Låter bra!
Tack Per!

JoffePocke har landat ännu en ny skön låt som drillar på riktigt bra på alla instrument sologuran var kanske aningens för stickig i ljudet (den i slutet).
Men jag känner att jag måste fråga Roffe om du inte har utvecklats ganska så mycket sista året? Saxen låter så självklar i denna låt - om jag minns rätt så var den lite mer trevande och inte alls lika välljudande för ett år sedan? Minns jag fel eller?
Kul att du gillar den Eddi!

Ja, jag brottas med gitarr-sounden... och får inte den ordning på dem som jag skulle önska... rena ljud blir för distade och distade för rena eller nått...

De ljud jag gillar "bara" verkar inte funka så bra i mix och så börjar jag ratta hysteriskt... då kan det bli så här... Tack för tyck och påpekande!

Herr Rolf återkommer säkert med svar när han har täckning...^^
Hissmusik! Underbart.
Dom hade något liknande på i bakgrunden på restaurangen vi var på igår.
Känner att trummorna inte lirar i samma rum som resten av musikerna, det känns inte enhetligt.
Skulle rekommendera att testa lite mer reverb/längre reverb på virveln och kantslagen, då tror jag det skulle bli lite mysigare feeling.
Äntligen hissmusik! Då har man tagit sig fram till finkulturens salar då...

Vet inte vad det är Roffe gör med mig för jag blir väl snäll i hans sällskap... Ska prova med mer reverb - tack!

Å jag ville tydligare höra ett mer stadigt komp från basen. Vet inte om det är mina lurar som gör att jag missar basen men jag tänkte mig trummor och bas som tillsammans ger rejäl stadga i stadig rytm och sen finns ekvilibristerna som gör sitt på saxofon, gitarr och piano, bl.a.
Det är kanske bara är fråga om lite mupptrixande med mixen - som kommer i nästa verre?
Nä, jag tror inte det är något fel på dina lurar... Jag brukar ju få ovett för mycket bas och gjorde fininställningarna i mina lite bumligare gamla AKG för säkerhets skull, hmmm... Jag kan nog själv tycka att det blev lite väl tillbakalutat och att jag hade mer tryck i de tidiga backingtracken... Mycket av groovet ligger på bas, trummor och piano. Kanske jag skulle dela upp pianot i vänsterhand och högerhand så jag kan mixa vänstern med bas och trummor...? Tack för dina synpunkter, Max!

Tycker marracas borde halveras i takt. Och så in med en gurka i synkop. Lite bongos skulle inte heller skada.
Tycker baskaggen är lite för fläskig för den här musiken. Det är ju inte Led Zeppelin precis.
Skulle passa bra som musik till såna där danstävlingar som danskarna älskar.
Editering behövs som du säger, det är lite otajt emellanåt. Vissa markeringar, och det är många, måste markeras med bestämdhet.
Jag blir avis på alla instrument du har till ditt förfogande Jocke. Nu tycker jag vänster gura låter lite märklig, som om den vore nedstämd?
Smaklig anrättning även om jag ändå sitter kvar i stolen.
Roffes sax är pålitligt. Gitarrsolot bra.
Ja, rytmsektionen är nog lite andefattig... finns mycket mer kul man skulle kunna göra där.

Får försöka skära baskaggen ännu mer så den blir lite torrare... Jag är själv inte riktigt nöjd med hur gitarrsounden fungerar i mixen och ja, det är omstämt för att det ska funka att spela sax i vettiga tonarter. Tror att jag haft trummorna högre tidigare och när jag nu drar ner dem maskerar de inte att det är lite otajt på samma sätt... får pyssla med... Tack för dina synpunkter!