Kontrollrummet

Space, Marre, Bjurte & Mahan - While you were in pink (Sequences nu med sång)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jaaa.... första mixen från nya studion  ^_^



Jo, alltså, från början var detta en test... "hur gör han?" (Klaus Schulze)... åsså skruvade jag.... och skruvade... men nåt saknades så jag ba Marre om hjälp och fich den också (hjälpen). I samma veva sände även Mahan några spår med konstig sång som inte alls passade men den (sången) vände jag bakfram och vips satt den. Sen kallade vi ännu in Bjurte... visste han e fenomenal  :wub:


LÅTNAMN: Sequences är låtens arbetsnamn, Shagizlamjavi är ett förslag på låtnamn  :unsure:
ARTIST/GRUPP: Space, Marre, Bjurte & Mahan
GENRE: Alternative
LÅTLÄNGD: 8:33
Musik och text: Space

MEDVERKANDE:
 -Marre:  Sång
 -Mahan: Effekt-guror och "Shagizlamjavi"
- Space: Syntar å trumprogrammering och mix
 -Bjurte:  Guror
INSPELAD:  2013

Kom gärna med invändningar och påståenden, detta är som sagt första mixen i nya studion  :D Jar är också nyfiken på om ni tycker låten är för lång

Ny version 16.7.2013 17.7.2013, höjde på Marres volym, annars är allt lika som förut.
[mp3=200,20,0,center]http://www.kurpitsa.com/music/SEQUENCES_16-7-2013.mp3[/mp3]

Ny version 5.8.2013 8.8.2013 21.8.2013, nu med "riktig" sång. Funkar det tycker ni
[mp3=200,20,0,center]http://www.kurpitsa.com/music/WHILE_YOU_WERE_IN_PINK_21082013.mp3[/mp3]

// Space
« Senast ändrad: 23.08.2013, 09:05:58 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Coolt !!!!!!
lyssnar just nu...
Fenomenalt !!!

 :P  :wub: :wub:

mvh

Edit;

,,,och vilken snygg studio !!!!!
ohwhaaa !!!!
« Senast ändrad: 15.07.2013, 19:35:34 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snygg studio, ja :)

Låter en hel del pink floyd det här och har sedan gammalt lite svårt för dem, så har inte så mycket vettigt att komma med. Mixen verkar sitta. Själva "introt" skulle nästan må bra av trance-trummor. Det är ju nästan den typen av harmonik :)

Bra insatser av alla, även om jag inte fattar mig på det helt och hållet.
Tummen upp!
https://soundcloud.com/user7789882


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skönt ljudlandskap som byggs upp med riktigt läckra gitarrer!
Tycker synten är lite ihärdig och hade inte behövt ligga på riktigt så mycket.
Hade förväntat mig lite tyngre trummor när dom kom in. Basen kan nog höjas ett snäpp.
Flummigt, men snyggt. Tycker nog att låten kunde kortas ner med ett par minuter.
Hör inte riktigt vad Marre sjunger, men kanske förväxlar det med synten...?
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Maria ska upp. Hon har blivit en del av kompet som lika gärna kan ersättas med en sumpig synth :D

https://soundcloud.com/user7789882


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Maria ska upp. Hon har blivit en del av kompet som lika gärna kan ersättas med en sumpig synth :D



Om du syftar på min kommentar så var det inte så jag menade!  :D
Jag tänkte att hon kanske sjöng en "Aaah"-körstämma, som
dränktes av synten....
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nej, det är ju min åsikt. :unsure: Känns som om mixen skulle tjäna på att marre höjs.

Men jag håller med dig förstås.

[off-topic]Skickar wav-spår ikväll förmodligen på Kan du se mig. Orkar inte skicka PM! Ska bada! :D[/off-topic]
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Okej okej... vinken var liten men märkbar  ;). Ny version, höjde på Marres volym, annars är allt som förut.

[mp3=200,20,0,center]http://www.kurpitsa.com/music/SEQUENCES_16-7-2013.mp3[/mp3]

// Space

P.S. Asti - Marre sjunger "Jee jåå"  :D
« Senast ändrad: 16.07.2013, 22:01:24 by spacetrucker »
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Nice! Det här är den typen av musik som jag "förstår mig på"  ;)
Låter precis som en trance-synth-rock-variant av indianmusik, som har precis samma harmonier, struktur och är exakt så där flummig  :D
Älskar det här stycket, men när Mahans(?) röst kommer in i slutet av första halvlek så stör jag mig efter en stund på det distade uttrycket, men det är ju vad jag tycker det...hade varit intressant att höra hur det skulle bli om den börjar distad och ganska snart övergår via automation till odistad normal röst, men såklart fortfarande bakvänd. Dessutom tycker jag i andra halvlek att även Marres sång låter distad och det tycker jag är synd. Bjurtes guror är däremot jättesnygga!
Plinkar på en låt...


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Nice! Det här är den typen av musik som jag "förstår mig på"  ;)
Låter precis som en trance-synth-rock-variant av indianmusik, som har precis samma harmonier, struktur och är exakt så där flummig  :D
Älskar det här stycket, men när Mahans(?) röst kommer in i slutet av första halvlek så stör jag mig efter en stund på det distade uttrycket, men det är ju vad jag tycker det...hade varit intressant att höra hur det skulle bli om den börjar distad och ganska snart övergår via automation till odistad normal röst, men såklart fortfarande bakvänd. Dessutom tycker jag i andra halvlek att även Marres sång låter distad och det tycker jag är synd. Bjurtes guror är däremot jättesnygga!

Kul att du är på samma våglängd :)

Mahans röst fick jag färdigt distad så det kan jag inte göra nåt åt... trots att din ide låter intressant. Får be Mahan om ett odistat spår. Har även faktiskt funderat på att det kanske blir för mycket av det goda (mahan).
Marres sång har nog precis samma inställningar i både första och andra halvlek  :unsure:.
Håller helt med angående Bjurtes guror

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Epic!
Storslaget, svårslaget om man inte kallar in Pink Floyd förstås.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa


Ah, men då är det nog det att hennes röst ligger högre i nivå på andra delen så att jag tänker på det mer där  :)

Ja, kolla med Mahan om en sådan fil...man blir lite nyfiken!
« Senast ändrad: 16.07.2013, 22:55:37 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Epic!
Storslaget, svårslaget om man inte kallar in Pink Floyd förstås.


 :wub:
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Indianskt tyckte jag till en början. Men jag vill hellre höra Marre sjunga riktiga ord nu känns den lite bortslarvad på något sätt. Det är ett riktigt bra arr detta men det kräver mer av sångerskan tycker jag och det är något hon lätt kan leverera.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
från 3.30 är det som att rymdskeppet står på startplattan
Nerräkningen står på noll (har ju räknat ner i tre minuter och trettio sekunder)

Alla system visar OK

Weather - clear for launch
Medic - clear for launch
Mechanics - clear for launch
Mission control - clear for launch

Raketmotorerna frustar
Ånga väller upp
Små styrraketer smäller av
Rymdskeppet skakar, det mullrar, ballanserar på spetsen av en kniv
Det flytande syret är extrem kallt, ryker om slangar och kopplingar, is lossnar och faller ner mot eldmolnet under dem.
Alla väntar på solid rocket booster ska explodera. För med en dragkraft på 120 000 000 Newton som inte går att stänga av när de väl har antänds, är det mer en explosion - än en motor.
Väntar på de första 45 kilometrarna mot yttre rymden, i en acceleration som kommer att göra astronauterna tre gånger så tunga.

Men inget händer

Så plötsligt 5.15
tratratratra tratratratratra
Lampor börjar plötsligt blinkar över hela kontrollpanelen
Varning varning varning
Gula snurrlampor blixtrar

Bestättningen spänner loss sig, snabbt.
Paniken lyser i ögonen, svettdroppar bryter ut i pannan
Nu är det bråttom!

Ut på gainway
Rusar mot linbanorna
De fyra forskarna först, flight commander står still och övervakar utrymningen
Han har slängt hjälmen och handskarna bredvid sig. Han behöver inte vänta, men vill vara sist, han är befälhavare på farkosten och tänker lämna den sist. Hettan från elden under dem bränner trots dräkten

När han ser att hela besättningen i hög hastighet rusar längs sina silverglänsande stålvirar bort mot det väntande fångsnätet flera kilometer bort, spänner han fast sig. Med en blick mot raketen som skulle ta dem ut i rymden på ett fyra månader långt uppdrag, kastar han sig ut i luften, för en betydligt kortare flygfärd bort till skyddsrummet vid stranden.

Över fångstnätet rycker han i release. Han studsar tre gånger i nätet innan Emergency escape crew med fasta händer fångar och lyfter upp honom. Han blir snabbt inburen i bunkern,
det sista han hör innan dörren stängs, är vågorna, som sakta slår mot stranden

Vad gick fel?



Kan jag få ett vibrato på bakgrundssynten, eller att bakgrundssynten börjar panorera höger, vänster, höger, vänster? Mellan 3.30 och 5.15 Först omärkligt, sedan mer och mer, lyssnaren ska inte märka nått förrens 5.00. Det ska ha smygit upp så att lyssnaren först där hör "Fan! Nått är fel!!!" och då, trummor Papapapapa

/Josef

Edit:
Det betyder att jag vill ha vågor på slutet också, i några sekunder, innan SLAM! en dörr slår igen med ett gnissel. Gärna också riktigt ljud från CDR - MCC (mission commander(crew) - mission command center aka "Huston"). Plocka ut ljud från nått sånt här, eller gör hela musikvideon med slow motion klipp härifrån

eller
http://www.audiorecordingschool.com/blog/2013/03/13/actual-sound-of-space-shuttle-launch/
« Senast ändrad: 17.07.2013, 11:57:52 by Altsax »


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Plinka - Tack, du hade helt rätt förståss... hade glömt att stänga av ett sångspår som INTE skall höras. Fixat nu
[mp3=200,20,0,center]http://www.kurpitsa.com/music/SEQUENCES_16-7-2013.mp3[/mp3]

Eddi - Det har jag nog också funderat på--- måste gräva i mina texter och se om jag har nått som passar.

Altsax - WOW. Har nog tänkt på en video men ojoj... du sätter ribban högt... det gillar jag :)  Tack för det

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Plinka - Tack, du hade helt rätt förståss... hade glömt att stänga av ett sångspår som INTE skall höras. Fixat nu
[mp3=200,20,0,center]http://www.kurpitsa.com/music/SEQUENCES_16-7-2013.mp3[/mp3]

Eddi - Det har jag nog också funderat på--- måste gräva i mina texter och se om jag har nått som passar.

Altsax - WOW. Har nog tänkt på en video men ojoj... du sätter ribban högt... det gillar jag :)  Tack för det

// Space

Kära kr-vänner, ni har spetsade öron, I just love it :D

Plinka: visst var sången för stark på det andra partiet, nu korrigerat! Tack för din synpunkt :rolleyes:

Eddi: kanske det kan komma en text snart då, men jag var ombedd att sjunga ordlöst från början. Kan bli ännu bättre med något sånt, i detta fallet handlar det om att recitera en text mot slutet. Ser fram emot att kolla in den!

Bjurte: dina gitarrer på denna ger mej rysningar, Floyd kunde inte ha gjort det bättre, vilket sound dessutom :wub:
Altsax: underbart med dina filmassociationer, vem vet vad det kan bli av detta? :P

MaxB: visst är det episkt, jag får bilder i hela huvudet, skulle nog passa till en spejsad film :D

Asti: nu är jag ingen synt längre och jag förstår precis hur du menade här, jag tänkte detsamma i början innan det blev justerat!

Divi: min vapenbroder, tack för synpunkter :rolleyes:

Space: väldigt schyst låt det här som var härlig att waila till, och Mahan: tack för din bakvända sång, ljuvligt :D

Jag är väldigt nöjd nu, men fler synpunkter kanske kan finnas här?

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Spännande o drömskt. Först tyckte jag det kändes lite antiklimax över det men sen ändå inte. Det känns som en soundtrack till något. Bild saknas så att säga ;)  :wub:

Så mycket kommentarer redan har eg inget att tillägga. :D
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Plinka - Tack, du hade helt rätt förståss... hade glömt att stänga av ett sångspår som INTE skall höras. Fixat nu
[mp3=200,20,0,center]http://www.kurpitsa.com/music/SEQUENCES_16-7-2013.mp3[/mp3]


// Space

Sedär, nu blev det mycket bättre!  ;)
Jag gillar denna ordlösa sång jättemycket, men det behöver inte betyda att jag inte skulle gilla ord med. Och förresten, underbart efter Mahans mittenparti, att trummorna drar igång så, mycket bra!

Men Altsax, jag var nere i jorden till denna, trancedance barfota mot röd jord, och så kommer du med ditt space-filmupplägg...  :P Jaja, jag får erkänna att din syn i alla fall var mycket mer dramatisk än min :lol:
Plinkar på en låt...


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Vilken RESA! Gurorna sitter hur bra som helst. Även marre drar sitt strå till stacken. Jag hör däremot lite brus i diskanten. Eller som om diskant behövde mer attack


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Det här gillas!  :wub: Älskar långa låtar och de här monotona partierna som kanske inte är så roliga att lyssna på om de rycks ur sitt sammanhang men verkligen förhöjer upplevelsen av accenterna som glimmar till lite här och var! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Men Altsax, jag var nere i jorden till denna, trancedance barfota mot röd jord, och så kommer du med ditt space-filmupplägg...  :P Jaja, jag får erkänna att din syn i alla fall var mycket mer dramatisk än min :lol:

Jag stressar lätt upp mig. Ibland så speedad att fötterna knappt når marken.
Skulle behöva den där dansklassen, särskilt om den avslutas med yoga.
Få ordentlig kontakt med ayurveda, orginaltanken, inte den kommersialiserade förvanskningen.
Jag tror jag har tappat kontakt med nått element som behövs för livsballansen.

Det var Space Truckers signum som triggade mig ut i rymden.

Tror du inte austronauterna kör trancedance och yoga?
Tänk dig fyra månader långt uppdrag på international space station. Ett metallager marginellt tjockare än ungsfolie skyddar dig mot den kosmiska strålningen när du rusar fram genom rymden i 27 743 kilometer i timmen, 35 mil ovanför jorden. När du ägnat en tio, tolv timmar åt ditt experiment (viktlöshetens inverkan på sputtrade metalljoners ytstrukturer) så behöver du göra nått annat innan din delade bunker blir ledig för din sovperiod. Trancedance med jorden som en blå boll utanför fönstret blir samma fast mycket annorlunda :)  Du gör femton varv runt jorden per dag. Den delen av klotet som det är natt på, lyses upp av civilisationens ljus. "Sensors detecting signs of intelligent life"  :) 


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Men Altsax, jag var nere i jorden till denna, trancedance barfota mot röd jord, och så kommer du med ditt space-filmupplägg...  :P Jaja, jag får erkänna att din syn i alla fall var mycket mer dramatisk än min :lol:

Jag stressar lätt upp mig. Ibland så speedad att fötterna knappt når marken.
Skulle behöva den där dansklassen, särskilt om den avslutas med yoga.
Få ordentlig kontakt med ayurveda, orginaltanken, inte den kommersialiserade förvanskningen.
Jag tror jag har tappat kontakt med nått element som behövs för livsballansen.

Det var Space Truckers signum som triggade mig ut i rymden.

Tror du inte austronauterna kör trancedance och yoga?
Tänk dig fyra månader långt uppdrag på international space station. Ett metallager marginellt tjockare än ungsfolie skyddar dig mot den kosmiska strålningen när du rusar fram genom rymden i 27 743 kilometer i timmen, 35 mil ovanför jorden. När du ägnat en tio, tolv timmar åt ditt experiment (viktlöshetens inverkan på sputtrade metalljoners ytstrukturer) så behöver du göra nått annat innan din delade bunker blir ledig för din sovperiod. Trancedance med jorden som en blå boll utanför fönstret blir samma fast mycket annorlunda :)  Du gör femton varv runt jorden per dag. Den delen av klotet som det är natt på, lyses upp av civilisationens ljus. "Sensors detecting signs of intelligent life"  :) 

Tror det blir bra med yoga...  :lol:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Spännande o drömskt. Först tyckte jag det kändes lite antiklimax över det men sen ändå inte. Det känns som en soundtrack till något. Bild saknas så att säga ;)  :wub:

Så mycket kommentarer redan har eg inget att tillägga. :D

Thanx, tycker oxå det är så visuellt det här, kommer nog mera, kontakt för sånt är tagen ;)

 

Tackar, nåt mer lär hända här!!
Plinka - Tack, du hade helt rätt förståss... hade glömt att stänga av ett sångspår som INTE skall höras. Fixat nu
[mp3=200,20,0,center]http://www.kurpitsa.com/music/SEQUENCES_16-7-2013.mp3[/mp3]


// Space

Sedär, nu blev det mycket bättre!  ;)
Jag gillar denna ordlösa sång jättemycket, men det behöver inte betyda att jag inte skulle gilla ord med. Och förresten, underbart efter Mahans mittenparti, att trummorna drar igång så, mycket bra!

Men Altsax, jag var nere i jorden till denna, trancedance barfota mot röd jord, och så kommer du med ditt space-filmupplägg...  :P Jaja, jag får erkänna att din syn i alla fall var mycket mer dramatisk än min :lol:

Bra med feedbacken här, tack Plinka...hahahaha...vilken resa det kan bli!

Men Altsax, jag var nere i jorden till denna, trancedance barfota mot röd jord, och så kommer du med ditt space-filmupplägg...  :P Jaja, jag får erkänna att din syn i alla fall var mycket mer dramatisk än min :lol:

Jag stressar lätt upp mig. Ibland så speedad att fötterna knappt når marken.
Skulle behöva den där dansklassen, särskilt om den avslutas med yoga.
Få ordentlig kontakt med ayurveda, orginaltanken, inte den kommersialiserade förvanskningen.
Jag tror jag har tappat kontakt med nått element som behövs för livsballansen.

Det var Space Truckers signum som triggade mig ut i rymden.

Tror du inte austronauterna kör trancedance och yoga?
Tänk dig fyra månader långt uppdrag på international space station. Ett metallager marginellt tjockare än ungsfolie skyddar dig mot den kosmiska strålningen när du rusar fram genom rymden i 27 743 kilometer i timmen, 35 mil ovanför jorden. När du ägnat en tio, tolv timmar åt ditt experiment (viktlöshetens inverkan på sputtrade metalljoners ytstrukturer) så behöver du göra nått annat innan din delade bunker blir ledig för din sovperiod. Trancedance med jorden som en blå boll utanför fönstret blir samma fast mycket annorlunda :)  Du gör femton varv runt jorden per dag. Den delen av klotet som det är natt på, lyses upp av civilisationens ljus. "Sensors detecting signs of intelligent life"  :) 


HAHAHA...underbart :lol: :wub:

Älskar såna här rymd-fantasier..jag lider oxå av dem :D
Vilken RESA! Gurorna sitter hur bra som helst. Även marre drar sitt strå till stacken. Jag hör däremot lite brus i diskanten. Eller som om diskant behövde mer attack
Ja..dessa guror...fantastiska bara :P
Det där med diskanten vet jag ju inget om, Krister får kolla upp det! Tack för beröm :D
Det här gillas!  :wub: Älskar långa låtar och de här monotona partierna som kanske inte är så roliga att lyssna på om de rycks ur sitt sammanhang men verkligen förhöjer upplevelsen av accenterna som glimmar till lite här och var! :)

Näe, man ska lyssna på hela alltet så blir det en verklig mening, I just found it :rolleyes:
 
Men Altsax, jag var nere i jorden till denna, trancedance barfota mot röd jord, och så kommer du med ditt space-filmupplägg...  :P Jaja, jag får erkänna att din syn i alla fall var mycket mer dramatisk än min :lol:

Jag stressar lätt upp mig. Ibland så speedad att fötterna knappt når marken.
Skulle behöva den där dansklassen, särskilt om den avslutas med yoga.
Få ordentlig kontakt med ayurveda, orginaltanken, inte den kommersialiserade förvanskningen.
Jag tror jag har tappat kontakt med nått element som behövs för livsballansen.

Det var Space Truckers signum som triggade mig ut i rymden.

Tror du inte austronauterna kör trancedance och yoga?
Tänk dig fyra månader långt uppdrag på international space station. Ett metallager marginellt tjockare än ungsfolie skyddar dig mot den kosmiska strålningen när du rusar fram genom rymden i 27 743 kilometer i timmen, 35 mil ovanför jorden. När du ägnat en tio, tolv timmar åt ditt experiment (viktlöshetens inverkan på sputtrade metalljoners ytstrukturer) så behöver du göra nått annat innan din delade bunker blir ledig för din sovperiod. Trancedance med jorden som en blå boll utanför fönstret blir samma fast mycket annorlunda :)  Du gör femton varv runt jorden per dag. Den delen av klotet som det är natt på, lyses upp av civilisationens ljus. "Sensors detecting signs of intelligent life"  :) 

Tror det blir bra med yoga...  :lol:

HA HA HA...underbara kommentarer kära vänner, jag blir glad i sinnet :D

Tack.

Mera lär komma ;)

/Marre


https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Men Altsax, jag var nere i jorden till denna, trancedance barfota mot röd jord, och så kommer du med ditt space-filmupplägg...  :P Jaja, jag får erkänna att din syn i alla fall var mycket mer dramatisk än min :lol:

Jag stressar lätt upp mig. Ibland så speedad att fötterna knappt når marken.
Skulle behöva den där dansklassen, särskilt om den avslutas med yoga.
Få ordentlig kontakt med ayurveda, orginaltanken, inte den kommersialiserade förvanskningen.
Jag tror jag har tappat kontakt med nått element som behövs för livsballansen.

Det var Space Truckers signum som triggade mig ut i rymden.

Tror du inte austronauterna kör trancedance och yoga?
Tänk dig fyra månader långt uppdrag på international space station. Ett metallager marginellt tjockare än ungsfolie skyddar dig mot den kosmiska strålningen när du rusar fram genom rymden i 27 743 kilometer i timmen, 35 mil ovanför jorden. När du ägnat en tio, tolv timmar åt ditt experiment (viktlöshetens inverkan på sputtrade metalljoners ytstrukturer) så behöver du göra nått annat innan din delade bunker blir ledig för din sovperiod. Trancedance med jorden som en blå boll utanför fönstret blir samma fast mycket annorlunda :)  Du gör femton varv runt jorden per dag. Den delen av klotet som det är natt på, lyses upp av civilisationens ljus. "Sensors detecting signs of intelligent life"  :) 

Haha  :lol: Måste medge att tanken är lite lockande och kittlar fantasin...Kontakten med jorden som en bit materia i en bana runt jorden...Trancedance i slowmotion, och den fysiska yogan som till stor del bygger på övningar där du använder dig av din egen kroppsvikt, fast nu tyngdlöst! :wacko: SpaceYoga wow vilken grej! Skulle dessutom vara intressant med Nada-yoga (ljudyoga) där man mediterar över eget brummande ljud med tilltäppta öron, eller över ljuden som uppstår i sitt eget huvud på samma sätt... Fast nu var det ju denna låten vi skulle ha i öronen... :P
Plinkar på en låt...


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Men Altsax, jag var nere i jorden till denna, trancedance barfota mot röd jord, och så kommer du med ditt space-filmupplägg...  :P Jaja, jag får erkänna att din syn i alla fall var mycket mer dramatisk än min :lol:

Jag stressar lätt upp mig. Ibland så speedad att fötterna knappt når marken.
Skulle behöva den där dansklassen, särskilt om den avslutas med yoga.
Få ordentlig kontakt med ayurveda, orginaltanken, inte den kommersialiserade förvanskningen.
Jag tror jag har tappat kontakt med nått element som behövs för livsballansen.

Det var Space Truckers signum som triggade mig ut i rymden.

Tror du inte austronauterna kör trancedance och yoga?
Tänk dig fyra månader långt uppdrag på international space station. Ett metallager marginellt tjockare än ungsfolie skyddar dig mot den kosmiska strålningen när du rusar fram genom rymden i 27 743 kilometer i timmen, 35 mil ovanför jorden. När du ägnat en tio, tolv timmar åt ditt experiment (viktlöshetens inverkan på sputtrade metalljoners ytstrukturer) så behöver du göra nått annat innan din delade bunker blir ledig för din sovperiod. Trancedance med jorden som en blå boll utanför fönstret blir samma fast mycket annorlunda :)  Du gör femton varv runt jorden per dag. Den delen av klotet som det är natt på, lyses upp av civilisationens ljus. "Sensors detecting signs of intelligent life"  :) 

Haha  :lol: Måste medge att tanken är lite lockande och kittlar fantasin...Kontakten med jorden som en bit materia i en bana runt jorden...Trancedance i slowmotion, och den fysiska yogan som till stor del bygger på övningar där du använder dig av din egen kroppsvikt, fast nu tyngdlöst! :wacko: SpaceYoga wow vilken grej! Skulle dessutom vara intressant med Nada-yoga (ljudyoga) där man mediterar över eget brummande ljud med tilltäppta öron, eller över ljuden som uppstår i sitt eget huvud på samma sätt... Fast nu var det ju denna låten vi skulle ha i öronen... :P

"Spaceyoga"?  Vad tror ni om kålsoppa?  :rolleyes:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
lite för långt för mitt tålamod. Jag skulle nog velat ha klippt bort lite av både vågorna, första jojken, distmässan och andra jojken.

Men resan är skön och även jag associerar till rymdresor. Vet inte om nicket "Spacetrucker" kan ha något med saken att göra...

Bra knåpat och sjunget.  B)
DON'T PANIC


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Spännande o drömskt. Först tyckte jag det kändes lite antiklimax över det men sen ändå inte. Det känns som en soundtrack till något. Bild saknas så att säga ;)  :wub:

Så mycket kommentarer redan har eg inget att tillägga. :D


Bild vassego :).
Kul att du gillar.


Vilken RESA! Gurorna sitter hur bra som helst. Även marre drar sitt strå till stacken. Jag hör däremot lite brus i diskanten. Eller som om diskant behövde mer attack
Där finns en synt i bakgrunden som eventuells susar en aning. Kul att du gillade resan.... res gärna med oss igen :)

Det här gillas!  :wub: Älskar långa låtar och de här monotona partierna som kanske inte är så roliga att lyssna på om de rycks ur sitt sammanhang men verkligen förhöjer upplevelsen av accenterna som glimmar till lite här och var! :)

Jo, jag gillar också långa låtar. Jag har ofta lyssnat på Klaus Schulze och funderat över hur han gör för aat få en monoton låt på över 20 minuter låter bra hela vägen.

lite för långt för mitt tålamod. Jag skulle nog velat ha klippt bort lite av både vågorna, första jojken, distmässan och andra jojken.

Men resan är skön och även jag associerar till rymdresor. Vet inte om nicket "Spacetrucker" kan ha något med saken att göra...

Bra knåpat och sjunget.  B)

Distmässa  :lol: Kul att du prövade ditt tålamod och lyssnade.


Kul att det finns alla dessa härliga människor här på KR som vill samarbeta  :wub:


// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Absolut...snygg ljudbild...en hel del Pink Floyd.
För högt ljud på syntarna.
För långa partier med för lite variationer.

MEN JÄKLAR VAD COOLT

Och för dåligt trummljud...hm! :D


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har nån sagt att det låter som Pink Floyd i början?  :D skojar bara
Gillar tempot när hihat kommer in med diskotakt, svänger fint.
Här låter kompet lite för perfekt, lite för maskinellt.
Skräckscenariet med döda själarna (min tolkning) är--- ja , mysko. Håller på lite för länge
Gitarrsolot. Bra, men inte mer. Ganska vad man kan vänta sig.
Harmornierna är rätt typiska Space - en blandning av finskt och ryskt - mycket moll.
Gillar slutet när det stoppar upp.Där hör man Marre ordentligt, lite jojkande.  Borde ha kommit tidigare. Och sen igen på slutet.
Men skoj projekt, experimentellt - vilket är aldrig fel.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Den här blir bättre och bättre för varje gång man hör den.

Mycket dans, joga, trans och annat från yttre jymden som blippar förbi.

edit: Ingen kan höja dej skjika i yttje jymden.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tack för alla sköna kommentarer :wub:

Jag är nyss hemkommen efter en skön vecka på en stuga vid en underbar strand i östra Finland... Inga andra moderna rackerier utom en elspis, ett kylskåp och en transistorradio ^_^

Innan jag åkte till stugan sände jag en text till Marre och då jag kom hem väntade ett mail i lådan. Tack Marre.

Vad säger ni, funkar det? Själv tycker jag det funkar kanonbra. Det enda jag har funderat på fram och tillbaka är sångens volym  :unsure:

[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/WHILE_YOU_WERE_IN_PINK_05082013.mp3[/mp3]

While you were in pink I was still floating through the blue
It´s all too obvious what you wanna do
You wanna go shooting, flying high from time to time
But don´t loose your head now it´s a one way line

Unchaining your colors though you know they´ll make you blind
You want observations of another kind
You´re stretching your time now and the line is getting thin
The voices are calling from another being

   But hey, I can see the meaning
   Of the dreams that passed me by
   I can stop my heart from bleeding
   I can tell the truth from a vicious lie
Life is too short to remove USB safely


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fräck musik!
Fräckt med distad baklängessång också!
Vilket infernaliskt driv. Det här är suggestivt att lyssna på.
Upplevde inte att det var långt men konstaterar efteråt att det var ett långt stycke.
« Senast ändrad: 05.08.2013, 22:22:36 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Det här var riktigt coolt och annorlunda! Men... Sången är fortfarande lite för låg och kommer inte fram i mixen. Trummorna ligger även de lågt. Tycker att syntharna tar över lite för mycket... Bra grejer kan bli bättre!