Kontrollrummet

1up-Sommarlov 2013

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Legat och drällt på hårddisken sedan igår kväll. Kan lika gärna lägga upp, förhoppningsvis glädjer det någon. :-)

Nöjd med vissa ackord, lite gamla 1up-hjulspår dock. Får söka lite ny inspiration.

Credit till Maktone från vilken inledande arpeggiot är inspirerat.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ganska skönt
Melodispelet som kommer in vid 48 låter för hårt då det kommer in efter det softa som var innan och det melodiinstrumentet har för hög volym i balansen om man har hör volym innan. Det borde kunna ha samma volym som det får efter 80, tycker jag. Vid 190 får det åter för hög volym, enligt mig. Annars känns livet gott med den här mattan i bakgrunden. Tonen på 244 är galen i volym (ta ner eller ta bort den).

Soft "loungemusik"
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ganska skönt
Melodispelet som kommer in vid 48 låter för hårt då det kommer in efter det softa som var innan och det melodiinstrumentet har för hög volym i balansen om man har hör volym innan. Det borde kunna ha samma volym som det får efter 80, tycker jag. Vid 190 får det åter för hög volym, enligt mig. Annars känns livet gott med den här mattan i bakgrunden. Tonen på 244 är galen i volym (ta ner eller ta bort den).

Soft "loungemusik"

Tack Maxb för detaljerad kommentar. Justerade volym på stämman och håller med om att de. Sk ned fortsatt i volym. H  ar lagt in  en snare mot slutet av låten för mer stegring.