Forum > Demolåtar
Jocke Roffe Josef The Journey
tigersoul:
Cool idé men tycker stundtals det är lite fel effekter på lyriken, andra gånger inte, det varierar *skratt*
aROCKER:
Lite konstig mix...trummorna och sången ska vara lite på topp.
Sången är det, alla ggr.
Sedan är ju det där trummljudet så ledsamt!
Skön vibb...bra frasering :wub:
Altsax:
Tack för alla kommentarer! :wub:
Jag försöker laga ett problem åt gången
Först, musiken duckade jobbigt mycket när limitarna satte in. (tack för tips - Jocke!)
Nu är det ny balans på spåren.
Kanske blev det bättre, utan limit på master låg den 1db över
Försökte höja trummorna och basen något
Va olika det låter i lurarna och monitorerna. Det som lät OK i ena, låter för mycket / lite i andra. Jobbigt läge.
Jag tror nästa steg att prova är
* reverbet ska minskas
* dra ner lyriken ytterligare 1db
* Dra in orginalspåren och klippa ihop det som Melodyne förstörde.
men det hinner jag inte idag.
Ungefär var funkar inte effekterna på rösten?
Nya versionen i huvudet
Roffe H:
Kul idé med tal...jättefin tajming, kasnske lite starkt i förhållande till musiken, kanske nån lite paus i talet där musiken får jobba, blir kanske lite för mycket tal genom hela låten? (Osäker på det sista). Labba lite. Fin poesi. :)
/Roffe
Jocke:
Jag tycker fortfarande att det är ett otroligt kul uppslag... :) Har försökt byta dator idag till en som inte är över 10 år gammal... Det är något skumt med ljudet (surround???) så jag kan inte säga så mycket om det... Skulle vilja förse dig med bouncade filer men det kan inte bli förrän en bit in i augusti... Funderar på arret... Kunde man tänka sig att klippa upp den och köra repris några takter så att Roffes sång kommer som ett "släpp" utan tal och sedan göra ett statement på slutet? Om jag kunde skriva texter hade jag nog gjort så... men nu är det du - vad sägs?^^
Wow - he´s ölive! B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida