Sitter och knåpar in en låt med en dator som ger blå skärm var 5:e minut...

Satt och bläddrade i Real Book och hittade denna låt... Jag har försökt spela den en gång innan på antagning till en folkhögskola - det gick åt helvete !!!!

Jag tänkte ge den ett försök till bara för att jag av någon anledning tycker den är svår att spela.............

Kan dock inte ha VST instrument i gång (då blir det blå skärm direkt !!!) så det finns inga trummor med på denna....
Så det är jag på gitarr, bas och clave´.

Standarden "All of Me" är en 32 takters sång i 4/4 swing och son clave` skriven av Simon och Miles någon gång för länge sedan.....Jag använde en gammal raspig Django Reinhardt inspelning av "All of Me" inspelad någon gång mellan 1920 och 1930 som referens.

Den går visserligen snabbare där men på Folkhögskolan angav de ett lägre tempo - jag använde mig av ett "mitten" läge i vanliga 120 knyck....
Använder Bopskalorna i Dur, Mixo och moll samt min favvo Thaichikicho i solo/improvisationsdelen...
Det låter aningen bättre än förra gången jag försökte spela den men det blir ändå ingen antagning om man lirar den så här kasst.....

Skall låna en dator ikväll för att göra litet cath up och lyssna litet på er sedan ikväll.........om 8 dgr får jag min nya dator, en billig HP i o f s, men den får duga tills jag vinner på Lotto !!!!!
mvh
« Senast ändrad: 14.07.2013, 11:42:30 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/