Hej! Första låten jag gör i FL...eller låt å låt. Mest ett fett komp med lite melodi änsålänge.
Namnet är tänkt som ett liten lustighet över alla basjagande basshunterkloner. hoho
I låtens break ska basen dödas (bitcrushas) och nått intressant parti ska dyka upp å hetsa dansgolvet till extas!

Vissa likheter med "Rex the dog" kan finnas

Hi-hatsen ska göra lite svänigare för lite funkigare beat. Om det är det lite överdrivna dragningar på lead-melodin får ni bedöma..mina öron är inte helt nyktra efter lyssnat på det här oljudet halva kvällen. hehe
I brist på vettiga bastrummor till genren i FL har jag återanvänt lite trummor från äldre låtar...vill ha en fetare 80-tals snare men den här är enda jag har typ..:/
Melodin är inte klockren än men ger ett hum om soundet som jag tänkt mig..
"Kill the bass"-samplingen är lite töntig...men tog den på första tagningen. Gör om, gör rätt kommer tilllämpas sen

Ladda ner här:
http://www.speedyshare.com/509476319.htmlJag håller tråden uppdaterad allt eftersom. Låten ska bli klar innan torsdagkväll tänkte jag mig.
Kommentera allt ni orkar, feedback hjälper en på vägen mot en bredare publik.
« Senast ändrad: 25.07.2007, 00:08:26 by DjViss »
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
myspace.com/djvissmusic