Forum > Färdiga produktioner
pxm -"All of Me" jazzstandard av Simons och Miles
pxm:
Idag fungerar datorn någorlunda :blink: och jag kunde använda Studio Drummer och lägga ett spår med försök till sång....
Men jag har fått porslinsgaddar i truten som sitter ihop (brygga) så luften vill inte pressas ut mellan gaddarna vid konsonanter så det blev litet svårt. Inte för att jag kunde pipa innan heller....... :lol: (Det låter för djävligt...)
Om jag putsar den här låten litet, finns det någon här på forumet som vill lägga ett riktigt sångsspår på den här låten då ???
Mitt försök till sång är menat som en demo på hur sången skall ligga liksom......
mvh
Altsax:
Har två tips
* Lägg ut låten utan sång också, så att KRs familjemedlemmar kan prova sjunga själva innan de säger till. Iallafall jag funkar så att jag vill prova först "i hemlighet" och resultatet måste låta hyggligt innan nästa steg tas. Två versioner alltså, med och utan.
* Håll tummarna :)
/Josef
pxm:
En god ide´, Altsax !!!! :)
Här kommer en version utan sång och master...
Om ni är intresserad av att lägga sång, snälla skippa utm , reverb.
Det kommer att ligga (fast ytterst litet) på mastern.
Man brukar inte använda reverb på sång i jazz / fusion......
Här är verren för alla som vill sjunga, text högre upp i tråden och min demo överst trådhuvudet...
(Om någon vill spela kan jag skapa litet plats för fler instrument också, ex; sax, piano........)
mvh
Asti:
Annorlunda och kul tolkning av jazzklassiker!
Försökte sjunga på instrumentalversionen, men måste erkänna
att jag inte hängde med i alla harmonier....
Håller med övriga om snyggt gitarrljud!
/Asti
pxm:
Åh, tack för att du testade sjunga !!!
jag tycker också att den är svår och sätter den inte live....
.....måste ha noter och studio för att ta mig igenom den.....
Kul att du gillar sounden !!!!!
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida