!^^
Altsax:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.07.2013, 10:19:08 ---Cool, poetisk demon!
Skulle fungera bättre om den här sköna berättarrösten fanns i början och kanske på något ställe till men resten av texten (aningen nedkortat?) skulle med fördel sjungas.
Du är bra textskapare Altsax!
--- Slut citat ---
:wub:
Tack för kommentar, Jocke och Max!
:wub:
Max, när jag lyssnar på instrumental musik, då hamnar jag i stämning och orden flödar.
När jag sitter ensam
I tystnad
Och tänker, "Nu ska jag skriva en låt"
...
...
...
Ingenting
Tomt
Blankt
Det jag behöver, är den fantastiska musik :wub: som du, Jocke, Roffe med flera, skapar.
Utan er.
Inget jag!
MaxB:
Ödmjuk så det räcker... :P
Utan er...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida