Kontrollrummet

Asti - Magical wine (klar!)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Edit 2013-07-13: Har inte fått några kommentarer på att cello eller steelguitar ska bort eller att nivåer är fel
                          så jag flyttar den till Färdiga demon.
Edit 2013-07-09: Har lagt på steelguitar, som jag tycker passar till låten. Men den kanske är taffligt spelad...?
                          Ska cello och/eller steelguitar vara med? Är nivåerna rätt?
Edit 2013-07-09: Har testat lite olika instrument som ska komplettera, men vet inte om det här blev rätt.... :wacko:
                          Funkar det med cellon? Om inte - gärna förslag på annat instrument?
                          Har testat elgitarr, violiner, lite blås, orgel, men inget av dom tycker jag passar in.
                          Tror att steelguitar skulle kunna funka, men då måste jag träna ett tag.  :)
                          Har också ändrat på baskaggen! (Open filter tror jag inställningen hette...)
Då jag slutat jobba har jag fått lite mer tid över för musikskapande nu och försöker komponer och spela in så långt ryggen tillåter....
Gjorde en liten pop-bagatell häromdagen med traditionellt vers - refräng - vers - refräng - break - vers - refräng.
Försökte att inte överarbeta utan bygga upp med enbart akustisk gitarr, elgitarr, elbas, trummor och sång.
Låter det tomt, tråkigt...? Är nivåerna någorlunda rätt? Ljudbild? Är beredd på kritik av trummorna, men det är helt OK!  :)

Titel: Magical wine
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
Längd: 3:46
År: 2013

« Senast ändrad: 13.07.2013, 09:17:25 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Magiskt Vin ??
Har du hamnat i Knärsk-träsket på gamla dar... :o
Tat långt med sånt..
Tycker trummorna funkar hyffsat, men en 'loosare' kick skulle passa stilen bättre.
Inte för jag är någon expert på CS&N men mina tankar går ditåt när jag hör deningahära..
Bra ljudbild på gitarrer och sång..
Inte tomt, tycker inte det behövs mer, tråkigt ??  Tja, inte min favve musik direkt, men inte tråkigt.
Kul att du blivit så produktiv igen, inte tänka på det där andra du pratade om förut.. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Magiskt Vin ??
Har du hamnat i Knärsk-träsket på gamla dar... :o
Tat långt med sånt..
Tycker trummorna funkar hyffsat, men en 'loosare' kick skulle passa stilen bättre.
Inte för jag är någon expert på CS&N men mina tankar går ditåt när jag hör deningahära..
Bra ljudbild på gitarrer och sång..
Inte tomt, tycker inte det behövs mer, tråkigt ??  Tja, inte min favve musik direkt, men inte tråkigt.
Kul att du blivit så produktiv igen, inte tänka på det där andra du pratade om förut.. B)

Nej, det är nog snarare tvärtom! Pga käkande av värktabletter under en tid, så har jag minimerat alkoholintaget.  :)
Men jag orkar inte jobba fram genomtänkta texter just nu, så det blir lite svammel på engelska... :rolleyes:
Får se om jag hittar en lite "loosare" kick...
Hade väl hoppats detta skulle gå mer åt McCartney/Sexsmith-hållet, men centrala studiestödsnämnden är inte fy skam det heller!  B)
Skönt att du tycker ljudbilden på gitarrer och sång är OK. Funderade på att lägga på steel-guitar, men är osäker på om det funkar så bra här...
Jobbade rätt mycket med basen och är fortfarande osäker på om den ska spelas så här.
Ja, nu har jag tid för musik, men med krånglande rygg och musikdator vet jag inte hur mycket det blir producerat i slutändan.
Kanske Frost har ländrygg som tillbehör till sina musikdatorer...?  :unsure:
Tack för din kommentar!
/Asti t.f. Arbetsbefriad
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker det här hänger ihop på bra fant-Asti-skt vis. :) Jag är nog själv lite "rädd" att göra gles musik men det här låter riktigt tajt i mina öron. Andra av dina låtar har gripit tag i mig mer än den här men det är mycket snyggt! :)

Förr kunde man få druvtinktur på recept på apoteket... prata med din läkare!^^
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tycker det här hänger ihop på bra fant-Asti-skt vis. :) Jag är nog själv lite "rädd" att göra gles musik men det här låter riktigt tajt i mina öron. Andra av dina låtar har gripit tag i mig mer än den här men det är mycket snyggt! :)

Förr kunde man få druvtinktur på recept på apoteket... prata med din läkare!^^
Kul att du tycker det hänger ihop och är snyggt!
Det var ett mycket diplomatiskt sätt att säga att låten inte berörde dig!  :)
Jag ville göra något enkelt och lättare/positivare, så det blev nog något som glider förbi ganska obemärkt...
Vad är druvtinktur? Menar du att det skulle kunna hjälpa mig med ländryggsproblemen..?
Tack för kommentar!
/Asti t.f. Coccyxmissbrukare
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Frasseman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
Så snyggt! Någon nämnde CSN, någon McCartney, själv får jag väl säga sena Lennon, särskilt i harmonierna. Väldigt fint spelat, känns originellt. Enda invändningen - och jag förstod något om att du var införstådd med att det kunde komma synpunkter på trummorna - är att det kan kännas som att det är för lite variation i ljudbilden mellan tex vers och refräng. Du förannonserar kort refrängen med ett litet fill och så kommer det väl en rätt försynt virvel som låter lite lik ett kantslag. Nu ligger säkert inte variationen i just det percussiva, det skulle kunna vara en ökad intensitet på något sätt, eller någon klaviatur el liknande. Ska lyssna lite mer, det gör man ju förresten gärna.


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Vet ingen som det låter så mycket Lennon och Mac Cartney om som när du gör en låt, gud så härligt!  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jag är nog också mer inne på Lennon  ;)
Tycker den är väldigt behaglig, älskar din stäm-ningsfulla stämsång!

Vad är det för ländryggsproblem du har? Apoteket kan nog tyvärr bara erbjuda lindring av symptomen...ingen bot...
men det kan finnas yogaövningar eller sjukgymnastik som hjälper på sikt  :)
Plinkar på en låt...


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Frasseman - Lennonkopplingen förstår jag inte, men är givetvis väldigt glad för!
                   Kanske lite av "Double Fantasy"-tongångarna...?
                   Ja, nu är väl refrängen mest en fortsättning av versen - inget större skillnad
                   i arr eller intensitet. Har funderat på att lägga till något instrument i "refrängen".
                   Tror inte stråkar eller orgel skulle passa, men kanske ett elpiano eller möjligen en
                   plockande, lite distad elgitarr...?
Roffe H - Eftersom det är mina förebilder och allra största inspirationskälla gläder det mig mycket
              när du säger så!
Plinka - Kul att du gillar stämsången, som jag dragit ner på en aning här, mest tvåstämmigt och
            bara bitvis trestämmigt.
            Mitt ländryggsproblem har läkarna bestämt sig för är inflammation i svanskotan, s.k. coccyx.
            Behandlingen har hittills bestått av värk- och antiinflammatoriska tabletter.
            Har också kört en del sjukgymnastik, men är rädd för att det kan ta lång tid att bli av med...
       
Nog med självömkan!  :D
Tack för er feedback! Ska försöka omsätta den i något konstruktivt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker det här hänger ihop på bra fant-Asti-skt vis. :) Jag är nog själv lite "rädd" att göra gles musik men det här låter riktigt tajt i mina öron. Andra av dina låtar har gripit tag i mig mer än den här men det är mycket snyggt! :)

Förr kunde man få druvtinktur på recept på apoteket... prata med din läkare!^^
Kul att du tycker det hänger ihop och är snyggt!
Det var ett mycket diplomatiskt sätt att säga att låten inte berörde dig!  :)
Jag ville göra något enkelt och lättare/positivare, så det blev nog något som glider förbi ganska obemärkt...
Vad är druvtinktur? Menar du att det skulle kunna hjälpa mig med ländryggsproblemen..?
Tack för kommentar!
/Asti t.f. Coccyxmissbrukare

Nä, så menar jag inte... det här är bra och jag kan inte förvänta mig att du ska ta mig med storm med varje låt... B) Håller med om Lennon-känslan... tänkte inte inte på det första lyssningen även om det kändes bekant.^^ Druvtinktur är helt enkelt vin på recept...  ;)  Det botar säkert inte din rygg men det kommer att bli roligare att vara sjuk!  :rolleyes:
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Tycker det här hänger ihop på bra fant-Asti-skt vis. :) Jag är nog själv lite "rädd" att göra gles musik men det här låter riktigt tajt i mina öron. Andra av dina låtar har gripit tag i mig mer än den här men det är mycket snyggt! :)

Förr kunde man få druvtinktur på recept på apoteket... prata med din läkare!^^
Kul att du tycker det hänger ihop och är snyggt!
Det var ett mycket diplomatiskt sätt att säga att låten inte berörde dig!  :)
Jag ville göra något enkelt och lättare/positivare, så det blev nog något som glider förbi ganska obemärkt...
Vad är druvtinktur? Menar du att det skulle kunna hjälpa mig med ländryggsproblemen..?
Tack för kommentar!
/Asti t.f. Coccyxmissbrukare

Nä, så menar jag inte... det här är bra och jag kan inte förvänta mig att du ska ta mig med storm med varje låt... B) Håller med om Lennon-känslan... tänkte inte inte på det första lyssningen även om det kändes bekant.^^ Druvtinktur är helt enkelt vin på recept...  ;)  Det botar säkert inte din rygg men det kommer att bli roligare att vara sjuk!  :rolleyes:
Nej, naturligtvis inte. Tyckte bara du uttryckte dig så försiktigt, som en politiker ungefär.  :)
Aha, då förstår jag! Ska leta upp Amarone-hyllan nästa gång jag är på Kronans Droghandel!  :D
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Frasseman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
Frasseman - Lennonkopplingen förstår jag inte, men är givetvis väldigt glad för!
                   Kanske lite av "Double Fantasy"-tongångarna...?
                   Ja, nu är väl refrängen mest en fortsättning av versen - inget större skillnad
                   i arr eller intensitet. Har funderat på att lägga till något instrument i "refrängen".
                   Tror inte stråkar eller orgel skulle passa, men kanske ett elpiano eller möjligen en
                   plockande, lite distad elgitarr...?
Roffe H - Eftersom det är mina förebilder och allra största inspirationskälla gläder det mig mycket
              när du säger så!
Plinka - Kul att du gillar stämsången, som jag dragit ner på en aning här, mest tvåstämmigt och
            bara bitvis trestämmigt.
            Mitt ländryggsproblem har läkarna bestämt sig för är inflammation i svanskotan, s.k. coccyx.
            Behandlingen har hittills bestått av värk- och antiinflammatoriska tabletter.
            Har också kört en del sjukgymnastik, men är rädd för att det kan ta lång tid att bli av med...
       
Nog med självömkan!  :D
Tack för er feedback! Ska försöka omsätta den i något konstruktivt!
/Asti

Ja precis, det är Double Fantasy-Lennon jag tänker på, lite den lugna, nedtonade i Beautiful Boy eller Woman om jag minns rätt. Bortsett från att det är en väldigt fin röst (din alltså) så är den väldigt användbar i just stämmor, till skillnad från min. Jag ska lyssna mer på låten ikväll när jag har lite mer tid och komma med ytterligare kommentarer. Tror inte du kommer att få några som helst problem att bygga ut låten till lite mer variation, du har ju med råge prickat förutsättningen, nämligen en väldigt fin och bra låt "i sig". Det är ju när man börjar använda fler instrument än tex bara gitarr eller bara piano som jag kan tycka att några av svårigheterna börjar med att "möblera rätt" (om det nu finns något "rätt").


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Detta är vackert....

Gillar ditt sätt att lägga några få stämtoner och sedan återgå igen - något jag verkligen gillar. En skön låt som tuffar på. Har lyssnat några gånger och den växer för varje gång.
Dina harmonier ger en skön stämning.


/Palm


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
...Bortsett från att det är en väldigt fin röst (din alltså) så är den väldigt användbar i just stämmor, till skillnad från min.
...

Ett colab er emellan är något jag verkligen skulle se fram emot! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Mysig låt. Bra sång as usual. Ibland tycker jag understämman ligger nästan för tajt på överstämman (som väl är huvudstämman) nästan som att det är en kopia av den fast sänkt en ters eller vad det blir. Skulle alltså vilja höra dom lite mer åtskilda, som om det vore två olika personer som sjunger.
Kan tänka mig nåt soloinstrument på dom lite instrumentala bitarna (G, Gsus), nåt blåsinstrument?
Där titelorden förekommer känns för mig som ett b-tema och det kommer också in rätt sent i låten. Em, Am temat upplevde jag som en slags refräng.
Tycker trummorna funkar rätt bra, lugna och fina, inga konstigheter.


Utloggad Henric

Låter mycket bra tycker jag, snyggt spelat och bra sång, låter äkta, genuint, skönt att höra folk som vet vad dom pysslar med! Kan inte hitta något fel på trummorna - var du ute med håven?  :lol:
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Frasseman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
Lyssnat flera gånger nu, det är egentligen bara att kapitulera, det är ju faktiskt en helgjuten låt, det enda är att den kräver mer än en lyssning för att det ska vara alldeles uppenbart. Om det nu ändå skulle vara så att det behövs något för att markera ut refrängen så kan jag tänka mig en lite melodislinga på ex munspel eller stråke som spelar på fjärdedelarna från ettan i refr, typ H - A - G - F# - X - E - X om det är begripligt. X betyder att föregående ton klingar vidare på nästa det slaget. Menar inte att det ska vara just så förstås men det är en möjlighet.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Frasseman - Jo precis, det är en ev utökning av arret som jag är osäker på.
                   Ska fundera på ditt förslag på melodislinga för t.ex munspel eller stråke.
palm - Roligt att du säger vackert! Här är det ju framför allt harmonier och sångstämmor
          som jag försöker kombinera på ett tilltalande sätt, och helst ska det låta "vackert"!
          I "Who am I" består sången av flera stämmor låten igenom, medan i denna jag försökt
          att stoppa in trestämmigt enbart i vissa partier och i övrigt variera mellan solosång och tvåstämmigt.
Jocke - Ja, det vore spännande!  :)
Tokai - Nej, överstämman är andrastämma! "Åtskilda" - menar du mer separerade i stereobilden eller
           större skillnad vad gäller volym? Ja, jag kan också tänka mig ett ytterligare instrument på de
           instrumentala partierna, men vet inte riktigt vad... blås, gitarr, stråkar,...? Funderade lite på steel....
           Partiet som innehåller titeln ser jag som ett B-tema eller break/stick. Partiet som börjar "Oh oh-oh..."
           är det jag kallar refräng, men skulle lika gärna kunna ses som en del av versen.
           Låten skulle i stället kunna heta t.ex "Noone keeping you away from me", men jag tyckte "Magical wine"
           lät bättre.  :) Härligt att jag för en gångs skull tycks ha fått till acceptabla trummor!  :D
Henric - Kul att du tycker det låter äkta och genuint! Jag är så van vid att trummorna inte blir bra, så jag tog det
            för givet även här.... Har själv svårt för att höra det.

Tack alla för intressanta synpunkter och tips! Intressant att höra att låten växer. Jag befarade tvärtom....
Väldigt skoj att trummorna verkar hålla! Känns som att det mest återstår att hitta ett kompletterande instrument
på de instrumentala partierna.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Mycket Nice låt .. :)..Man vill liksom bara fylla på mer ..Någrå tar upp refrängen ...Om man vill spetsa till refrängen lite e ju att dubbla den ...känner att det skulle bli än mer magical  faktiskt...man vill ha mer marginal Wine  :wub:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag fick inte så mycket ut av det här, vilket förstås är ett ganska ointressant och subjektivt yttrande. ;) Men hantverket, sång och stämningsmässigt var det som vanligt bra.

Har inte ett enda jäkla konkret råd om hur du skulle kunna förbättra. Den får 3/5 av mig pga hantverket. Annars en 2:a. Men är det är ingen dissning, det är bara subjektiva ovidkommande skriverier.

Men du fick en comment i alla fall, som är värd 5/5 ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Marsall - Kul att du gillar!  :)
             Antar att du med "refrängen" menar partiet där titeln förekommer.
             Har funderat på att låta det partiet återkomma i slutet, men då blir nog låten lite för lång....
             Men du kanske menar dubblera partiet som inleds med "Oh-oh-oh I need..."?
             I så fall behöver första förekomsten justeras en del, så att det blir en naturlig övergång
             till andra gången...
Dividend - Naturligtvis är det subjektiva omdömen jag får av dig och jag uppskattar även negativa,
                så länge det är ärliga kommentarer! De är absolut inte ovidkommande!
                Roligt att du åtminstone gillar hantverket, sång och stämningsmässigt!  :)

Tack för era synpunkter och råd! Ska fundera på det där med "refrängen"!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Refrängen med magical Wine i texten var det jag menade...direkt på alltså ta om 2 ggr ! eller så hoppa över sista versen och sen ohh ohh och sen refr igen? Sen kan du avsluta som den gör nu....funkar nog klockrent,.. :).... B)

Som sagt man vill höra mer av magical Wine ...så för mycket blir det aldrig ..bra låt ! Bra spel /sång ...topp!! :D
« Senast ändrad: 05.07.2013, 22:57:33 by Marsall »


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
"Tokai - Nej, överstämman är andrastämma! "Åtskilda" - menar du mer separerade i stereobilden eller
           större skillnad vad gäller volym?"

Nej på fråga ett och två,

Alltså jag skulle vilja ha stämman till huvudstämman (alltså överstämman) lite lösare, som om två olika personer sjunger, vilket förstås är svårt när man inte är det, men går kanske att fixa om andrastämman sjunger från ett annat håll i rummet (in i miken), och kanske också längre ifrån miken. Det känns som om spänningen mellan de två stämmorna skulle kunna förbättras. Det låter bra ihop men som sagt som exakta kopior av varandra i olika toner.  Verkar jag förvirrad?
Vet att det är något mysko begäran. Och har egentligen inte så stor betydelse. Ville bara uttrycka något jag upplevde.
« Senast ändrad: 05.07.2013, 23:36:24 by Tokai »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Marsall - Jag tror mer på att ta om partiet med "Magical wine" i slutet av låten än att köra det två gånger på raken!
              När jag spelade in låten tyckte jag själv att det avsnittet var bäst, men nu vet jag inte längre.       
              Jättekul att du gillar låten!
Tokai - Visserligen har jag cpg att ta till, men han låter ju ungefär likadant.  :)
           Nej, jag tycker inte du låter förvirrad!  :D Oftast blir stämsång bäst med olika röster.
           Helst skulle nog andrastämman vara en tjejröst, skulle jag tro...

Tack för värdefulla synpunkter och tips!
/Asti

PS! Håller på och testar lite olika instrument för någon form av komplement till de instrumentala delarna i låten,
men har inte hittat något som funkar än så länge. Har testat stråkar, lite blås och elgitarr...
« Senast ändrad: 06.07.2013, 12:05:36 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Eftersom du inte sjunger det, så säger jag det: Aahhh! Den satt fint, passar perfekt en varm sommardag. Och då menar jag faktiskt låten.

Ja, det låter jättebra om mixen också. den enda hang-upen jag har är precis som Bjurte baskaggen. Jag skulle ha valt en odämpad, "open kick". Är det nån gång en stackars baskagge kan få stoppningen bortplockad så är det på en låt som denna!

DON'T PANIC


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Eftersom du inte sjunger det, så säger jag det: Aahhh! Den satt fint, passar perfekt en varm sommardag. Och då menar jag faktiskt låten.

Ja, det låter jättebra om mixen också. den enda hang-upen jag har är precis som Bjurte baskaggen. Jag skulle ha valt en odämpad, "open kick". Är det nån gång en stackars baskagge kan få stoppningen bortplockad så är det på en låt som denna!


Ja, här finns för ovanlighetens skull inga aah eller ooh-körer!  :) Roligt att du gillar!
Håller på och testar lite saker, ska försöka justera baskaggen!
Tack för kommentar och tips!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Otroligt fint, utan att tappa "rocknerv"...det är som en del skrev...Lennon-känsla över det.

Var tvungen att bara sitta och spela med lite...nu när jag ändå satt i studion med en Rusty nail och lite tid över.

Hade varit kul att få lägga på nån "Beatlesque-låt" från dig Asti...tycker trummorna börjar låta respektabla numer i min studio.
Här är inget anpassat efter just denna låt.

Ha en skön sommar alla musikanter.


Utloggad Sigmunds

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 168
    • Visa profil
    • Ødemark
Låter veldig bra igjen Asti  :) Petar ikke noe i dette.
Har litt "tidlig 70-talls folk rock feeling"..


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
aRocker - Lennon-känsla låter bra!  :)
               Hänger inte med på "Rusty Nail"...? Vad är det?
               Låter kul med samarbete framöver! Det kanske kan bli nåt rock-depp...?  :)
               Hoppas du själv får en skön sommar!
Sigmunds - Kul att det låter bra!  :)
                 Det mesta jag gör låter nog lite 60- eller 70-tal skulle jag tro....

Tack för era kommentarer! Kunde inte hejda mig utan var tvungen att lägga på en steelguitar!
Tycker själv att steel passar bra i låten, däremot kunde den nog trakteras bättre.... :rolleyes:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Frasseman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
Jag tycker den är urbra, vet inte vad man ska säga, en riktigt bra låt helt enkelt, borde få ett liv bortom det här forumet definitivt. Nu när jag hört den i olika versioner och ganska många gånger så kan man också säga att stickpartiet är ovanligt bra i sig så du har många starka partier här, och man skulle kunna fundera över om inte en lösning helt enkelt skulle vara att låta stickparti och refräng byta plats. Med det sagt vill jag bara ytterligare understryka att du har mycket bra att spela med här och det är en ganska ovanlig situation.


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
aRocker - Lennon-känsla låter bra!  :)
               Hänger inte med på "Rusty Nail"...? Vad är det?
               Låter kul med samarbete framöver! Det kanske kan bli nåt rock-depp...?  :)
               Hoppas du själv får en skön sommar!
Sigmunds - Kul att det låter bra!  :)
                 Det mesta jag gör låter nog lite 60- eller 70-tal skulle jag tro....

Tack för era kommentarer! Kunde inte hejda mig utan var tvungen att lägga på en steelguitar!
Tycker själv att steel passar bra i låten, däremot kunde den nog trakteras bättre.... :rolleyes:
/Asti

Rusty Nail är en drink..."Rock depp" är förmodligen det du saknar...SVÄNG!? Eller hur tänkte du med det där tighta "stiffet"? :D :) ;)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Passar utmärkt med steelen :) Själv skulle jag bara haft den under  ohh ohh- partiet :) ..Sen den där dubbelrefrängen jag  menade skulle komma efter när den sköna sångslingan e slut (Marginal Wine)....alltså textraden ..broken.heart.....sen Did i Tell you...
Nu skall jag inte tjata mer om refrängen ...:D rock on !!
« Senast ändrad: 10.07.2013, 11:16:18 by Marsall »


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Tycker du har fått till en riktigt bra mix! :) Separationen är utmärkt och man hör instrumentens stämmor tydligt. Ljudbilden och tonbalansen är avspänd utan större överraskningar men det passar din musik utmärkt för accenterna finns i musiken! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Frasseman - Jättekul att du gillar låten! Gillar nog själv sticket bäst också....
                   Vet inte om det skulle funka så bra att byta plats på stick och "refräng",
                   men det skulle kunna funka att köra sticket en gång till innan outrot tror jag.
aRocker - Aha, en drink! Har jag aldrig druckit (vad jag vet  :rolleyes:).
               Tänkte nog mer på rock som i attityd, fräckt, ösigt etc! Men mina låtar svänger nog iofs sällan.  :D         
               Nu är jag lost igen - "tighta stiffet"?  :unsure:
Marsall - OK, så du tycker steelen funkar, bra! Kanske skulle den inte ligga på så mycket nej...?
Jocke - Vad skönt att mixen är tydlig även efter senaste påläggen! Roligt att du hittar uttryck i  musiken i sig!

Tack för kommentarer och tips! Ska fundera och se hur jag kan omsätta detta!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Steel !! Härligt och det tillför verkligen..
Ska lära mig sånt jag oxo när jag blir stor.. :rolleyes:
Känns klar nu...
Stålpojken /t.f Metallarbetare!
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte