Forum > Färdiga produktioner
pxm -"All of Me" jazzstandard av Simons och Miles
pxm:
Sitter och knåpar in en låt med en dator som ger blå skärm var 5:e minut... :lol: :lol: :lol:
Satt och bläddrade i Real Book och hittade denna låt... Jag har försökt spela den en gång innan på antagning till en folkhögskola - det gick åt helvete !!!! :lol: :lol: :lol:
Jag tänkte ge den ett försök till bara för att jag av någon anledning tycker den är svår att spela............. :blink:
Kan dock inte ha VST instrument i gång (då blir det blå skärm direkt !!!) så det finns inga trummor med på denna....
Så det är jag på gitarr, bas och clave´. :)
Standarden "All of Me" är en 32 takters sång i 4/4 swing och son clave` skriven av Simon och Miles någon gång för länge sedan.....Jag använde en gammal raspig Django Reinhardt inspelning av "All of Me" inspelad någon gång mellan 1920 och 1930 som referens. :lol: :lol: :lol: Den går visserligen snabbare där men på Folkhögskolan angav de ett lägre tempo - jag använde mig av ett "mitten" läge i vanliga 120 knyck....
Använder Bopskalorna i Dur, Mixo och moll samt min favvo Thaichikicho i solo/improvisationsdelen...
Det låter aningen bättre än förra gången jag försökte spela den men det blir ändå ingen antagning om man lirar den så här kasst.....
:lol: :lol: :lol:
Skall låna en dator ikväll för att göra litet cath up och lyssna litet på er sedan ikväll.........om 8 dgr får jag min nya dator, en billig HP i o f s, men den får duga tills jag vinner på Lotto !!!!!
mvh
Dividend:
haha, låter jobbigt med blåskärmandet :lol:
Jomen det låter bra, harmonierna smälter samman fint här som smör i solsken. Börjar vänja mig vid mixo och det är din förtjänst :D
SKönt lunk.
pxm:
Kom på att jag har ju samplade trummor i ett bibliotek så jag behöver inte använda VST.. :).så nu är det trummor till låten och så tog jag bort disten från gitarren också....... :)
mvh
Tokai:
Brutal slakt av en jazzstandardlåt. Häftigt! Sologitarren upplevs som lite ostämd i förhållande till kompgitarren. Gillar solot som avviker från huvudmelodin.
Dividend:
Trummorna låter lite statiska, men för att markera rytmen funkar det ju klart bättre än metronomklick...
Köp ny dator :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida